Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ben benieuwd hoeveel mensen dat ook daadwerkelijk doen.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik denk zelf dat we in de praktijk nog veel en veel hoger zitten bij het aantal besmettingen. Omdat de testbereidheid op het laatste meetmoment rond de 40% lag zouden we statistisch in de praktijk op ongeveer 60.000 besmettingen vandaag moeten zitten, en ruim 50.000 per dag. En deze laatste twee getallen zijn met een zeer grote zekerheid inclusief wappies die zich niet laten vaccineren c.q. testen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Suus schreef: do 18 nov 2021, 19:24 Komt het land vrijwel bijna vanzelf wel in.

Met een gemiddelde huishoudgrootte van 2,14 personen kan je na 7 dagen met 20.000 besmettingen al bijna 300.000 mensen in enige vorm van quarantaine hebben. De maatschappij ontwricht dan vanzelf.
Dan mogen we nog van geluk spreken dat de Coronamelder in Nederland niet zo populair is, anders zou het effect van de Pingdemic (mensen die in quarantaine gaan doordat anderen die in hun omgeving waren positief getest hebben) veel groter zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: do 18 nov 2021, 19:57 geacht wordt
PHS schreef: do 18 nov 2021, 19:57zou [...] moeten.
Zoals Chrysa al aangaf: benieuwd hoeveel mensen dat doen. :X
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind 30% die na een positieve test de isolatie niet serieus neemt wel een fors aandeel. :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Ik heb vandaag gelezen dat je ook het coronavirus kan bestellen, zodat je ziek kan worden en daarna met een herstelbewijs overal in kan zonder je te laten testen of vaccineren. Het was nog niet in me opgekomen dat dat ook een manier is...

Geen 100% slagingskans en geen zekerheid dat je "alleen maar" corona bestelt trouwens.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik kan er echt niet bij dat er dus mensen zijn die dat een goed idee vinden. Ik zag van de week een stukje bij EditieNL dat er zelfs ouders zijn die dit voor hun kinderen regelen.
Of een paar ruggen neertellen voor een frauduleuze QR-code.

En dat dan allemaal beter vinden dan even je prik halen.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Hainje

Bericht door Hainje »

#darwinawards21
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik zag op Twitter ook ergens een stukje uit ik dacht het Haarlems Dagblad voorbij komen hoe dat werkt, met volgehoeste maskers delen :'(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd

Bericht door dennistd »

Z2N schreef: do 18 nov 2021, 19:49 Dan mogen we nog van geluk spreken dat de Coronamelder in Nederland niet zo populair is, anders zou het effect van de Pingdemic (mensen die in quarantaine gaan doordat anderen die in hun omgeving waren positief getest hebben) veel groter zijn.
Dat ding is serieus nog nooit afgegaan bij mij. Terwijl ik toch zou zeggen dat er zich op een dag genoeg mensen bij mij in de buurt bevinden, als je de hele dag in de bus zit :roll:
VIRM

Bericht door VIRM »

Wubbo schreef: do 18 nov 2021, 22:42 Ik heb vandaag gelezen dat je ook het coronavirus kan bestellen, zodat je ziek kan worden en daarna met een herstelbewijs overal in kan zonder je te laten testen of vaccineren. Het was nog niet in me opgekomen dat dat ook een manier is...

Geen 100% slagingskans en geen zekerheid dat je "alleen maar" corona bestelt trouwens.
Is dit serieus?
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Helaas wel :X
dennistd schreef: vr 19 nov 2021, 01:06
Z2N schreef: do 18 nov 2021, 19:49 Dan mogen we nog van geluk spreken dat de Coronamelder in Nederland niet zo populair is, anders zou het effect van de Pingdemic (mensen die in quarantaine gaan doordat anderen die in hun omgeving waren positief getest hebben) veel groter zijn.
Dat ding is serieus nog nooit afgegaan bij mij. Terwijl ik toch zou zeggen dat er zich op een dag genoeg mensen bij mij in de buurt bevinden, als je de hele dag in de bus zit :roll:
De Coronamelder geeft dan ook alleen een seintje als je langer dan 15 minuten bij een besmet persoon in de buurt was. Daardoor wordt de kans op meldingen uit het ov (en zeker het busverkeer, muv streek- en langeafstandsbussen) een stuk kleiner.
VIRM

Bericht door VIRM »

Ah, want ik miste een linkje. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Oostenrijk gaat vanaf maandag in lockdown, ook voor gevaccineerden. Ook wil de Oostenrijkse bondsregering vaccinatie verplichten vanaf 1 februari (ORF).
Flickr!
ICE11

Bericht door ICE11 »

Mijn vermoeden: Vanaf februari omdat dan misschien het vaccin van het Oostenrijkse bedrijf Valneva toegelaten is?
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik zou het eerder gooien op het feit dat twee maanden precies genoeg is om elke Oostenrijker die straf wilt ontlopen nu nog de mogelijkheid te geven om alsnog te vaccineren.
Flickr!
Bemined

Bericht door Bemined »

Je moet inderdaad niet vergeten dat wie nu besluit toch z'n prikken te gaan halen pas over 1,5 à 2 maanden volledig beschermd zal zijn doordat er een tijd zit tussen eerste en tweede prik. Dat feit zal ook ter sprake komen als men naar 2G wilt, want als je dat sneller dan binnen 2 maanden wilt invoeren hebben mensen die toch overstag gaan onvoldoende tijd om hun vaccinatiebewijs te halen voor de maatregelen ingaan.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Mijn gedachte was, dat als een vaccin van een oostenrijkse producent en dan ook nog een vaccin dat volgens het "klassieke" principe werkt en niet mit mRNA of vector door sommige niet-gevaccineerden toch nog meer geaccepteerd wordt dan de tot nu toe beschikbare vaccines.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Dat lijkt mij een nogal vergezochte theorie vergeleken met de doorlooptijd van circa 6 weken van eerste prik tot geldig worden van een certificaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined

Bericht door Bemined »

De familie van Bokito heeft het nu ook te pakken: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1432148/ ... ben-corona
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Eine allgemeine Impfpflicht wird ab sofort vorbereitet und soll ab 1. Februar gelten. Wer sich dennoch nicht impfen lassen will, dem drohen Verwaltungsstrafen.
Plaats reactie