Doorgeefluik
- Suus
- Berichten: 52110
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Dat laagste klopt. Het pijltje geeft aan welke kant de trein op rijdt als je er vanaf de zijkant naar kijkt. Als dat op een eilandperron allebei dezelfde kant op is, kunnen de pijltjes niet dezelfde kant op wijzen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Mikos
- Berichten: 5908
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Doorgegeven wat ik kon doorgeven.
Over de pijltjes: Dat wat Suus hierboven zegt.

Over de pijltjes: Dat wat Suus hierboven zegt.
Hiervoor heb ik naast het rijtuignummer ook een stamnummer nodig.Pim-AllianceB95 schreef: ↑za 08 jan 2022, 17:56 De deur van het toilet van rijtuig 82 030 (bij deur 2) klemt. Daarnaast weigert de handendroger dienst.
Dat klopt, maar daarvoor is er het gedetailleerde rijtuigsamenstellingsbord op het perron. Het is niet optimaal, maar op dit moment niet anders uit te voeren.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 1304
- Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10
Re: Doorgeefluik
Bovendien hoort een reiziger die vaker op Arnhem Centraal komt te weten waar de a-zijde en b-zijde zijn, ook bij een spoor dat geen a en b kent.
Te Nijmegen zijn er volgens mij ook gewoon nog verdwaalde bordjes die verwijzen naar spoor 3b, voorheen zelfs eentje die verwees naar 3c.
Te Nijmegen zijn er volgens mij ook gewoon nog verdwaalde bordjes die verwijzen naar spoor 3b, voorheen zelfs eentje die verwees naar 3c.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Doorgeefluik
Rijtuig 82 030 zit in stam 16130.Mikos schreef: ↑zo 09 jan 2022, 16:41 Doorgegeven wat ik kon doorgeven.![]()
Over de pijltjes: Dat wat Suus hierboven zegt.
Hiervoor heb ik naast het rijtuignummer ook een stamnummer nodig.Pim-AllianceB95 schreef: ↑za 08 jan 2022, 17:56 De deur van het toilet van rijtuig 82 030 (bij deur 2) klemt. Daarnaast weigert de handendroger dienst.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Doorgeefluik
Meen je dat nou serieus?

De snelste (tijdelijke) oplossing die ik kan verzinnen is iemand met een stickervel langssturen en op de TBP's "spoor 10" overplakken met "spoor 10a" of "spoor 10b". Kun je ook snel weer ongedaan maken zodra er een andere oplossing is. Of natuurlijk gewoon a-zijde/b-zijde vervangen door voor/achter, maar NS + ICT kennende is het eerste sneller.

-
- Berichten: 5708
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Doorgeefluik
Stickervel? Daar hebben we toch A4'tjes voor.....


Bijna net zo mooi als het bord in de tunnel aldaar:



Bijna net zo mooi als het bord in de tunnel aldaar:

- ArrivaBas
- Berichten: 9516
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
In treinstel 2510 is de ritinformatie op alle schermen vastgelopen op de drie laatste stations van de 6622 (Elst 9:24, Arnhem Zuid 9:29 en Arnhem Centraal 9:34). Met het vastlopen is ook de automatische omroep uitgevallen. De klok telt wel gewoon door en de schermen die reclame tonen werken ook naar behoren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
- ArrivaBas
- Berichten: 9516
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Poortje 3.3 op station Breda geeft geen piepsignaal bij het uitchecken. Dit poortje is de op twee na achterste van de rij poortjes naast Bjornburgers aan de Centrumzijde.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 379
- Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34
Re: Doorgeefluik
In ICM 4040 AB bak sluit het klapraam in de 1e klas niet goed, gaat om het klapraam bij de deur naar de 2e klas stiltecoupe. Het is een beetje fris en met lekker veel rijwindgeruis zo.
- Mikos
- Berichten: 5908
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07
Re: Doorgeefluik
Poortjes 6.1 en 6.2 te Asd lijken niet te werken, althans als ik probeer uit te checken krijg ik alleen 'probeer opnieuw'. Deze staan aan de Oosttunnel, centrumzijde, naast de Dunkin' Donuts.
- Mikos
- Berichten: 5908
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
- ArrivaBas
- Berichten: 9516
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Net als bij mijn melding van maandag liep vandaag de ritinformatie vast. Dit keer bleef de informatie in treinstel 2512 hangen op de kaart met de eerstvolgende vijf stations. Het euvel deed zich voor toen het stel als trein 6655 onderweg was naar Lage Zwaluwe.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Mikos
- Berichten: 5908
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
-
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Poortje 1.1 te Gv (centrumzijde) doet station-uit hetzelfde, al kreeg ik ook één keer de melding 'Bied een OV-chipkaart aan'.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3838
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
- ArrivaBas
- Berichten: 9516
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Drie zwarte schermen in treinstel 2520, bij deuren AL1, AL2 en DR1.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Mikos
- Berichten: 5908
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
-
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07
Re: Doorgeefluik
Ligt het aan OVinfo dat onderstaande melding van een maand geleden aldaar nog steeds in de stationsinformatie van Den Haag Centraal en Schiphol Airport komt, omdat de parameter Eindtijd op Onbekend staat? Of is dit te wijten aan de systemen van NS?


-
- Berichten: 4616
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
- Locatie: IJsselstein
Re: Doorgeefluik
Mocht dat bij NS liggen, dan staat er ook al sinds 4/1 een defecte trein tussen Utrecht-Rotterdam (bij Bodegraven).
Bij Utrecht Centraal zijn er werkzaamheden Schiphol-Utrecht (begindatum onbekend maar zeker al een aantal weken), een defecte trein Hoofddorp-Almere Oostvaarders (sinds 17/12) en logistieke beperkingen Hengelo-Bielefeld (ook sinds 17/12)
Bij Utrecht Centraal zijn er werkzaamheden Schiphol-Utrecht (begindatum onbekend maar zeker al een aantal weken), een defecte trein Hoofddorp-Almere Oostvaarders (sinds 17/12) en logistieke beperkingen Hengelo-Bielefeld (ook sinds 17/12)
Bij twijfel: gebruik beton.
- ArrivaBas
- Berichten: 9516
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Oude meldingen blijven wel vaker hangen in OVinfo. Dit gebeurt niet in de officiële NS-app en bij Rijden de Treinen. Vandaag zag ik dat er in Maastricht bleef een aanrijding op de Maaslijn op 8 januari is blijven haken in de data van OVinfo.
Maar terug naar echte NS-storingen: Scherm 15542 op station Tilburg staat aan de Bossche zijde op zwart. Dit scherm hangt op spoor 3 ter hoogte van de roltrap.
Maar terug naar echte NS-storingen: Scherm 15542 op station Tilburg staat aan de Bossche zijde op zwart. Dit scherm hangt op spoor 3 ter hoogte van de roltrap.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Hainje
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Doorgeefluik
- Spoiler: show
Ze heeft er wel melding van gemaakt (zegt ze i.i.g.), maar er is tot op heden dus nog niets mee gedaan. Ik weet van de leveringsproblemen bij ProRail, maar een paar tl-balkjes zou toch niet zo'n heel groot probleem moeten zijn? Kun jij kijken of er iets van een melding over deze dingen uitstaat? Of dit anders even opnieuw kunnen melden?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- Mikos
- Berichten: 5908
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Met apps van derde partijen kan ik niets, wellicht wat voor het OV-app-topic?
Het navragen van ooit al eens gemelde zaken zit er ook niet in. Maar ik zal Reeshof wel aanmelden.
Verder: doorgegeven.
Het navragen van ooit al eens gemelde zaken zit er ook niet in. Maar ik zal Reeshof wel aanmelden.
Verder: doorgegeven.

Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 12082
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
In treinstel 2515 is het scherm bij deur AL1 dat richting de 1e klas staat zwart. Het scherm ernaast bij deur AR1 toont een VIRM tussen de bomen. De. schermen aan de andere kant doen het wel. En ook bij deur AR2 een zwart scherm.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten