Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Waarschijnlijk omdat het aantal scholieren in de spits teveel is voor een buurtbus op de 106?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Dat zal het wel zijn ja. Zelfs in het zwaarste afschalingsscenario dat er vanwege corona geweest was stond lijn 106 namelijk nog vermeld, maar dan als scholierenlijn in de spitsen. Dat laat al zien dat er op die momenten kennelijk een piek in vervoersvraag is.
Hoewel er natuurlijk diverse buurtbuslijnen zijn waar in de spits een schoolbus dezelfde route rijdt, soms seizoensafhankelijk. Zie bv. lijn 503/603 en de recent ingevoerde spitsversterking op 524.
Hoewel er natuurlijk diverse buurtbuslijnen zijn waar in de spits een schoolbus dezelfde route rijdt, soms seizoensafhankelijk. Zie bv. lijn 503/603 en de recent ingevoerde spitsversterking op 524.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Precies inderdaad leek me voor de overige momenten op de dag een logischere vervanging.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De route zal ook wel meespelen: daar kan je geen grote bus de scholierenrit laten rijden. En als je dan toch al kleine busjes moet aanschaffen kan je ze net zo goed de hele dag door laten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Vanaf 1 januari gaat Utrecht dieselbussen die niet euro 6 zijn uit de milieuzone weren. De Ambassadors, LighTrams en gele Groningse Citaro's van Qbuzz zijn alle euro 5. Ben benieuwd wat de gevolgen voor deze wagens zullen zijn.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik ben ook erg benieuwd, de Hessen en Amba's kun je nog best wel kwijt op de uithoflijnen of andere tangentroutes/lijnen die niet op Centraal komen. De Citaro's voor lijn 73/77 vervang je echter niet zomaar volgens mij.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Die zullen vast een langdurige ontheffing krijgen omdat ze wel voldoen aan de aanbestedingseisen van de concessie (ga ik gemakshalve even van uit). De gemeente begrijpt ook wel dat een concessiehouder die aan de aanbestedingseisen voldoet niet zomaar nieuw spul gaat aanschaffen omdat de gemeente ineens een milieuzone invoert. Voor de volgende concessie zal het vast wel gelden maar in de huidige looptijd kan ik me niet voorstellen dat de gemeente een ontheffing weigert.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Die Citaro's zijn euro 6 dus is er sowieso geen probleem.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zie het, verkeerd gelezen.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Blijkbaar zijn er nu een aantal Syntus Utrecht bussen waar de voorzitplaatsen toch afgesloten zijn met gordels, wat ik raar vind want bij Allgo (Onderdeel van Keolis) is wel alles open.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Is dat echt bij Syntus of betreffen het wellicht bussen van de onderaannemers zoals Pouw Vervoer en Van Kooten?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Komt bij allebei voor, waarschijnlijk een actie van de chauffeur zelf in die gevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Vanmiddag een wandeling gemaakt van Baarn naar Bunschoten-Spakenburg. Terug rond 16.15 met buurtbus 572 die ik geloof acht zitplaatsen heeft en waarvan er drie bezet waren.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Klopt. Lijn 572 is op dat tijdstip nooit zo druk helaas. Zelf rij ik die exacte rit elke donderdag en vaak zijn het wekelijks dezelfde reizigers. Per december vervallen de laatste ritten ook en wordt er op zaterdag 1x/2uur gereden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Niet zo druk? 3 reizigers voor een buurtbus lijkt me prima. 8 is een hard maximum, meer reizigers mogen er echt niet mee. Dus meer dan gemiddeld 3 a 4 reizigers wil je eigenlijk ook niet hebben, anders krijg je bij bv slecht weer al gelijk een probleem.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Buurtbus 703 rijdt volgende week vrijdag voor het laatst. Bron Ovinfo
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik dacht een nieuwtje te hebben maar iemand is mij voor . Ik wist het doordat vandaag de volgende tekst draaide op de dris panelen bij station Leerdam . "U-OV: Vrijdag 26 November rijdt Buurtbus 703 voor het laatst. Wij bedanken de vrijwilligers voor hun inzet. Reis verder met U-flex. Kijk op de website U-ov.info/flex". Daardoor wist ik dus dat de buurtbus voor het laatst rijdt die dag.
Ik wil wel een hele grote pluim aan U-OV geven dat het 1. op de borden staat als reminder en 2. dat ze de vrijwilligers publiekelijk op de dris panelen bedanken voor hun jarenlange inzet. Echt super van Qbuzz.
Ik wil wel een hele grote pluim aan U-OV geven dat het 1. op de borden staat als reminder en 2. dat ze de vrijwilligers publiekelijk op de dris panelen bedanken voor hun jarenlange inzet. Echt super van Qbuzz.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
In het vervoersplan voor 2022 stond al een opmerking over de 703, dat de vereniging vanwege dalende reizigersaantallen zelf wou stoppen. Dit klinkt voor mij als een situatie waar Qbuzz ook niet helemaal tevreden over is, dan is dank uitspreken een kleine moeite.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Het ging gisteren bij Pouw een beetje mis met de materieelinzet. Op lijn 202 reed een gelede (1201) en een 12-meterwagen (1651) terwijl op de 682, waar de 1201 normaal op rijdt, een MidCity me passeerde.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Geleed op 202 kan best bewust zijn trouwens, dat kan die lijn op sommige momenten goed gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De 1201 zat vandaag weer op die omloop, die tot maandag nog door een S418 gereden werd.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Nou is het al een weekje zo, maar vandaag kwam ik er met lijn 58 langs: de slagboom om vanaf de Utrechtseweg bij het KNMI De Bilt in te rijden is stukgereden. Mijn chauffeur voelde echter wel de noodzaak om voor de (nu niet meer correct functionerende) negenoog te stoppen, dus kon ik het tafereeltje eens goed van dichtbij bekijken.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ja, dat is logisch en zou ik ook doen. Pas rijden bij wit licht, anders rijd je door een rood verkeerslicht en een goed chauffeur wil dat überhaupt zelf niet eens indien hij wel voldoende de kans heeft om te stoppen. Daarnaast zien ook andere weggebruikers en passagiers het en je hebt dan zo een (terechte) klacht aan de broek. Ook al zit die slagboom er niet meer aan, het licht wordt (neem ik aan) wel wit. De enige juiste manier is dan gewoon wachten op wit. Dat jij er zo verbaasd over bent dat hij hiervoor stopt impliceert dat veel bestuurders hier gewoon door rood rijden, correct? Dat zou wel echt te bizar voor woorden zijn en ik zou je ook willen vragen gewoon een klacht in te dienen als je dat ziet. Ik vind dat een schande voor de beroepsgroep.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Het licht wordt pas wit als de slagboom omhoog is, en dat kan die dus niet meer.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Mijn ervaring met dergelijke situaties is dat het motortje wel omhoog beweegt, maar er dus geen slagboom meet aan vast zit. Dus dan lijkt het alsof hij niets doet, terwijl het systeem denkt dat hij gewoon netjes de slagboom opent. Maar dat kan bij deze slagboom uiteraard anders zijn.
Feit is wel dat bij bijna alle bus-infrastructuur een negenoog uiteindelijk altijd wit wordt als je lang genoeg op de ontsnappingslussen staat. Bijna overal zijn die geplaatst voor het geval KAR eens storing heeft en voor medegebruik door hulpdiensten, taxi's en voertuigen van de gemeente die niet (allemaal) beschikken over KAR. Negen van de tien keer zorgt even blijven staan ervoor dat je legaal weer door kan. Maar of dat bij deze ook zo is durf ik niet te zeggen. Vermoed van wel, omdat de rest van de busstrook tussen Zeist en Utrecht ook gewoon met lussen is uitgerust.
Feit is wel dat bij bijna alle bus-infrastructuur een negenoog uiteindelijk altijd wit wordt als je lang genoeg op de ontsnappingslussen staat. Bijna overal zijn die geplaatst voor het geval KAR eens storing heeft en voor medegebruik door hulpdiensten, taxi's en voertuigen van de gemeente die niet (allemaal) beschikken over KAR. Negen van de tien keer zorgt even blijven staan ervoor dat je legaal weer door kan. Maar of dat bij deze ook zo is durf ik niet te zeggen. Vermoed van wel, omdat de rest van de busstrook tussen Zeist en Utrecht ook gewoon met lussen is uitgerust.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten