Reactiveren treinverbinding Nijmegen - Kleef?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Reactiveren treinverbinding Nijmegen - Kleef?
Beide want de RE10 rijdt al 2x/uur doordeweeks. Alleen op zaterdag zal dat een probleem geven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Reactiveren treinverbinding Nijmegen - Kleef?
In Kleve is er behalve een aansluiting op de RE10 ook een busknoop met alle lijnen die Kleve aandoen. Idealiter houd je die in stand en bied je dan een scheve dienstregeling tussen Nijmegen en het punt waar de sneldienst en de langzame dienst via Kranenburg weer terug samenkomen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Reactiveren treinverbinding Nijmegen - Kleef?
Exact, je moet uitgaan van een dienstregeling opgezet vanuit het perspectief van Kleve. De SB58 rijdt nu al met de voorgestelde frequenties tussen Kleve en Emmerich, dat is dan gewoon een kwestie van doorverbinden zoals nu al in de spits gebeurt.
Idealiter gaat de RE10 natuurlijk ook gewoon op zaterdag 2x/uur rijden. Nu rijden er op zaterdag extra lange treinen (3 stellen LINT).
Idealiter gaat de RE10 natuurlijk ook gewoon op zaterdag 2x/uur rijden. Nu rijden er op zaterdag extra lange treinen (3 stellen LINT).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Reactiveren treinverbinding Nijmegen - Kleef?
De SB58 heeft ongeveer 45 minuten nodig om van station Kleve naar station Nijmegen te komen, Kranenburg Mitte-Nijmegen kost ongeveer 25 minuten. Afgaande op de oude dienstregeling van de trein kan dat per spoor in pakweg 25 en 15 minuten. Voor Groesbeek zal het ook wel wat schelen (is nu ook 20 minuten met de bus naar station Nijmegen).
Uiteraard gaat het dan uitsluitend om de relaties van station naar station. In Wyler kopen ze niks voor de trein en ik snap best dat Groesbeek zou vrezen voor de bussen die er nu rijden - wat er in de potentiële trein zit is in veel gevallen waarschijnlijk een voormalige busreiziger.
Uiteraard gaat het dan uitsluitend om de relaties van station naar station. In Wyler kopen ze niks voor de trein en ik snap best dat Groesbeek zou vrezen voor de bussen die er nu rijden - wat er in de potentiële trein zit is in veel gevallen waarschijnlijk een voormalige busreiziger.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Reactiveren treinverbinding Nijmegen - Kleef?
Wat is het eigenlijk de belangrijkste bestemming van de huidige reizigers vanuit Duitsland? Is dat Nijmegen centrum, centraal of Heyendaal? Of iets anders?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Reactiveren treinverbinding Nijmegen - Kleef?
Op mijn ervaringen afgaande, vermoed ik dat dat het station is. Naar Heyendaal reist soms nog wel een handvol reizigers, maar in de spits zit ook die bus gewoon vol met studenten Heyendaal <-> CS. Wellicht dat er in het weekend ook nog wel wat volk naar het centrum reist.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten