Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Klopt. Soms gaan er ook bussen via lijn 3 naar de garage om bij te laden. Echter is er geen snellaadpaal op de stalling dus moet alles daar aan de stekker.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De Gelderse politiek begint de betrouwbaarheid van de BYD's ook in twijfel te trekken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De vakantiedienst wordt verlengd tot 28 februari
https://www.rrreis.nl/dienstregeling-vanaf-10-januari
https://www.rrreis.nl/dienstregeling-vanaf-10-januari
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
het artikel vraagt zich af of nieuwe bussen toch niet beter zijn, maar aanbestedingstechnisch kan nu toch dat niet meer worden aangepast?Lijn 45 schreef: ↑vr 07 jan 2022, 11:09 De Gelderse politiek begint de betrouwbaarheid van de BYD's ook in twijfel te trekken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Bijzonder, het lijkt er op dat RRReis al weet wat er de komende weken gaat gebeuren.dennistd schreef: ↑vr 07 jan 2022, 13:26 De vakantiedienst wordt verlengd tot 28 februari
https://www.rrreis.nl/dienstregeling-vanaf-10-januari
Ik kan je vertellen dat bij Breng, bij beëindigen van de lockdown, de vakantieregeling totaal niet volstaat.
Maar ja, je hebt dan ook over mooie drukke winkelsteden als Arnhem en Nijmegen waarbij veel mensen gebruik maken van het OV.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ondanks dat de bussen er leuk uitzien ben ik van mening dat die BYD's vanwege de grote aanhoudende problemen beter maar zsm retour afzender kunnen gaan. Als er al problemen met remmen zijn dan is het wachten op echte serieus grote problemen waar niemand op zit te wachten.
Ik ben dan ook benieuwd wat men gaat besluiten bij de nieuwe concessie.
Ik ben dan ook benieuwd wat men gaat besluiten bij de nieuwe concessie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
RRReis rijdt al sinds de start van dienstregeling 2021 de vakantiedienstregeling (met her en der extra ritten), al ruim een jaar dus. Is dus geen verrassing dat die weer verlengd is.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Verzuim is ook hoog, waarschijnlijk is een normale dienst ook niet eens uit te voeren....
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Hoorde laatst dat als ze normale dienst moesten rijden, ze 57 man tekort kwamen.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Dus eigenlijk is Keolis objectief gezien überhaupt niet in staat om de concessie uit te voeren op de manier zoals zij destijds aangeboden heeft?
Is die permanente vakantiedienstregeling er nou puur vanwege de COVID-pandemie, of misschien toch ook een beetje omdat Keolis iets anders niet kan rijden? In dat laatste geval is er eigenlijk toch sprake van verkapte wanprestatie?
Is die permanente vakantiedienstregeling er nou puur vanwege de COVID-pandemie, of misschien toch ook een beetje omdat Keolis iets anders niet kan rijden? In dat laatste geval is er eigenlijk toch sprake van verkapte wanprestatie?
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Kan het ook een combinatie zijn van COVID en ergenis aan het nieuwe materieel? Als chauffeur zie je regelmatig mensen natuurlijk en het kan zijn dat daardoor chauffeurs ook groter risico lopen op problemen. En als een lid van de familie in quarantine moet door covid, moet de rest ook in quarantine.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
ik weet eigenlijk niet zo goed, wat ik hiervan moet denken. Keolis denkt mee aan oplossingen, maar wel heel jammer dat het zover moet komen.
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ben benieuwd hoe de provincie hier op gaat reageren. Bussen waarbij het personeel met thermokleding moeten werken kunnen onmogelijk aan de concessie eisen voldoen. Dit blijven gedogen is niet netjes ten opzichte van bedrijven die destijds wel van plan waren de concessie met fatsoenlijke bussen te exploiteren maar daardoor duurder waren.gkw1969 schreef: ↑ma 10 jan 2022, 19:25 https://www.rtvoost.nl/nieuws/2049254/K ... te-managen
En dit helpt het moraal natuurlijk ook niet
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Net als je denkt dat het niet meer erger kan bij Keolis, krijg je dit weer. En inmiddels heeft het ook de NOS gehaald: https://nos.nl/artikel/2412640-keolis-g ... anwege-kou
Ik heb zo´n gevoel dat de chauffeurs van Keolis - voor zover ze nog niet ziek thuis zitten - helemaal niet kunnen lachen om een "ludieke" oplossing en een brief met flauwe taalgrapjes van de concessiemanager.
Misschien kunnen ze in die reparatiestraat ook de sociale antenne van die concessiemanager eens nakijken?
Ik heb zo´n gevoel dat de chauffeurs van Keolis - voor zover ze nog niet ziek thuis zitten - helemaal niet kunnen lachen om een "ludieke" oplossing en een brief met flauwe taalgrapjes van de concessiemanager.
Misschien kunnen ze in die reparatiestraat ook de sociale antenne van die concessiemanager eens nakijken?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Met zo'n tRRRui hoef je tenminste niet te RRRillen...gkw1969 schreef: ↑ma 10 jan 2022, 19:25 https://www.rtvoost.nl/nieuws/2049254/K ... te-managen
En dit helpt het moraal natuurlijk ook niet
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Bereikt de NOS omdat praktisch alle berichten van de provinciale omroepen op de NOS website worden gepubliceerd. Want dit artikel is exact hetzelfde als dat van RTV Oost.Statler Rail schreef: ↑ma 10 jan 2022, 23:14 Net als je denkt dat het niet meer erger kan bij Keolis, krijg je dit weer. En inmiddels heeft het ook de NOS gehaald: https://nos.nl/artikel/2412640-keolis-g ... anwege-kou
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het gaat eigenlijk om de toonzetting.CamilleKreemers schreef: ↑ma 10 jan 2022, 20:48 ik weet eigenlijk niet zo goed, wat ik hiervan moet denken. Keolis denkt mee aan oplossingen, maar wel heel jammer dat het zover moet komen.
En met mijn kennis en ervaring van de managers vinden ze dit zelf wel een heel leuk idee, ze kunnen er zelf smakelijk om lachen. Maar ja, zij zitten niet achter het stuur van de bus.
Een zelfde idee in 2005 met de hevige sneeuwval. De bewuste wachtdienst zat 30 km verderop waar het niet sneeuwde en hij begreep dus niet waarom wij niet reden (in totaal 5 bussen hebben de nacht op straat in een sneeuwbank gestaan omdat ze niet verder konden, chauffeurs zijn lopend verder gegaan en kwamen verkleumd op de stalling dan wel thuis aan). Zo ver staat het management in het OV van het personeel.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
2005 was nog legendarisch qua sneeuwval.
Meer ontopic: Arriva rijdt in de regio Den Bosch tot nader order de vakantiedienstregeling.
Meer ontopic: Arriva rijdt in de regio Den Bosch tot nader order de vakantiedienstregeling.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Wat heeft Arriva in Den Bosch met Keolis in IJssel-Vecht te maken?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Duidelijk maken dat Keolis niet de enige is?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Precies, niet te hard mauwen Ik reis niet zoveel binnen de Concessie IJssel-Vecht.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Van dat hele stuk is in feite maar 1 ding echt relevant, en dat is dat meneer de hoogleraar niet de inhoud van de contracten kent. Zolang je die niet inhoudelijk kent, weet je dus niet wat er precies is afgesproken, en dus ook niet wat eventueel de mogelijkheden zijn voor de betrokken partijen...
Grt. Stefan
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Nou ja, in ieder geval dus blijkbaar iets over dat de bussen aan het einde van de noodconcessie worden overgenomen door de nieuwe vervoerder.
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten