Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat staat er niet, het rapport gaat over het totaalbeeld, ik heb het puur over de theoretische spoorcapaciteit in de Schipholtunnel. Het heeft echter weinig zin onderzoek te doen hiernaar als er geen mogelijkheden zijn het station uit te breiden, want dan kun je die treinen toch niet verwerken. Daarnaast zullen er mogelijk ook elders maatregelen nodig zijn omdat die treinen ook elders ingepast moeten worden de viersporigheid loopt natuurlijk maar van Hoofddorp tot RAI.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Om het voor de rest wat duidelijker te maken. Dit staat er over in de samenvatting van het rapport en het hoofdstuk over kosten:
samenvatting schreef:Naar meer treinen op het landelijk spoornetwerk
14. De Schipholspoortunnel heeft een centrale plek op alle niveaus in het OV-vervoerssysteem; in het plangebied, de Randstad, Nederland en internationaal.
• De Schipholtunnel en -corridor is cruciaal voor de snelle doorgaande IC-verbindingen. De route via de tunnel is een van de belangrijkste verbindingen tussen de zuidelijke randstad (Rotterdam, Den Haag en Leiden) en Noord-, Oost-, Midden- en Zuid-Nederland. Vanaf eind 2023 worden de Intercity’s Direct die nu nog naar Amsterdam Centraal rijden, verplaatst naar Amsterdam Zuid, waardoor reizigers uit Noord-Nederland via de Hogesnelheidslijn (HSL) naar Rotterdam kunnen reizen.
• De internationale verbindingen naar België, Frankrijk en Londen maken via het TENt-netwerk maken gebruik van de tunnel. In de toekomst zal ook een deel van de treinen uit Duitsland op Amsterdam Zuid aankomen.
• Daarnaast wordt de tunnel gebruikt voor een regionale sprinter van Leiden en Hoofddorp, een sprinter over de Westtak richting Amsterdam Centraal en Zaandam/Purmerend en op de Zuidtak richting Almere en het Gooi.
15. Om het nationale Toekomstbeeld OV mogelijk te maken, is aanpak van de Schipholspoortunnel nodig. Om landelijke vervoersknelpunten – die zich naar verwachting (Ministerie IenW, 2021a) ruim voor 2040 voordoen – op te lossen, is een doorgroei van het huidige programma hoogfrequent spoorvervoer nodig. Vanwege de vele lijnen die door de tunnel heen rijden, zijn frequentieverhogingen in andere delen van het land afhankelijk van een oplossing voor de Schipholspoortunnel. Hierdoor ontstaat een robuust hoogfrequent spoornetwerk als noodzakelijke ‘stepping stone’ voor verdere netwerkuitbouw richting 2040 en verder.
16. Het spoornetwerk dat onder ieder van de projectalternatieven ligt, is nagenoeg gelijk.5 Door het realiseren van een extra vervoersverbinding ter hoogte van de bestaande Schipholspoortunnel, komen de Airport Sprinters te vervallen. Dit creëert additionele capaciteit in de bestaande Schipholspoortunnel, waardoor een uitgebreidere spoordienstregeling kan worden gereden. De gecreëerde ruimte wordt opgevuld met vooral Intercity’s en internationale-treinen, maar ook met twee extra sprinters naar Purmerend.
17. Alle projectalternatieven verlichten de capaciteitsknelpunten op de IC-treinen op de uitlopers van de ZWASH-corridor, met name richting Utrecht, Rotterdam en Leiden. Het grootste effect van de capaciteitsverruiming op het nationaal spoornetwerk is te vinden op het traject Amsterdam-Utrecht, het drukste spoortraject van Nederland met het groot- ste IMA-knelpunt.
