Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Typisch Arriva weer, dat ze elk wissewasje aangrijpen om in de ritten te snijden, en ook nergens communiceren dat er minder ritten rijden
Ze hebben wel degelijk een nieuwsbericht op de website staan, maar je moet er goed naar zoeken. Van de ene kant geeft het inderdaad de indruk van "we hebben zin in vakantie", maar van de andere kant, als je geen personeel hebt houdt het natuurlijk op. Zeker in deze tijd, als er meerdere mensen ziek zijn. (Wat speculatie is van mijn kant, maar een logische reden lijkt.)
@umbusko, ik vind het wat verdacht dat net twee weken voor de kerstvakantie plots zoveel personeel door ziekte zou zijn geveld. Tuurlijk, ik ben de hoogte dat er een pandemie gaande is, maar waarom weten ze van tevoren dat ze twee volle weken last hebben van ziekteverzuim? Enne, waarom vallen alleen de treinritten uit, en niet ook busritten (en waarom vallen er alleen ritten uit bij Arriva, en niet ook bij andere vervoerders)?
Ik denk het Arriva niet zozeer om de vakantie is te doen, wel om het geld dat ze uitsparen door die ritten niet te rijden.
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Mocht het om ziekte gaan, dan lijkt het inderdaad nogal voorbarig om meteen twee weken alles op te heffen. De vraag waarom er alleen ritten bij Arriva uitvallen is natuurlijk wel uit te leggen, als er specifiek een coronagolf (of griepgolf of wat dan ook) rond zou gaan bij dat personeel. Bij andere kleine bedrijven is er dan simpelweg niet zo'n golf en mocht er (op dezelfde kleine schaal) een bij een groot bedrijf als NS optreden, dan merk je het een stuk minder snel doordat er makkelijker vervanging is.
Na bijna twee dozijn tramnetwerken in Duitsland bezocht te hebben is dat van Duisburg wel een van de slechtst presterende. Ook het enige tramnet waar tijdens de rit de bestuurder een reparatie aan de tram moest uitvoeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Goeie vraag, je kan zomaar eens gelijk hebben. Ik houd zelf vast aan de term CTA omdat die minder lijkt op de afkorting voor de vertrektijdenschermen met 7 treinen. Immers, wanneer je de afkorting schrijft lijken "TBP" en "TB7" visueel behoorlijk op elkaar. Het scheelt dan ook maar één teken, waardoor je bovendien met een simpel typfoutje ineens een heel andere betekenis kunt lezen.
CTA is in de spreektaal gewoon een algemene term voor schermen met de functie van centraal bediende treinaanwijzer. Treinpersoneel noemt ze ook nog steeds zo, dat is nu eenmaal de gewoonte. Dat de huidige generatie schermen officieel TBP heet verandert daar niets aan.
Hoe lang gaat de tijdelijk aangepaste dienstregeling tussen Geldermalsen en Tiel nog duren naar verwachting? Op de website van NS kan ik hier niets over vinden, zelfs geen melding dat de dienstregeling tijdelijk voor langere periode is aangepast.