Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Tsja goedkoop -> duurkoop, de BYD's voldoen simpelweg niet aan de verwachtingen.. dat blijkt helaas eens te meer.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik ben eerlijk gezegd nog geen een electrische bus in Nederland tegenkomen die geen kuren heeft gehad.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En nagaan dat verplicht alle bussen door de nieuwe concessiehouder MOET worden overgenomen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar er zijn dus veel BYDs defect? Ik zag al een rode Twents-amba en twee blauwwitte Blauwnet-amba's hier in lijndienst rijden.
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ja, door die hoge defectenstand rijden er Blauwnet en Twents Amba's uit Deventer en Setra's uit Ede.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Er zijn natuurlijk 20 BYD’s tijdelijk aan de kant wegens schade nadat de schuimblussers zijn leeggespoten, dat is ook een aardig aantal bussen wat je mist.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En elektrische voertuigen zijn ook minder in koud weer.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik kan me van Schiermonnikoog geen negatieve verhalen herinneren?sirvinniei schreef: ↑ma 20 dec 2021, 23:02 Ik ben eerlijk gezegd nog geen een electrische bus in Nederland tegenkomen die geen kuren heeft gehad.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Schiermonnikoog rijdt toch maar 1 uur per 3 uur.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En welke conclusie mag ik daar dan aan verbinden?
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
de Schiermonnikoogbussen staan heel regelmatig stil, waardoor problemen sneller opgelost kunnen worden. Dan heb je wellicht ook minder klachten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Kan me ook niet veel problemen herinneren bij de Citea's in AML.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik eigenlijk ook niet met de BYD’s in Almere, of ik moet het simpelweg gemist hebben?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het gaat hier wel om de grootste vloot elektrische bussen in Europa waarbij ook lange landelijke streeklijnen volledig elektrisch worden uitgevoerd. Ik kan me voorstellen dat daardoor niet alles op rolletjes loopt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik vind het best gedurfd om in een keer 259 elektrische bussen in gebruik te nemen. Jammer van alle narigheid, maar stiekem heb ik wel respect voor een bedrijf (in dit geval Keolis) dat dit aandurft.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
In eerste instantie wilden ze 300 opknippen omdat de bussen te weinig range hadden. Weet niet hoe ze dat onderhand hebben opgelost, maar het was duidelijk dat die bussen niet aan de concessie-eisen voldeden.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Gedurfd? Mwah, ik zie het vooral als noodzaak. Zero-emissie is voor nieuwe bussen toch in feite nu al de norm geworden. Niemand gaat nu nog dieselbussen kopen. Het was op zich wel gedurfd om voor zo´n grote monsterconcessie op uitsluitend Chinese bussen van BYD te wedden.
Overigens verwacht Keolis dat de problemen met de niet-werkende verwarming in de zomer zijn opgelost. Niet dat ie dan wél werkt, maar dan is het niet meer een probleem.
Een meer structurele oplossing voor de verwarmingsproblemen van de BYD-bussen is export naar Cuba of de opwarming van de aarde.
Overigens verwacht Keolis dat de problemen met de niet-werkende verwarming in de zomer zijn opgelost. Niet dat ie dan wél werkt, maar dan is het niet meer een probleem.
Een meer structurele oplossing voor de verwarmingsproblemen van de BYD-bussen is export naar Cuba of de opwarming van de aarde.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Bij opwarming van de aarde komt de golfstroom die ons dit kwakkelweer bezorgt stil te liggen. Het zou dan wel eens heel koud kunnen worden. Dus doe die bussen dan maar naar Cuba.
🍉
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Dat is simpelweg opgelost door bussen aan te schaffen van een ander merk met een grotere range (dus door Ebusco te bestellen). Dat heeft niets met “problemen” te maken.sirvinniei schreef: ↑di 21 dec 2021, 23:19In eerste instantie wilden ze 300 opknippen omdat de bussen te weinig range hadden. Weet niet hoe ze dat onderhand hebben opgelost, maar het was duidelijk dat die bussen niet aan de concessie-eisen voldeden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Problemen lijken niet zozeer met de range te maken te hebben maar met de kwaliteit van de bussen. Het was verstandiger geweest om bij verschillende fabrikanten bussen aan te schaffen. Dan heb je dit soort massale problemen niet.regenmaker schreef: ↑di 21 dec 2021, 21:31 Het gaat hier wel om de grootste vloot elektrische bussen in Europa waarbij ook lange landelijke streeklijnen volledig elektrisch worden uitgevoerd. Ik kan me voorstellen dat daardoor niet alles op rolletjes loopt.
Prijs zal ook een belangrijke drijfveer zijn geweest bij de aanschaf van de BYD bussen. In de VS zitten zitten ze tot 20% onder de prijs van andere leveranciers. Maar dan krijg je wel action kwaliteit.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik vermoed dat je over het algemeen en schaalvoordeel krijgt bij een grote order. Daarom hebben de meeste vervoers maar 1 merk (nieuwe) bussen, met hooguit een ander merk dat een niche aanvult dat de fabrikant niet produceert, zoals midi- of buurtbussen.
Ik heb geen onderschrift
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Bij grotere aantallen krijg je zeker schaal voordelen (maar 110 of 200 bussen zal niet veel uitmaken) maar ook schaal ellende zoals we nu bij Keolis zien.
De meeste bedrijven kopen elektrische bussen bij verschillende fabrikanten. Zo had je bijvoorbeeld de stadsbussen bij VDL kunnen bestellen (dan was de stadsdienst in ieder geval een stuk betrouwbaarder geweest!!) en de streekbussen bij een of twee andere fabrikanten.
De meeste bedrijven kopen elektrische bussen bij verschillende fabrikanten. Zo had je bijvoorbeeld de stadsbussen bij VDL kunnen bestellen (dan was de stadsdienst in ieder geval een stuk betrouwbaarder geweest!!) en de streekbussen bij een of twee andere fabrikanten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Of bij Volvo. Over de stadsbussen in Leiden heb ik ook nog geen negatieve verhalen gehoord.The Greyhound schreef: ↑wo 22 dec 2021, 11:15 Zo had je bijvoorbeeld de stadsbussen bij VDL kunnen bestellen (dan was de stadsdienst in ieder geval een stuk betrouwbaarder geweest!!)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik ook niet. De Van Hools die de eerste maanden als reserve stonden hebben toen maar een enkele keer gereden.
Er komt weer een probleemoplosactie aan de BYD's.
Er komt weer een probleemoplosactie aan de BYD's.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Enige negatieve is dat de laadpalen soms in storing staan waardoor er niet altijd geladen kan worden.Meltrain schreef: ↑wo 22 dec 2021, 11:34Of bij Volvo. Over de stadsbussen in Leiden heb ik ook nog geen negatieve verhalen gehoord.The Greyhound schreef: ↑wo 22 dec 2021, 11:15 Zo had je bijvoorbeeld de stadsbussen bij VDL kunnen bestellen (dan was de stadsdienst in ieder geval een stuk betrouwbaarder geweest!!)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten