Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

In de persconferentie van afgelopen dinsdag werd al gezegd dat deze week de scholen al eerder dicht moeten. ;)
Suus schreef: za 18 dec 2021, 21:58 want Oostenrijkers houden heel erg van controleren :mrgreen:
Of dat ze daar zo zat zijn van het controleren dat ze daar maar een hobby van gemaakt hebben! :D :lol:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51024
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dinsdag werd alleen besloten de basisscholen te sluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Oh ja, dat klopt. Inderdaad best irritant dat het allemaal ineens zo snel ging. Maar ja, virusbestrijders!!!(!1!!!!!
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
dennistd
Berichten: 5580
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ronaldussen schreef: za 18 dec 2021, 22:15 Fijn dat ze op zaterdag even beslissen dat de scholen toch vanaf maandag dicht moeten, nadat ze dit idee al twee maanden keihard afwijzen :N :N
En toch gek dat er vandaag dan geen stormloop op de scholen was, zoals bij de winkels wel gebeurde... (A)

Ze hadden deze persconferentie trouwens vanmorgen om 7 uur moeten houden en de maatregelen een uur later in moeten laten gaan. Dan was die idiote drukte in de winkels vandaag voorkomen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Als er niet onmiddellijk ingegrepen zou zijn, zoals nu wel is gebeurd, hadden er in februari 4000 mensen op intensive care gelegen voor corona, aldus voorzichtige inschatting van het RIVM.

Moet je toch niet denken aan de volgende variant.
Dit lijkt een onhoudbaar verhaal geworden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51024
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

dennistd schreef:
Ronaldussen schreef: za 18 dec 2021, 22:15 Fijn dat ze op zaterdag even beslissen dat de scholen toch vanaf maandag dicht moeten, nadat ze dit idee al twee maanden keihard afwijzen :N :N
En toch gek dat er vandaag dan geen stormloop op de scholen was, zoals bij de winkels wel gebeurde... (A)

Ze hadden deze persconferentie trouwens vanmorgen om 7 uur moeten houden en de maatregelen een uur later in moeten laten gaan. Dan was die idiote drukte in de winkels vandaag voorkomen.
Ik moet erkennen dat ik toen ik vrijdagavond van het rapport hoorde, ik ook het uitslapen op zaterdagochtend heb geschrapt en iets na 9:00 op de metro naar het centrum ben gesprongen om kerstcadeau’s te kopen. Dan is dan maar even het voordeel van in de stad wonen. Elke minuut werd het overigens drukker, gelukkig was ik iets na 10:00 alweer klaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

jelmerrr schreef: za 18 dec 2021, 19:15 Waarom niet meteen alle winterevenementen afschaffen komende jaren? Ik zie steeds minder perspectier namelijk zo
Volgens mij had de burgemeester van Breda daar laatst voor geopperd.

Maar na gisteren ben ik ook wel ietsje somberder gestemd. We hebben een regering die achter de feiten aanloopt (terecht punt van Ronaldussen over de scholen en een deel van de bevolking die zich nergens van aantrekt wat de boel niet helpt. Op langere termijn kijkt het ministerie van VWS hoe er moet worden omgegaan met de structurele aanwezigheid van Corona, maar in het nieuwe regeerakkoord staat volgens mij weinig over een algehele verbetering van de levensstijl van d ebevolking (minus een suikertaks).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik zit er echt even een beetje doorheen nu ik wakker word in weer een lockdown met dat grijze, ongezellige weer buiten. Met een lijf dat niet meewerkt en waar ik al maanden aan werk om op te knappen maar wat nu voor niets voelt omdat alles weer stil ligt. De dagen die ik nog heb om aan het werk te raken, tikken langzaam verder. Die dagen die allemaal hetzelfde lijken. Ik weet dat iedereen er van baalt en het zal vast nodig zijn maar ik heb er even geen zin in.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Daantje, ik begrijp je gevoelens over deze donkere periode.
Half Nederland loopt in depressie rond.
Er wordt nogal wat gevraagd van de mens dezer tijden.
Als je gezond en sterk bent is dat soms al moeilijk, maar als je ook nog eens moet boxen om jezelf in het gareel te krijgen, terwijl dat geknok praktisch onmogelijk wordt gemaakt........ja, dan kan je de moed echt wel in de schoenen zakken.

Probeer je wereld klein te houden lieve Daantje, hou overzicht, vooral over je zelf.
Ik wens je heel veel sterkte.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Daantje schreef: zo 19 dec 2021, 12:19 Ik zit er echt even een beetje doorheen nu ik wakker word in weer een lockdown met dat grijze, ongezellige weer buiten. Met een lijf dat niet meewerkt en waar ik al maanden aan werk om op te knappen maar wat nu voor niets voelt omdat alles weer stil ligt. De dagen die ik nog heb om aan het werk te raken, tikken langzaam verder. Die dagen die allemaal hetzelfde lijken. Ik weet dat iedereen er van baalt en het zal vast nodig zijn maar ik heb er even geen zin in.
Als het geen corona was geweest had ik je een dikke knuffel gegeven. Ik snap je volkomen en ik hoop dat mensen ook inzien dat er keerzijden zijn aan steeds maar weer maatregelen treffen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

De eerste die beweert dat er geen nadelen aan de maatregelen in het algemeen en zo'n lockdown in het bijzonder zitten moet ik nog tegenkomen. Niemand zit hier op te wachten, en wie hier geen tik van meekrijgt heeft andere problemen. Helaas geet het probleem niet weg als je geen maatregelen zou nemen. Ik hoop wel dat deze rem op de verspreiding van erg korte duur is. Daar zijn in dit geval goede aanwijzingen voor, in de vorm van een mogelijk minder destructieve variant en een hopelijk vlot verlopende boostercampagne. In de tussentijd kan ik me alleen maar aansluiten bij de eerdere woorden van Suus: zorg goed voor jezelf, en heel veel sterkte.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Wat Trolly zegt over de maatregelen.

@Daantje: zorg inderdaad goed voor jezelf. En kijk ook of je binnen je mogelijkheden toch iets kunt doen met vrienden/familie.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Lief van jullie allemaal, dankjewel :D
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Sterkte Daantje.

Bij-effect van deze harde lockdown zal trouwens zijn dat het de komende week in Antwerpen en Gent weer superdruk zal zijn met Nederlanders. Ik denk dat 'we' het Vlaamse Journaal wel weer zullen halen...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Amai, er komen weer Nederlanders 'aanschuiven' in Vlaanderen :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Ferdinand »

Ik ben vanmiddag in Aken geweest voor de booster. We hadden de vaccinatielocatie online gevonden en daar stond dat je geen afspraak hoefde te maken, aldaar bleek dat dat wel moest maar er was nog plek. Het was redelijk druk (80% Nederlands), maar de organisatie was goed. Na ongeveer 45 minuten na binnenkomst en inclusief papieren invullen stonden we alweer buiten. In mijn gele boekje staat nu naast Janssen die ik in juni gekregen heb ook Spikevax (Moderna?).

Vervolgens zijn we in het centrum naar een apotheek gegaan om het gele boekje om te zetten in QR-code voor de Duitse Corona app.

Die vrouw aan de balie vertelde me dat deze prik geen "booster" mag heten omdat Janssen kennelijk dermate slechte bescherming biedt. De vrouw zegt dat dit gisteren bepaald is door de autoriteit. Ik kan dit nergens terugvinden en weet nu dus ook niet waar ik aan toe ben.

Ik wil vrijdag namelijk naar Oostenrijk gaan en zij eisen een booster of een PCR-test bovenop je vaccin. Ben ik nou nu welkom in Oostenrijk vraag ik me af. Iemand die mij kan helpen?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Tom024 schreef: zo 19 dec 2021, 19:03 Sterkte Daantje.

Bij-effect van deze harde lockdown zal trouwens zijn dat het de komende week in Antwerpen en Gent weer superdruk zal zijn met Nederlanders. Ik denk dat 'we' het Vlaamse Journaal wel weer zullen halen...
Dat lukte al met het journaal van 13 uur, de VRT had zelfs speciaal een verslaggever naar de Meir in Antwerpen gestuurd om met 'Ollanders te praten. :p
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ferdinand, Misschien staat hier het antwoord op je vraag

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ferdinand schreef: zo 19 dec 2021, 19:13Spikevax (Moderna?).
Spikevax is Moderna inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4596
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Volgens mij is de Janssen inenting vanaf begin januari niet meer geldig in Oostenrijk. Tenminste dat lees ik na wat googelwerk.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13047
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Mja, ik zat erover te denken een paar dagen naar Wenen te gaan in januari maar dat wordt-em zo denk ik niet -0-
Ik doe ook maar wat
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Ferdinand »

Op dit moment kan het gewoon, niets houdt je tegen. Wel even naast je vaccinatie dus een booster of negatieve PCR tonen.

Voor de booster kan ik je Impfstelle Adalbertstr. 85 in Aken aanraden. Daar maken ze 100% zeker geen onderscheid in afkomst, ruime openingstijden, deskundig personeel, snelle doorstroom en het is kosteloos.

Je kunt vrij inlopen, maar het beste maak je een afspraak op:
https://vac.no-q.info/impfstelle-adalbe ... 2021-12-20

In het centrum van Aken zijn er genoeg apotheken om de prik om te zetten in QR-code.
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 138
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Coronavirus

Bericht door Willem »

Hoe krijg je daar gezette booster vervolgens in de Nederlandse corona check app?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Niet, maar je kunt 'm wel in de Duitse app krijgen en aangezien de QR-code Europees is kan je die ook gewoon in Nederland gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3278
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Bij vrouwlief op het werk wordt ook de booster aangeboden voor familieleden van personeel.
Morgen is deze meneer dus al mooi aan de beurt voor de nóg betere 5G ontvangst *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten