Begin dit jaar had ik als goed voornemen gesteld om meer te gaan wandelen. Om het concreet te maken had ik drie doelen gesteld:
Minimum: 2.752.491 stappen, net zoveel als in 2020.
Streefdoel: 3.218.971 stappen, net zoveel als in mijn beste jaar 2018.
Stretchdoel: 4.000.000 stappen, als ik het echt serieus ga nemen.
En serieus heb ik het genomen. Ik ben maar van station naar station gaan wandelen, onder de naam #SpoorLangsWandeling. Eerst met wat kortere stukjes, en daarna gaan uitbreiden. Vanaf mijn thuisbasis tussen de stations Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum ben ik steeds wat verder gaan lopen. Eerst naar Eindhoven Centraal, daarna naar Utrecht Centraal, daarna naar Amsterdam Centraal, naar Vlissingen. En nog heel wat andere trajecten, zo ben ik van Utrecht Centraal naar Liège-Guillemins gaan wandelen en ben ik inmiddels aangekomen bij station Visé. In de tweede helft van oktober bereikte ik de 4.000.000 stappen tijdens een wandeling van Utrecht Centraal naar Driebergen-Zeist. Toen ben ik eerst gewoon verder blijven wandelen, maar toen het nog steeds voorspoedig ging heb ik half november gezegd dat ik voor de 5.000.000 stappen dit jaar zou gaan. En die heb ik vandaag gehaald, heel toepasselijk op het perron van station Amsterdam Zuid
Resultaat van dit alles: vanaf eind februari tot en met vandaag ben ik 7 kilo afgevallen. En heb ik een mooie kaart met gelopen trajecten bij elkaar gespaard.
En ook voor volgend jaar ga ik weer voor minstens 5 miljoen stappen