H6.3 schreef: Alle alternatieven zijn technisch realiseerbaar. Naast de kosten voor de infrastructuur zijn bijkomende kosten opgenomen, voor bijvoorbeeld (1) keervoorziening bij Purmerend Overwhere en (2) het aanpassen van het emplacement op Hoofddorp. Beide maatregelen (buiten het ZWASH-gebied) zijn nodig om het landelijk spoornetwerk te kunnen laten functioneren. Het belang en de effecten van deze spoorinvesteringen beslaan weliswaar het landelijk netwerk, maar omdat een deel van de baten in de MKBA-ZWASH OV alleen gerealiseerd kan worden als deze maatregelen zijn geïmplementeerd, dienen de kosten ervan ook in de MKBA te worden meegenomen19.
19) De kosten van deze maatregelen dienen daarom ook in de MKBA te worden opgenomen. Het opnemen van deze kosten in dit onderzoek staat los van de bekostiging ervan en er kunnen geen rechten aan worden ontleend.
-
- Berichten: 4480
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
ZWASH - tracé?? Wat is dat?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zuid- en West-Amsterdam - Schiphol - Hoofddorp?
Ik vond ZwenZwoka al zo'n gedrocht van een naam maar het kan dus erger
Ik vond ZwenZwoka al zo'n gedrocht van een naam maar het kan dus erger
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 4480
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat zal wel kloppen. Die afkorting is totaal niet als naam te gebruiken. Zwenzwoka had dat tenminste nog wel.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Er lijkt weer wat met de metro’s aan de hand te zijn.
Maar er is nog geen omroepbericht of iets dergelijks geweest, dus ik weet niet wat er aan de hand is.
Toen er om 9:10 wel een metro kwam, deed de bestuurder heel erg zijn best om ons te informeren, maar helaas was hij compleet onverstaanbaar.
Maar er is nog geen omroepbericht of iets dergelijks geweest, dus ik weet niet wat er aan de hand is.
Toen er om 9:10 wel een metro kwam, deed de bestuurder heel erg zijn best om ons te informeren, maar helaas was hij compleet onverstaanbaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zat vanavond in tram 2046 op lijn 12 en alle haltes werden door Nancy afgeroepen. Had het in een andere tram ook al gehoord. Ze klinkt op zich prima en spreekt de namen kalm en zonder bombasme uit, maar het is wel wennen. Wordt Marc nu definitief uitgefaseerd?
Ik doe ook maar wat
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zolang het alleen bij lijn 12 blijft nog niet helemaal, want die lijn was eind november al aan de beurt.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ze doen het gewoon lekker rustig aan bij GVB.
Net als het verbeteren van de displays in metro's, trams en bussen. Overstapmogelijkheden op logische volgorde weergeven, tekst en symbolen netjes uitlijnen, krom taalgebruik adresseren, nieuwe lijnen weergeven/omroepen en met enige regelmaat nalopen op fouten doen ze niet. En hoe lang geleden is het dat ze zeiden dat ook belangrijke trekpleisters erop zouden komen? Alweer een hele tijd terug.
Net als het verbeteren van de displays in metro's, trams en bussen. Overstapmogelijkheden op logische volgorde weergeven, tekst en symbolen netjes uitlijnen, krom taalgebruik adresseren, nieuwe lijnen weergeven/omroepen en met enige regelmaat nalopen op fouten doen ze niet. En hoe lang geleden is het dat ze zeiden dat ook belangrijke trekpleisters erop zouden komen? Alweer een hele tijd terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Bij het GVB worden in alle voertuigen de overstappen omgeroepen: “Overstappen op de lijnen …”. Hoe zit dit eigenlijk in de nachtbussen? Worden ook overstappen op nachtbussen onderling omgeroepen eigenlijk, iemand die dit heel toevallig weet?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
-
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Los van die nachtbussen vind ik het vooral bijzonder dat er nu pas overal wordt omgeroepen van de overstapmogelijkheden. In Rotterdam doen ze het al jaren hoor.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In Rotterdam roepen ze vooral om dat je kunt overstappen maar niet op welke lijnen. Aangezien metro en tram een groot stuk parallel lopen hoor je bij elk station "U kunt hier overstappen op de tram" maar welke tram moet je elders opzoeken.
