Ik neem aan dat die laatste omgedraaid moet zijn (van Winterswijk naar Zutphen)?
Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Goeie, klopt.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De tweede Solaris is geleverd voor onderzoek naar de brand.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ook in deze concessie worden per 12 december a.s. lijnnummers voor de treinen ingevoerd. Ik kan alleen niet zo gauw vinden welke lijnnummers de verschillende trajecten krijgen (in ieder geval niet op de Arriva website). Iemand een idee?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Lijkt mij een gevalletje pagina dupliceren te zijn waardoor die tekst ook bij de achterhoek is komen te staan. Op Almelo - Hardenberg heeft men al jaren het lijnnummer RS21. En op de nieuwe spoorkaart van 2022 is alleen op de (1)3800 en 8000 een lijnnummer gekomen en op de treinseries in de Achterhoek niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Die RS21 heb ik inderdaad wel eens gezien, maar volgens mij alleen op het display in de trein. Niet op het display buiten op de trein, op TBP's, op vertrekstaten, in dienstregelingen, op de website of op een andere plek. Daarom heb ik dat ook niet op de wiki opgenomen toen ik lijnnummers ben gaan toevoegen, omdat ik niet goed wist wat ik ermee aanmoest.
Gokje voor Gelderland: in de 30? We hebben immers al 1 t/m 7 voor Friesland/Groningen, 11-12-15-18 in Limburg en nu 20-21 in Overijssel.
Gokje voor Gelderland: in de 30? We hebben immers al 1 t/m 7 voor Friesland/Groningen, 11-12-15-18 in Limburg en nu 20-21 in Overijssel.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ww - Ah: 30900 serie --> RS32omaylie schreef: ↑di 30 nov 2021, 22:00 Ook in deze concessie worden per 12 december a.s. lijnnummers voor de treinen ingevoerd. Ik kan alleen niet zo gauw vinden welke lijnnummers de verschillende trajecten krijgen (in ieder geval niet op de Arriva website). Iemand een idee?
Ah - Tl: 31000 serie --> RS33
Ww - Zp: 30800 serie --> RS31
Zp - Apd: 17800 serie --> RS30
Sneltrein 30400 serie --> n.n.b.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Is op de site van Arriva de nieuwe dienstregeling nog niet ingevoerd? Ik zie bijvoorbeeld bij zoeken op "Lochem" wel lijn 56, maar niet lijn 58.
De lijnennetkaart van de Achterhoek is ook wel van een bedenkelijk niveau, met al die lijnen "op" elkaar.
De lijnennetkaart van de Achterhoek is ook wel van een bedenkelijk niveau, met al die lijnen "op" elkaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Op de site werkt niets wat met de dienstregeling te maken heeft. Dus mogelijk hebben ze een groter probleem dan alleen foutieve informatie
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik snap het nut van (weekend)lijn 458 nog niet helemaal. Die eindigt in Lochem aan de rand van het dorp.
Kan die niet beter naar het station rijden?
Kan die niet beter naar het station rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat zal wel net te ver zijn; dan past een retourrit niet meer in een uur.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Lochem is sowiso al stiefmoederlijk bedeeld sinds lijn 56 het station niet meer ging bedienen sinds 2004. En met lijn 52 is het natuurlijk alleen nog maar verder bergafwaarts gegaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik zou dan willen voorstellen om lijn 458 niet via Ruurlo te laten rijden, maar naar station Lochem. Tevens zou ik lijn 852 ook in het weekend in de dienstregeling op willen nemen (of hij rijdt is een tweede ).
Het allerbeste zou zijn om in het weekend (overdag) dezelfde dienstregeling als op weekdagen (overdag) aan te houden.
Het allerbeste zou zijn om in het weekend (overdag) dezelfde dienstregeling als op weekdagen (overdag) aan te houden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Vandaag dat Vlindertje in Lochem eens uitgeprobeerd; maar ondanks de rechtstreekse route vanaf het station is de aansluiting op lijn 58 bij de eerst mogelijke halte (Greutink) niet haalbaar en was het dus een half uur wachten.
Op internet lees ik tevens artikelen dat de communicatie naar reizigers in het gebied rond Lochem niet bepaald denderend was (o.a. KLIK)
Op internet lees ik tevens artikelen dat de communicatie naar reizigers in het gebied rond Lochem niet bepaald denderend was (o.a. KLIK)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik had lijn 57 doorgetrokken naar Lochem Station. Ik denk dat dat al een hoop ellende zou wegnemen. Het nut van lijn 52 snap ik helemaal niets van.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Komt er nog wel een busboekje voor deze regio?
Zie 'm niet staan. Of schaft Arriva dit af. Ook ZHN heeft er geen staan voor 2022. Andere concessies wel.
Zie 'm niet staan. Of schaft Arriva dit af. Ook ZHN heeft er geen staan voor 2022. Andere concessies wel.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De RE30 wordt op de trein aangegeven als RS31, en dan in Zutphen gaat de reisinformatie gewoon uit...
Op de terugweg eerst het RS30 naar Zutphen met juiste tijden. De machinist heeft het handmatig aangepast naar Wwijk.
Op de terugweg eerst het RS30 naar Zutphen met juiste tijden. De machinist heeft het handmatig aangepast naar Wwijk.
-
- Berichten: 568
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Met de invoering van de nieuwe omroepstem (TTS) en lijnnummers lijkt er een bug in de software te zitten dat stations te vroeg om geroepen worden.. heb nu al twee keer meegemaakt dat er twee stations achter elkaar omgeroepen worden en dat de machinist een handmatige correctie moest doen
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik ook, maar dat kost een omloop extra.
Lijn 52 is/was bedoeld om de wijken in Lochem met het station te verbinden toen lijn 56 er niet meer ging stoppen. Lijn 52 bleek echter niet zo heel populair, waardoor alleen de ochtendspitsritten nog over zijn gebleven en de overige ritten in belbusritten (lijn 852) zijn omgezet. Sinds december rijdt de 52 ook via Laren om het wegvallen van de verbinding Laren-Lochem op te vangen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ja, dat snap ik. Maar wat heb je aan een verbinding die in de ochtend wel rijdt en in de middag moet je dan maar terug lopen naar Laren ofzo?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In de middag rijdt Vlinder 852. Deze rijdt vanaf het station altijd, maar moet vanaf andere haltes gereserveerd worden.
Wat ik alleen niet snap, is dat lijn 57 in de ochtend één rit van/naar het Staring College in Lochem rijdt, maar in de middag niet.
Wat ik alleen niet snap, is dat lijn 57 in de ochtend één rit van/naar het Staring College in Lochem rijdt, maar in de middag niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Op de terugweg kun je toch "gewoon" met de bus naar Zutphen, vervolgens met de trein naar Deventer en vervolgens met lijn 57 weer naar bijvoorbeeld Harfsen. Dat is in 30% van de middaguren met 1:12 uur reistijd de snelste optie. De overige 70% ben je met een combinatie lijn 852/57 (wel even reserveren als je bij het Staring College wilt instappen) in slechts 50 minuten in Harfsen, waarbij je je wel 24 minuten moet vermaken in Laren, maar dan zou je een broodje kunnen scoren bij Bakker Wijnand vlak bij de halte. Je kunt natuurlijk ook de 13,5 km fietsen: als je een beetje doortrapt lukt dat binnen die 50 minuten. Lochem - Harfsen met de stoomtram in 1930 was overigens ongeveer een half uur.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ofwel, pak maar de fiets
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik denk omdat veruit de meeste leerlingen op hetzelfde moment starten (het 1e lesuur), maar niet op hetzelfde moment eindigen. De busjes van lijn (8)52 kunnen dan wellicht de vraag niet aan 's ochtends, maar 's middags wel, omdat er meer spreiding is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten