Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Breinig - Eupen heropenen acht ik meer haalbaar dan Roermond - Dalheim
Heel ambitieus, maar goed, stel dat de helft wordt gerealiseerd, dan heb je nog heel wat.
Ik zie daar Reaktivierung Baal - Ratheim staan. Ze hebben net een nieuwe L117 aangelegd op het oude spoortracé in Hückelhoven en Ratheim. Goede planning.
Nou ja,ambitieus inderdaad.Valt me wel op dat er in Duitsland toch de laatste paar jaar meer ambitie wordt getoond op railgebied.Alleen draait het vaak maar om 1 ding:geld
Hadden ze nou ook gelijk een bedrag erbij gezet hoeveel elk project moet gaan kosten,dan hadden ze zelf al ingezien dat dit onrealistisch is.
Het is te hopen dat er inderdaad minstens de helft van gerealiseerd kan worden,maar ben bang dat veel weer zal verdwijnen in de la.Al is het maar om de langzame besluitvorming in de politiek,zeker als er een grensoverschrijdend project is.
Het lijkt inderdaad beleid om RE-diensten relatief lange afstanden te laten afleggen door eindeloze doorkoppelingen. Dat dat de betrouwbaarheid en punctualiteit niet ten goede komt lijkt ingecalculeerd risico te zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ik denk dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je de uiteindelijke RE13 met de OV-chipkaart gaat afleggen. Naast de potentiële boete denk ik dat het NRW-Tarif zelfs over deze afstand veel goedkoper uitpakt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ArrivaBas schreef: ↑za 15 jan 2022, 22:18
Naast de potentiële boete denk ik dat het NRW-Tarif zelfs over deze afstand veel goedkoper uitpakt.
Dat denk ik niet: een enkeltje voltarief Venlo - Zwolle is 27,90 euro bij de NS. Een SchöneReiseTicket Kaldenkirchen - Gronau is 39 euro (en zou dus nog duurder zijn voor als je door wil reizen naar Zwolle). Een SchönerTagTicket, voor als je niet in de ochtendspits wil reizen, is 30,60 euro.
ArrivaBas schreef: ↑za 15 jan 2022, 07:36
Het lijkt inderdaad beleid om RE-diensten relatief lange afstanden te laten afleggen door eindeloze doorkoppelingen. Dat dat de betrouwbaarheid en punctualiteit niet ten goede komt lijkt ingecalculeerd risico te zijn.
Is dat in Nederland ook niet zo? Een IC Den Helder - Maastricht kan je ook niet bepaald kort noemen. Of de sprinter Den Haag - Almere - Zwolle.
ArrivaBas schreef: ↑za 15 jan 2022, 22:18
Naast de potentiële boete denk ik dat het NRW-Tarif zelfs over deze afstand veel goedkoper uitpakt.
Dat denk ik niet: een enkeltje voltarief Venlo - Zwolle is 27,90 euro bij de NS. Een SchöneReiseTicket Kaldenkirchen - Gronau is 39 euro (en zou dus nog duurder zijn voor als je door wil reizen naar Zwolle). Een SchönerTagTicket, voor als je niet in de ochtendspits wil reizen, is 30,60 euro.
Per kilometer ontloopt het elkaar niet veel volgens mij; een enkeltje over het regionale spoor is in Duitsland hooguit ietsje goedkoper dan in Nederland. Verder is er natuurlijk een heel andere tariefboom, abonnementenstructuur en aanbiedingstarieven. Dat moet je dus per reis goed uitzoeken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
ICE11 schreef: ↑za 01 jan 2022, 11:57
Volgens DSO zal de Centralbahn vanaf 17.01. vervangende trein(en) op de RE11 tussen Essen en Kassel met 111 en dubbeldekkers rijden. Hoeveel treinen het zijn is echter nog niet bekend.
Aldus dit filmpje (en ook nog wat foto's in het Twitter-draadje) rijden er op de RE11 ook treinen met couchette-rijtuigen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Alle Abellio-diensten worden in de avonduren van 31. januari al voortijdig gestaakt en rijden niet tot einde van de dienstregeling. Bij voorbeeld vertrekken de laatste ritten van de RE1 al om 18:51 vanuit Aachen en om 19:20 vanuit Hamm (maar laatsgenoemde rijdt niet verder dan Dortmund).
Wie weet tot wanneer CBB en TRI op de RB40 en RE11 de treinen verzorgen en tot wanneer de RE19 spitsritten met oude dubbeldeksrijtuigen en BR 112 en BR 114 worden gereden?
Ik kwam ergens de datum 27 februari en 28 februari tegen, maar kan dit nu niet meer terugvinden.
Laatste spitsrit van de RE 19 afgelopen donderdag was een N-Wagen. Is één rit op een RE 19 met die oude Dosto.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km