-
- Berichten: 4098
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In Rotterdam is het juist best karig. "U kunt hier overstappen op de bus" of "U kunt hier overstappen op de metrolijnen D, E en de tram" is niet echt een overstapmogelijkheid. In Amsterdam is er juist vanaf het begin (sinds ingebruikname van de Combino), de overstapmogelijkheid op GVB-lijnen omgeroepen. Daarna is het een aantal jaren eraf gehaald omdat men het dynamisch wilde hebben maar ondertussen is het al (ik schat) meer dan 10 jaar zo dat in alle modaliteiten m.u.v. nachtbussen overstapinfo wordt omgeroepen.
In de metro wordt het wel gesplitst per modaliteit en in tram/bus gecombineerd tot lijnen, bijv:
Station Zuid in metro 52:
Station Zuid. Uitstappen rechterzijde. Eindpunt van deze lijn. Overstappen op metro 50 51, tram 5 25, bus 15 62 65, streekvervoer en trein.
Station zuid in tram 5:
Station Zuid. Overstappen op de lijnen 50 51 52 15 52 65 streekvervoer en trein.
In de metro wordt het wel gesplitst per modaliteit en in tram/bus gecombineerd tot lijnen, bijv:
Station Zuid in metro 52:
Station Zuid. Uitstappen rechterzijde. Eindpunt van deze lijn. Overstappen op metro 50 51, tram 5 25, bus 15 62 65, streekvervoer en trein.
Station zuid in tram 5:
Station Zuid. Overstappen op de lijnen 50 51 52 15 52 65 streekvervoer en trein.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op vr 14 jan 2022, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nee hoor, GVB roept dat al jaren om, maar mijn vraag gaat specifiek over de nachtbussen.Kalil Nieuw schreef: ↑vr 14 jan 2022, 12:06 Los van die nachtbussen vind ik het vooral bijzonder dat er nu pas overal wordt omgeroepen van de overstapmogelijkheden. In Rotterdam doen ze het al jaren hoor.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Inmiddels al een kleine twee decennia geleden mee begonnen zoals hauptbahnhof schrijft. Met een tussenpoos niet.
Enig idee waarom dat in tram en bus niet gebeurt? Die splitsing per modaliteit is duidelijker dan alles op één hoop gooien.hauptbahnhof schreef: ↑vr 14 jan 2022, 12:53In de metro wordt het wel gesplitst per modaliteit en in tram/bus gecombineerd tot lijnen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wie is Nancy?Ardan schreef: ↑wo 12 jan 2022, 00:12 Ik zat vanavond in tram 2046 op lijn 12 en alle haltes werden door Nancy afgeroepen. Had het in een andere tram ook al gehoord. Ze klinkt op zich prima en spreekt de namen kalm en zonder bombasme uit, maar het is wel wennen. Wordt Marc nu definitief uitgefaseerd?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nancy is degene die ook de omroepen over werkzaamheden en verstoringen omroept.
Ik doe ook maar wat
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
“Storingen op metronet door CBTC voorlopig onoplosbaar”
https://www.at5.nl/artikelen/212968/str ... nog-achter
https://www.at5.nl/artikelen/212968/str ... nog-achter
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Twee bronnen op de werkvloer, altijd moeilijk te beoordelen of dat iets zegt. Wel twee mogelijke oorzaken die wat afwijken van het tot nu toe standaard verhaal:
- merendeel van de storingen zou bij het omgebouwde oude materieel (BN en CAF) zijn. Of anders gezegd: niet bij de treinen die net als het systeem van Alstom komen
= storingen door gekoppeld rijden. Maar M7 moet straks ook [ont]koppelen
- merendeel van de storingen zou bij het omgebouwde oude materieel (BN en CAF) zijn. Of anders gezegd: niet bij de treinen die net als het systeem van Alstom komen
= storingen door gekoppeld rijden. Maar M7 moet straks ook [ont]koppelen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Koppelen op zich hoeft dan ook geen beperking te zijn, het voegt alleen wat extra functionaliteit toe en dat vergroot de kans op fouten. Met meer code zul je ook meer bugs hebben. En als je veelvuldig (ont)koppelt verandert de samenstelling ook regelmatig, als de verschillende voertuigen dan een kleine afwijking hebben kan het zijn dat twee voertuigen met een bepaalde afwijking niet goed samen gaan, terwijl ze in een andere samenstelling wel goed functioneren omdat de onderlinge afwijking dan net binnen de marge blijft.
Wat ook een plausibel verhaal kan zijn is dat de hardware in de oude stellen gewoon minder accuraat is. Denk aan de hardware die de snelheid meet, een vrij cruciaal onderdeel met CBTC omdat het systeem nauwkeurige positiebepaling vereist. Snelheid meet je vaak met behulp van wielomwentelingen, maar dat moet gecorrigeerd worden met de wieldiameter die natuurlijk continu kleiner wordt vanwege slijtage (tot de wielbanden aan vervanging toe zijn). En als de software een grotere nauwkeurigheid verwacht dan de hardware levert dan gaat het mis.
Wat ook een plausibel verhaal kan zijn is dat de hardware in de oude stellen gewoon minder accuraat is. Denk aan de hardware die de snelheid meet, een vrij cruciaal onderdeel met CBTC omdat het systeem nauwkeurige positiebepaling vereist. Snelheid meet je vaak met behulp van wielomwentelingen, maar dat moet gecorrigeerd worden met de wieldiameter die natuurlijk continu kleiner wordt vanwege slijtage (tot de wielbanden aan vervanging toe zijn). En als de software een grotere nauwkeurigheid verwacht dan de hardware levert dan gaat het mis.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nancy die de omroepberichten verzorgt van het GVB? Nice!VIRM schreef: ↑vr 14 jan 2022, 13:54Wie is Nancy?Ardan schreef: ↑wo 12 jan 2022, 00:12 Ik zat vanavond in tram 2046 op lijn 12 en alle haltes werden door Nancy afgeroepen. Had het in een andere tram ook al gehoord. Ze klinkt op zich prima en spreekt de namen kalm en zonder bombasme uit, maar het is wel wennen. Wordt Marc nu definitief uitgefaseerd?
Als de overstapinformatie op de digitale schermen eens betrouwbaarder wordt dan is het volgens mij niet meer noodzakelijk om deze tot in detail weer te geven. Alleen als je kunt overstappen op R-net waardige lijnen verdienen ze vermelding; de omroepen voor bijv. Amsterdam-Zuid geven wel erg veel voor veel reizigers irrelevante informatie.Inmiddels al een kleine twee decennia geleden mee begonnen zoals hauptbahnhof schrijft. Met een tussenpoos niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
O.a. blinden en slechtzienden zijn het daar waarschijnlijk mee oneens.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Daar heb je tegenwoordig ook apps voor.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4098
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Toen ik pas in Amsterdam woonde leerde ik het lijnennet vooral door die overstapinfo te horen. Dus het heeft zeker wel zin.
Overigens, waarom zou je negatief doen over reisinfo dat juist wel gegeven wordt?
Overigens, waarom zou je negatief doen over reisinfo dat juist wel gegeven wordt?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zo negatief bedoel ik het niet; ik zie gewoon ruimte voor verbetering. Als de schermen namelijk wel juiste infomatie geven dan is zo'n heel ratelverhaal dat toch niet blijft hangen niet nodig. Alleen mij viel op dat de schermen dus niet goed werkten. Daar ben ik wel negatief over; maar goed daar had Connexxion ook last van. Steeds de overstappen van het knooppunt laten zien wat je zojuist gepasseerd bent. Ja dan heeft het geen zin natuurlijk
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten