Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het is door de huidige verkeerssituatie en wegindeling niet mogelijk voor de verkeerslichtinstallatie om een bus 35 richting Melanchthonweg te onderscheiden van ander verkeer. De bus moet voorsorteren voor rechtdoor en dan naar rechts afbuigen, waarbij de bus voorrang moet verlenen aan fietsverkeer dat groen licht heeft.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vaak doet de bus er wel wat langer over dan de geplande 3 minuten, i.v.m. de overweg t.h.v. de President Rooseveltweg die vaak gesloten is (zowel metrolijn A als B rijdt hier langs). Qua omloop zou het te doen moeten zijn lijkt mij, die files vallen heel erg mee. Ook zou je als je via de Capelseweg rijdt de halte De Hofstee kunnen bedienen voor de ouderen die daar in het verzorgingstehuis wonen, en eventueel een halte kunnen plaatsen bij het bedrijventerrein t.h.v. de Barbizonlaan wat nu nog niet bereikbaar is per OV.Gideon schreef: ↑wo 12 jan 2022, 12:41Dan zag ik het niet verkeerd, toen ik gister met me auto er langs reed.Chollo schreef: ↑wo 12 jan 2022, 02:55 Moet zeggen dat ik de inkorting van lijn 35 tot de Barberakruid een wel erg makkelijke "oplossing" voor de afsluiting bij de Prins Alexanderlaan vind van de RET... Er had makkelijk via de Capelseweg en George Hintzenweg naar de bushaltes aan de andere kant van Station Alexander gereden kunnen worden om toch nog een directe verbinding met het station te behouden.
Jouw idee zou moeten kunnen, maar het is wel 6 minuten om die omweg te rijden i.p.v. 3 minuten zonder stop.
Weet niet als iemand meer ervaring heeft met Capelseweg, maar is daar niet regelmatig file bij de stoplicht richting Ommoord?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ander vraag over bus 35, betreft de stoplicht bij halte Terbregseweg.
Zie vaak genoeg dat de fietsersstoplicht op rood gaat, als de bus richting Ommoord gaat.
Alleen gebeurd dit niet als ze vanaf Ommoord richting Molenlaan gaan, waarom konden ze dit niet aanpassen?
Zodat de bus sneller van de weg, de busbaan/weg op kan gaan
Let op: links uitstappen!
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die files zullen wel langer zijn dan gebruikelijk nu de Alexanderlaan afgesloten is richting Ommoord. Normaal heb je daar vaak al langzaam rijdend verkeer in de spits, dat zal niet minder zijn nu.
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het beschadigde voertuig gaat meestal naar de Kleiweg om daar gerepareert te worden. Hoelang het duurt om de schade te herstellen, hangt natuurlijk af van wat voor soort schade het is of hoe groot de schade is. In het ergste geval staat het voertuig op slopen als het niet te redden valt, zoals bij de bizarre metroongeluk in Spijkenisse gebeurde en de 5351 (waarschijnlijk) nog gesloopt moet worden of is gesloopt(?)
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Heb het hier nog niet voorbij zien komen, maar dit is het autotje dat op lijn 547 rondjes rijdt. De sticker van EBS staat er nog op.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ja wat ik niet begrijp is dat men vaak de makkelijkste oplossing neemt en dat is (weg)bezuinigen. Wat mij nu dus opvalt is dat buurten waar vroeger gewoon een reguliere buslijn doorheen reed die tenminste ergens naartoe ging, nu dus verbuurtbust worden of helemaal verstoken raken van OV. Als het aan mij lag had ik lijn 66 verlengd naar het Noordereiland en de andere kant naar Pendrecht. Op het huidige traject handhaaf je de huidige dienstregeling en laat je op de uitlopers de helft van de ritten doorrijden.
Ook wat mij opvalt is dat de dienstregelingen van heel veel lijnen niet aansluiten op de trein of omgekeerd. De frequenties lopen niet synchroon. De basis frequentie van de trein is eens per halfuur en overdag om het kwartier. Waarom kan men hier niet op anticiperen door tenminste dit ook te hanteren op lijnen die langs een station rijden.
Ook wat mij opvalt is dat de dienstregelingen van heel veel lijnen niet aansluiten op de trein of omgekeerd. De frequenties lopen niet synchroon. De basis frequentie van de trein is eens per halfuur en overdag om het kwartier. Waarom kan men hier niet op anticiperen door tenminste dit ook te hanteren op lijnen die langs een station rijden.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Aansluiten is natuurlijk heel lastig gezien het lijnennet daar veel te complex voor is. Veel lijnen komen langs meer dan een knooppunt, dan moet het maar net zo uitkomen qua rijtijd dat je op alle knooppunten aansluitingen kunt bieden. En je omlopen moeten ook zo uitkomen, goede aansluitingen zouden in sommige gevallen betekenen dat je ongunstige omlopen krijgt. Neem lijn 30 bijvoorbeeld, die zou op Alexander mooi in beide richtingen op de intercity's kunnen aansluiten aangezien de intercity's hier in beide richtingen rond hetzelfde tijd aankomen. Maar als je om :19 wilt vertrekken en om :10 wilt aankomen moet je 22 minuten gaan stilstaan in Schollevaar.
Iets wat overigens ook handig zou zijn is vaste patroontijden. Nu heeft de tienminutendienst vaak hele andere patroontijden dan de kwartierdienst. Op zich logisch omdat de intervallen niet deelbaar zijn door elkaar, maar het zou wel handig zijn als beide dienstregelingen hetzelfde halfuurpatroon hebben als basis. Dus bijvoorbeeld als het halfuurpatroon 06/36 is, dat het kwartierpatroon van 06/21/36/51 wordt en het tienminutenpatroon 06/16/26/36/46/56. Dan heb je twee ritten per uur die altijd dezelfde patroontijden hebben en dus ook altijd dezelfde aansluitingen. Bij minder frequente lijnen zou je eventueel een uurpatroon kunnen hanteren, waarna je ook kunt uitbreiden naar een twintigminutendienst. Maar ook hier speelt hetzelfde: het zal de omloop niet altijd gunstiger maken. Zeker als je ook symmetrie wilt hanteren (zodat aansluitingen in beide richtingen werken) loop je de kans dat er veel lange keringen ontstaan.
Iets wat overigens ook handig zou zijn is vaste patroontijden. Nu heeft de tienminutendienst vaak hele andere patroontijden dan de kwartierdienst. Op zich logisch omdat de intervallen niet deelbaar zijn door elkaar, maar het zou wel handig zijn als beide dienstregelingen hetzelfde halfuurpatroon hebben als basis. Dus bijvoorbeeld als het halfuurpatroon 06/36 is, dat het kwartierpatroon van 06/21/36/51 wordt en het tienminutenpatroon 06/16/26/36/46/56. Dan heb je twee ritten per uur die altijd dezelfde patroontijden hebben en dus ook altijd dezelfde aansluitingen. Bij minder frequente lijnen zou je eventueel een uurpatroon kunnen hanteren, waarna je ook kunt uitbreiden naar een twintigminutendienst. Maar ook hier speelt hetzelfde: het zal de omloop niet altijd gunstiger maken. Zeker als je ook symmetrie wilt hanteren (zodat aansluitingen in beide richtingen werken) loop je de kans dat er veel lange keringen ontstaan.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Waarom dan niet kijken naar een ideaal eindbeeld en wat daarvoor nodig is. En dan werken aan die maatregelen.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En in aanvulling op Bemined; de benodigde tijd op de weg verschilt enorm gedurende de dag. Als je dan op een knooppunt halverwege wél iets van logica inbouwt, dan kan dat ergens anders op de route in de middag of avond heel verschillend uitpakken.
Vaak sluiten de minder frequente lijnen wél ergens aan en de hoogfrequente lijnen niet (of maar beperkt).
Vaak sluiten de minder frequente lijnen wél ergens aan en de hoogfrequente lijnen niet (of maar beperkt).
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Lijnen die 5x/uur rijden, zoals tram 4 en 8 nu doen, krijg je nooit ergens fatsoenlijk op aangesloten. Hooguit op een uurdienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Waarom kan je lijn 32 niet om en om naar een eindpunt kunnen laten rijden? Om en om naar Station Zuid en Noordereiland.
Veel makkelijker oplossing.
Veel makkelijker oplossing.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Voor de aansluitingen is het alleen van belang dat de tijden op de knooppunten hetzelfde patroon hebben de hele dag, de rest van de lijn kunnen de tijden wel afwijken gedurende het moment van de dag. Uiteraard heb je dan wel de beperking dat er maximaal één knooppunt per lijn kan zijn waarop aansluitingen geboden worden bij lijnen waarvan de rijtijden sterk beïnvloed worden door het verkeer. Maar dat zal voor de meeste lijnen niet zo'n bezwaar zijn, zoveel grote knopen zijn er ook weer niet.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Omdat het aantal reizigers naar Feijenoord vele malen groter is?BusFreakRotterdam schreef: ↑do 13 jan 2022, 19:40 Waarom kan je lijn 32 niet om en om naar een eindpunt kunnen laten rijden? Om en om naar Station Zuid en Noordereiland.
Veel makkelijker oplossing.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Deze week heb ik een aantal keren meegereden op de nieuwe buurtbuslijnen, waarbij het me opviel dat deze vrijwel altijd rond de 5 minuten te laat was. De rijtijden zijn (vooral op lijn 607) veel te krap genomen en sommige delen van de route werden zelfs volledig overgeslagen . Daarnaast zijn de gekozen routes ook niet bepaald gebruiksvriendelijk te noemen, waar lijn 37 nog overstapmogelijkheden had bij metro Schenkel en OV-knooppunt Alexander wordt de reiziger nu verzocht om bij metro Oosterflank over te stappen. Om over de enorme overlap met lijnen 383 en 30, die frequenter en wél naar een relevant overstappunt rijden, nog maar te zwijgen. Gemeente Capelle heeft gezegd zich te willen inzetten voor een spoedige terugkeer van lijn 37, wat hopelijk snel gebeurd.Bemined schreef: ↑di 11 jan 2022, 18:08 Dat ontbreken van actuele reisinformatie van de buurtbussen is trouwens wel onhandig ja, ik kwam net langs de halte van lijn 606 en in de verte zag ik "Schollevaar 0min" staan te knipperen, en toen ik dichtbij kwam verdween dit spontaan en stond er "Schollevaar 58min". Geen enkele indicatie of de bus nou langs geweest was of niet. Uiteindelijk bleek de bus enkele minuten te laat want kort daarop kwam het busje dan toch langs. Zat overigens niemand in, terwijl ik bij lijn 37 op hetzelfde traject toch vaak wel enkele reizigers zag zitten. Misschien dat het begrip buurtbus toch afschrikt? Want de frequentie is wel gelijk, 37 had ook een uurdienst.
Let op: links uitstappen!
- Busseninportland
- Berichten: 319
- Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
- Locatie: Rhoon Portland
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zou lijn 31 vanuit Oostgaarde verlengen via de route van lijn 37 naar Capelsebrug en dat die de wijk Oostgaarde dan in 2 richtingen bediend en in de spits 2× per uur rijdt en in de daluren en op zaterdag 1× per uur de gehele traject en 2× per uur tussen Capelle centrum en Capelsebrug met een rondje Oostgaarde. Dit lijkt mij een betere oplossing.
Volg mij op busposities, treinposities en YouTube https://busposities.nl/fotos/Busseninportland
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Fijn he die vrijwilligers, wat een toppers. Nee niet dus. Dat laatste is exact de reden waarom je vrijwilligers niet dit soort werk moet laten doen, zeker niet in een dichtbevolkte regio, je pest mensen weg uit de bus. De rijtijden van de nieuwe lijn 610 (met een midibus met betaalde chauffeur gereden) zijn behoorlijk aan de krappe kant. De lijn liep per rit 2 minuten vertraging op waardoor er uiteindelijk 8 minuten vertraging waren.Chollo schreef: ↑vr 14 jan 2022, 02:25 Deze week heb ik een aantal keren meegereden op de nieuwe buurtbuslijnen, waarbij het me opviel dat deze vrijwel altijd rond de 5 minuten te laat was. De rijtijden zijn (vooral op lijn 607) veel te krap genomen en sommige delen van de route werden zelfs volledig overgeslagen .
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat deel van lijn 37 is juist overgenomen door lijn 383 welke soms zelfs vaker rijdt dan lijn 37.Busseninportland schreef: ↑vr 14 jan 2022, 08:28 Ik zou lijn 31 vanuit Oostgaarde verlengen via de route van lijn 37 naar Capelsebrug
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Er is vast wel een oplossing te bedenken, van de 6 of 7 keer per uur dat lijn 32 rijdt kan je die echt wel 1 of 2 keer per uur over het eiland laten kachelen. Denk nooit in problemen, maar altijd in oplossingen!Meltrain schreef: ↑do 13 jan 2022, 21:14Omdat het aantal reizigers naar Feijenoord vele malen groter is?BusFreakRotterdam schreef: ↑do 13 jan 2022, 19:40 Waarom kan je lijn 32 niet om en om naar een eindpunt kunnen laten rijden? Om en om naar Station Zuid en Noordereiland.
Veel makkelijker oplossing.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 65 met betaalde chauffeurs rijden in Rhoon ook al 2,5 jaar de verkeerde route, en je kan klagen wat je wil het lost niks op.busfanNL schreef: ↑vr 14 jan 2022, 08:48Fijn he die vrijwilligers, wat een toppers. Nee niet dus. Dat laatste is exact de reden waarom je vrijwilligers niet dit soort werk moet laten doen, zeker niet in een dichtbevolkte regio, je pest mensen weg uit de bus. De rijtijden van de nieuwe lijn 610 (met een midibus met betaalde chauffeur gereden) zijn behoorlijk aan de krappe kant. De lijn liep per rit 2 minuten vertraging op waardoor er uiteindelijk 8 minuten vertraging waren.Chollo schreef: ↑vr 14 jan 2022, 02:25 Deze week heb ik een aantal keren meegereden op de nieuwe buurtbuslijnen, waarbij het me opviel dat deze vrijwel altijd rond de 5 minuten te laat was. De rijtijden zijn (vooral op lijn 607) veel te krap genomen en sommige delen van de route werden zelfs volledig overgeslagen .
Sochtends rijden ze de avondroute en smiddags de ochtendroute.. en als je vraagt waarom ze verkeerd rijden zeggen ze dood leuk dat het goed in hun boordcomputer staat... zelfde geldt voor lijn 144/146... hoe vaak ik al in een bus heb gezeten richting Ridderkerk die op de Vaanweg verkeerd rijdt.. het zijn dus niet alleen maar de vrijwilligers die er een potje van maken.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De allerbeste oplossing is om vanaf het Prinsenhoofd een voetgangerstunnel naar metrostation Wilhelminaplein aan te leggen, eventueel met een rollend tapijt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In principe wel, maar ik hoop dat dat dan geen reizigers uit Feijenoord uit de bus jaagt.BusFreakRotterdam schreef: ↑vr 14 jan 2022, 10:23Er is vast wel een oplossing te bedenken, van de 6 of 7 keer per uur dat lijn 32 rijdt kan je die echt wel 1 of 2 keer per uur over het eiland laten kachelen. Denk nooit in problemen, maar altijd in oplossingen!Meltrain schreef: ↑do 13 jan 2022, 21:14Omdat het aantal reizigers naar Feijenoord vele malen groter is?BusFreakRotterdam schreef: ↑do 13 jan 2022, 19:40 Waarom kan je lijn 32 niet om en om naar een eindpunt kunnen laten rijden? Om en om naar Station Zuid en Noordereiland.
Veel makkelijker oplossing.
Overigens is dat wat anders dan om-en-om.
Het tweede deel van je bericht geeft al aan dat het niet aan de vrijwilligers ligt en haalt daarmee het eerste deel van je bericht onderuit.busfanNL schreef: ↑vr 14 jan 2022, 08:48Fijn he die vrijwilligers, wat een toppers. Nee niet dus. Dat laatste is exact de reden waarom je vrijwilligers niet dit soort werk moet laten doen, zeker niet in een dichtbevolkte regio, je pest mensen weg uit de bus. De rijtijden van de nieuwe lijn 610 (met een midibus met betaalde chauffeur gereden) zijn behoorlijk aan de krappe kant. De lijn liep per rit 2 minuten vertraging op waardoor er uiteindelijk 8 minuten vertraging waren.Chollo schreef: ↑vr 14 jan 2022, 02:25 Deze week heb ik een aantal keren meegereden op de nieuwe buurtbuslijnen, waarbij het me opviel dat deze vrijwel altijd rond de 5 minuten te laat was. De rijtijden zijn (vooral op lijn 607) veel te krap genomen en sommige delen van de route werden zelfs volledig overgeslagen .
Die lijn bestaat pas een jaar?BusFreakRotterdam schreef: ↑vr 14 jan 2022, 10:25 Lijn 65 met betaalde chauffeurs rijden in Rhoon ook al 2,5 jaar de verkeerde route, en je kan klagen wat je wil het lost niks op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat een ongelooflijke dooddoener zeg Met die redenatie was het OV al jaren terug failliet gegaan. Het noordereiland heeft helemaal geen slecht OV in vergelijking tot andere delen van de stad, ze zijn alleen jaren verwend net bovengemiddeld goed OV en willen dat voorrecht niet inleveren. En dat is op zich goed te begrijpen, niemand wil er op achteruit gaan, maar dat moet niet automatisch betekenen dat het koste wat kost zo moet blijven.BusFreakRotterdam schreef: ↑vr 14 jan 2022, 10:23 Denk nooit in problemen, maar altijd in oplossingen!
- Busseninportland
- Berichten: 319
- Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
- Locatie: Rhoon Portland
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 383 doet de halte Valeriousrondeel niet aan. Voor de rest rijd hij wel de route van lijn 37 terwijl bijna de meeste reizigers daar in en uitstappen van lijn 37Bemined schreef: ↑vr 14 jan 2022, 09:36Dat deel van lijn 37 is juist overgenomen door lijn 383 welke soms zelfs vaker rijdt dan lijn 37.Busseninportland schreef: ↑vr 14 jan 2022, 08:28 Ik zou lijn 31 vanuit Oostgaarde verlengen via de route van lijn 37 naar Capelsebrug
Volg mij op busposities, treinposities en YouTube https://busposities.nl/fotos/Busseninportland
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is dus totaal onwaar wat je zegt. Die bussen naar Ridderkerk rijden soms anders in verband met de file. Dat is dus bewust een alternatieve route die gereden wordt zodat je vlot in Ridderkerk bent. Tenzij je graag in de file wilt staan natuurlijk? Lijn 65 rijdt ook gewoon de goede route, als het in de boordcomputer staat klopt het namelijk gewoon 9 van de 10 keer. Misschien heb je het zelf omgedraaid? Ik zal er eens op letten de komende weken.BusFreakRotterdam schreef: ↑vr 14 jan 2022, 10:25 Lijn 65 met betaalde chauffeurs rijden in Rhoon ook al 2,5 jaar de verkeerde route, en je kan klagen wat je wil het lost niks op.
Sochtends rijden ze de avondroute en smiddags de ochtendroute.. en als je vraagt waarom ze verkeerd rijden zeggen ze dood leuk dat het goed in hun boordcomputer staat... zelfde geldt voor lijn 144/146... hoe vaak ik al in een bus heb gezeten richting Ridderkerk die op de Vaanweg verkeerd rijdt.. het zijn dus niet alleen maar de vrijwilligers die er een potje van maken.
Nee natuurlijk haalt dat het niet onderuit. Ik doelde op de te rijden route die bij een buurtbus dus gewoon maar even klakkeloos overgeslagen wordt zoals Chollo schrijft. Vertraging kan altijd gebeuren, zowel bij vrijwilligers als beroepschauffeurs, zeker als dat komt door een te krappe rijtijd vanuit de busmaatschappij. Ik heb weinig beroepschauffeurs de route bewust zien overslaan. Ik heb het ook nog nooit gedaan omdat je anders gigantisch op je falie krijgt en terecht. Die hobbyende bejaarden komen daar dus gewoon mee weg. Ik heb een vrijwilliger van de vereniging Ridderkerk gehad die zat te appen tijdens het rijden met 70. De beste man erop aangesproken en die zegt doodleuk dat dat gewoon mag. Lijkt mij dat dat soort types niet met passagiers horen te rijden. En zo heb ik nog wel een aantal voorbeelden als exceptioneel te hard rijden en het bewust laten vervallen van ritten.Meltrain schreef: ↑vr 14 jan 2022, 10:45Het tweede deel van je bericht geeft al aan dat het niet aan de vrijwilligers ligt en haalt daarmee het eerste deel van je bericht onderuit.busfanNL schreef: ↑vr 14 jan 2022, 08:48 Fijn he die vrijwilligers, wat een toppers. Nee niet dus. Dat laatste is exact de reden waarom je vrijwilligers niet dit soort werk moet laten doen, zeker niet in een dichtbevolkte regio, je pest mensen weg uit de bus. De rijtijden van de nieuwe lijn 610 (met een midibus met betaalde chauffeur gereden) zijn behoorlijk aan de krappe kant. De lijn liep per rit 2 minuten vertraging op waardoor er uiteindelijk 8 minuten vertraging waren.
Laatst gewijzigd door busfanNL op vr 14 jan 2022, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten