Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
isadora

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

WSM schreef: di 14 dec 2021, 19:55
isadora schreef: di 14 dec 2021, 19:34 Volgens het RIVM mocht ik me aanmelden voor een booster.
Eerst een hele trits vragen doorlopen, om te ontdekken, dat ik nog wel een maandje of vier kan wachten, want mijn derde vaccinatie is van afgelopen oktober.
Ik lees net dat de poliek heeft besloten dat de werkingsduur van de Nederlandse vaccinvariant is gereduceerd van zes tot drie maanden.
Oktober geprikt is dus januari booster.

https://www.nu.nl/coronavirus/6173160/k ... odigd.html

Prik ze!
Ah, dank je. Dan is het misschien nog een weekje wachten, en switchen ze naar twee maanden, hihaaa. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hainje

Bericht door Hainje »

Toch denk ik dat het einde van de pandemie wel in zicht begint te raken.
Immers de alpha en beta variant waren natuurlijk erg besmettelijk, maar vooral ook erg heftig.
De deltavariant was superbesmettelijk, maar de klachten waren een stuk milder. Nu krijgen we de omikronvariant, die is SUPERBESMETTELIJK!!!!!1 maar naar het schijnt veel milder. Als ik mevrouw Hertzberger bij talkshow M moet geloven zou er vandaag een rapport zijn gepubliceerd waaruit blijkt dat de omikronvariant in Zuid-Afrika vooral erg veel als bijvangst werd geconstateerd. Mensen werden dus amper ziek van de betreffende variant.

Ik hou natuurlijk nog een slag om de arm, maar als binnen enkele weken blijkt dat dit ook bij ons zo uitpakt, dan zou het begin 2023 wel eens gedaan kunnen zijn met de crisis. Aangezien het virus bij elke mutatie steeds meer in kracht lijkt in te boeten.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Hainje op het journaal lichtte juist uit dat ze er niet vanuit gaan dat corona ooit weggaat
Hainje

Bericht door Hainje »

Ik heb ook niet gezegd dat het helemaal weggaat. Dat heeft men - voor zover ik weet - ook in Den Haag/OMT/etc. nooit gezegd, of anders misschien als ijdele hoop heel erg in begin. Wat ik heb gezegd is dat de crisis mogelijk al sneller voorbij gaat zijn dan we denken. Puur omdat het virus rap richting de endemische status gaat. Dus alleen als je een heel zwak immuunsysteem hebt, dan zal je er in de toekomst aan gaan bezwijken. Dat is niet veel anders dan met de influenza, waarbij het ook al wel heel wat decennia is geleden dat de samenleving er voor op slot ging (voor zover dat überhaupt ooit van toepassing was).
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Corona is waarschijnlijk een blijvertje. De status van pandemie is dat niet. Als de omikronvariant echt zo mild is als de Zuid-Afrikaanse dokters hebben vastgesteld zijn maatregelen de facto onnodig wanneer deze mutatie dominant wordt en op den duur is er dan zo veel immuniteit in de samenleving dat er geen grote aantallen besmettingen meer te verwachten zijn. Zodra er wel besmettingen zijn, maar er lange tijd geen exponentiële groei meer waar te nemen valt is een virus niet meer epidemisch, maar endemisch. Een pandemie is niet meer dan een epidemie die wereldwijd manifesteert en de geschiedenis leert dat veruit de meeste pandemieën in de moderne tijd niet langer dan twee jaar duren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
rikthoff

Bericht door rikthoff »

Waarbij we toch even in ogenschouw moeten nemen dat besmettingen an sich niet erg zijn. Het is juist de uitwerking van het virus op het besmette individu. Wordt deze er (ernstig) ziek van, dan belast deze de beschikbare zorg. En daar is de discussie in Nederland juist om begonnen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Bij de GGD is ware paniek uitgebroken, die zagen niet aankomen dat voor eind januari iedereen uitgenodigd wordt voor een booster en waren net op schema om alle 60+’ers voor de jaarwisseling te prikken…

https://www.volkskrant.nl/a-b97a5867
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Hainje schreef: di 14 dec 2021, 20:05 Toch denk ik dat het einde van de pandemie wel in zicht begint te raken.
Immers de alpha en beta variant waren natuurlijk erg besmettelijk, maar vooral ook erg heftig.
De deltavariant was superbesmettelijk, maar de klachten waren een stuk milder. Nu krijgen we de omikronvariant, die is SUPERBESMETTELIJK!!!!!1 maar naar het schijnt veel milder. Als ik mevrouw Hertzberger bij talkshow M moet geloven zou er vandaag een rapport zijn gepubliceerd waaruit blijkt dat de omikronvariant in Zuid-Afrika vooral erg veel als bijvangst werd geconstateerd. Mensen werden dus amper ziek van de betreffende variant.

Ik hou natuurlijk nog een slag om de arm, maar als binnen enkele weken blijkt dat dit ook bij ons zo uitpakt, dan zou het begin 2023 wel eens gedaan kunnen zijn met de crisis. Aangezien het virus bij elke mutatie steeds meer in kracht lijkt in te boeten.
Begin 2022 al dan.

https://twitter.com/mugecevik/status/14 ... 6999137281
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
trolly

Bericht door trolly »

Er gaat toch maar weinig boven discussies over de kwaliteit van de kristallen bol van de opponent :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Hainje

Bericht door Hainje »

Jef400 schreef: wo 15 dec 2021, 14:32 Begin 2022 al dan.

https://twitter.com/mugecevik/status/14 ... 6999137281
Dat lijkt me dan weer iets te voorbarig.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Jullie vanavond ook EenVandaag gekeken? Vorige week maandag waren 2,5% van de geanalyseerde testen besmettingen met de omikron-variant. Afgelopen maandag was dat 12%. Gisteren zou het al 25% zijn geweest, aldus Menno de Jong, een lid van het OMT.

Dan verdubbeld het dus elke 2 dagen en is omikron waarschijnlijk morgen de dominante variant in Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Alleen nu de vraag. Hoe schadelijk is het? Steeds meer hypotheses gaan uit van een hyperbesmettelijk maar relatief ongevaarlijk virus. Dat het zichzelf onschadelijk heeft gemaakt.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Dat is nog niet zeker, dus ik zeg voor nu: brace for impact en doe alsjeblieft voorzichtig, want het moment dat je na een auto-ongeluk of met een flinke brandwond niet in het ziekenhuis terecht kan is heel nabij.
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Vergelijk het met een balk over een waterbassin waar een aantal mensen op staan. Als je elke seconde met een voetbal de mensen belaagt zal het effect op het aantal mensen dat in het water valt groter zijn dan wanneer je een paar keer per minuut met een skippybal gooit.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Dat zal volgende week wel gebeuren inderdaad. Daarna is het afwachten wat de cijfers gaan doen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Die zullen wel omhoog gaan. Voor wat betreft de besmettingen dan. De rest moeten we nog maar zien.

Hoewel, zou je niet een afremming in de daling verwachten als het nu al zo hard gaat in Amsterdam?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik verwacht zelf dat we pas na de kerstvakantie echt een duidelijk beeld krijgen van de effecten van Omikron. Naast dat de dominantie grote regionale verschillen vertoont, ijlt het effect ook nog na in de ziekenhuisopnames en sterfgevallen. Er valt wat te zeggen voor het 'better safe than sorry' aan de overkant van de Noordzee, ware het niet dat er daar ook de nodige fouten in de informatievoorzieningen zaten die hoogstwaarschijnlijk ook al zijn doorgesijpeld in de RIVM-modellen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
WSM

Bericht door WSM »

Zitten we nog een beetje op schema voor al die miljoenen boosterprikken voor eind januari? Ik hoor niks meer over nieuwe jaren die zijn uitgenodigd.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Gisteren en vandaag hebben heel veel 60+’ers een afspraak gemaakt omdat dat eergisteren nog niet kom. Mijn vader had zijn tweede AZ-prik in juli gehad, maar dankzij de versoepelde eisen kan hij nu alsnog voor de kerst een booster krijgen :)
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Suus schreef: do 16 dec 2021, 19:15 Jullie vanavond ook EenVandaag gekeken? Vorige week maandag waren 2,5% van de geanalyseerde testen besmettingen met de omikron-variant. Afgelopen maandag was dat 12%. Gisteren zou het al 25% zijn geweest, aldus Menno de Jong, een lid van het OMT.

Dan verdubbeld het dus elke 2 dagen en is omikron waarschijnlijk morgen de dominante variant in Nederland.
Is dat percentage niet ook hoger doordat je nu ook een zelftest mag doen? Daardoor is het percentage positieve testen bij de GGD waarschijnlijk sowieso hoger.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Dit zijn alleen maar de onderzoeksresultaten van positieve testen. Negatieve testen onderzoeken op virusvarianten heeft niet zoveel zin natuurlijk ;)
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Okee, dat vermoedde ik al maar zo helder was ik niet.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Suus schreef: do 16 dec 2021, 21:30 Dit zijn alleen maar de onderzoeksresultaten van positieve testen. Negatieve testen onderzoeken op virusvarianten heeft niet zoveel zin natuurlijk ;)
Tenzij je een variant zoekt die aan de bestaande PCR-test weet te ontsnappen. Was daar met Omikron niet ook deels sprake van? Ik las er ooit iets over maar kan de details niet meer herinneren.
Suus schreef: do 16 dec 2021, 21:24 Gisteren en vandaag hebben heel veel 60+’ers een afspraak gemaakt omdat dat eergisteren nog niet kom.
Het was ook een kwestie van geluk hebben... m'n moeder kon toen ze de GGD belde nog een afspraak voor dezelfde middag maken, m'n vader een dag later.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De telefoonlijn is al dagen overbelast, de website geeft misschien een afspraak met een wat langere wachttermijn maar je bent niet een half uur van je tijd kwijt met in de wacht staan, als de verbinding al niet automatisch wordt verbroken :')
Plaats reactie