Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Zou dat zoveel verschil gaan maken dan? Uiteindelijk blijft het beleid wat van der Maat uitvoert.
🍉
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dus buurtbussen gaan voortaan met afgedankte YPR's gereden worden?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Het OV in Brabant zal pas beter worden als de inwoners niet meer stemmen als boeren maar als stedelingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Verklaar je nader
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Arriva blijft tot 14 januari de vakantiedienst rijden aangevuld met enkele extra ritten
https://www.arriva.nl/noordbrabant/acti ... i-2022.htm
https://www.arriva.nl/noordbrabant/acti ... i-2022.htm
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
In het ED vandaag: Station Strijp-S maakt desolate indruk én is martelgang voor mindervaliden
Bij de naamswijziging van Eindhoven Beukenlaan naar Eindhoven Strijp-S in 2015 werden nog grote plannen gepresenteerd voor een metamorfose van het tweede station van de stad. Een paar jaar later moet geconstateerd worden dat het gebleven is bij het ophangen van de nieuwe bordjes.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Voor wat betreft dat tweede: concludeer dan dat het station ontoegankelijk is voor mindervaliden
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Het is inderdaad een beetje een hopeloos geval, mijn vader heeft er nog iedere keer op weg naar zijn werk last van terwijl er al jarenlang geroepen wordt dat er een keer liften komen…
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
De 305 is in de ochtendspits overvol tussen Uden en Eindhoven, wanneer gaat Arriva in de vakanties het aantal ritten op de 305 opschroeven... Ook in de kleine vakanties was dit altijd al zo, 2x/uur is dan gewoonweg onvoldoende.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Op het moment dat er meer chauffeurs en/of versterkingsritten ingezet kunnen worden waarschijnlijk. Enige oplossing op dit moment is grotere bussen inzetten (als ze die al hebben).
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Vanaf vandaag wordt mijn rit in de ochtendspits in ieder geval versterkt met een 2e volvo. Maarja ga dan gewoon elk kwartier rijden...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Schrijf een brief naar Gedeputeerde Staten in Den Bosch zou ik zeggen met je vraag.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Nouja dit is toch gewoon simpele logica, Arriva had jaren geleden al de vakantiespitsfrequentie op de 305 omhoog moeten gooien. Schrap die 92 dan maar ook in de spitsuren om DRU op te halen, want daar zit toch nooit iemand in.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Omdat de persconferentie pas vrijdag is en ze de eventuele besluiten niet af kunnen wachten is er besloten dat in ieder geval komende week de reguliere dienstregeling word gereden.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Rare gedachtegang hou jij er op naregenmaker schreef: ↑do 13 jan 2022, 07:48 Nouja dit is toch gewoon simpele logica, Arriva had jaren geleden al de vakantiespitsfrequentie op de 305 omhoog moeten gooien. Schrap die 92 dan maar ook in de spitsuren om DRU op te halen, want daar zit toch nooit iemand in.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Nee hoor. Elke OV-klantenservice in dit land, en zeker in dit tijdsgewricht, kan een telefoonboek vullen met klachten van de aard 'hef bus X maar op zodat mijn bus Y vaker kan rijden', of 'er kan makkelijk een gelede bus op mijn rit, want ze zijn op die andere ritten toch ALTIJD leeg, behalve 's avonds als ik thuis tv zit te kijken, want dan moet er een riksja op anders trilt mijn thee van tafel'.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Het is een feit dat de 92 en voorheen 155 gewoon erg dunne lijnen zijn. De 92 rijdt daarnaast ook grotendeels parallel aan de 91. Dan kan je de DRU beter inzetten op de dikke lijnen waar nota bene mensen moeten staan op piekmomenten.
Een algemeen probleem dat me sowieso opvalt is dat alleen tijdens een concessiewisseling een aanbodsverbetering wordt doorgevoerd, daarna wordt het busnet stukje bij beetje afgebroken tot onder het voorzieningsniveau van de vorige concessie. Het is krom dat er niet structureel meer DRU beschikbaar wordt gesteld.
Een algemeen probleem dat me sowieso opvalt is dat alleen tijdens een concessiewisseling een aanbodsverbetering wordt doorgevoerd, daarna wordt het busnet stukje bij beetje afgebroken tot onder het voorzieningsniveau van de vorige concessie. Het is krom dat er niet structureel meer DRU beschikbaar wordt gesteld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Is dat deels niet omdat er een DRU-plafond in de concessie zit? Arriva gaf dat binnen ZHN aan als reden om dunne lijnen te schrappen om Dru te hebben om dikke lijnen uit te kunnen breiden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dat ligt er maar net aan hoe de concessie georganiseerd is.regenmaker schreef: ↑do 13 jan 2022, 17:43Een algemeen probleem dat me sowieso opvalt is dat alleen tijdens een concessiewisseling een aanbodsverbetering wordt doorgevoerd, daarna wordt het busnet stukje bij beetje afgebroken tot onder het voorzieningsniveau van de vorige concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Heb je dan ook voorbeelden van concessies (die door een commerciële partij worden uitgebaat) waar dat niet gebeurt, Daniël? Mijn indruk is dat vervoerders de eerste jaren zien als verliesjaren; de rest van de looptijd van de concessie is er om winst te maken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
De nieuwe concessies in de provincie Utrecht zijn een voorbeeld daarvan: geen big-bang in het eerste jaar en een expliciete ontwikkelopdracht naar groei in de latere jaren.
De huidige concessie Regio Utrecht zat trouwens ook al in die richting met een niet constant aantal DRU dat beschikbaar was.
De huidige concessie Regio Utrecht zat trouwens ook al in die richting met een niet constant aantal DRU dat beschikbaar was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Utrecht is dan inderdaad een goed voorbeeld van dat het ook anders kan. Maar naar mijn gevoel is Utrecht wat dit betreft dan ook een uitzondering.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is helemaal geen logica. Wanneer je de ene lijn de frequentie verhoogt, moet er wat anders tegenover staan.regenmaker schreef: ↑do 13 jan 2022, 07:48 Nouja dit is toch gewoon simpele logica, Arriva had jaren geleden al de vakantiespitsfrequentie op de 305 omhoog moeten gooien. Schrap die 92 dan maar ook in de spitsuren om DRU op te halen, want daar zit toch nooit iemand in.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten