Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus: dank voor de info! Was even vergeten dat niet alle onderhoud in Eindhoven kon plaatsvinden.
nvdw: Ik kan de 1600, 1700 en 1800 niet uit elkaar houden, en wilde niet dat iemand over een verkeerde aanduiding zou struikelen. Vandaar dat ik maar "nez cassé" zei
DDietzen schreef: ↑do 03 feb 2022, 12:19
Suus: dank voor de info! Was even vergeten dat niet alle onderhoud in Eindhoven kon plaatsvinden.
nvdw: Ik kan de 1600, 1700 en 1800 niet uit elkaar houden, en wilde niet dat iemand over een verkeerde aanduiding zou struikelen. Vandaar dat ik maar "nez cassé" zei
Zal wel een Railpromo loc geweest zijn en dat was een 1700.
Sinds vandaag is "minder personeel bij NS als gevolg van corona" ook een storingsoorzaak in de informatiesystemen. Toch beter dan logistieke beperkingen.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Zit nu in de 8741. Heel apart, deze trein heeft het interieur van de nieuwe VIRM2/3 (Flow) en het exterieur van de eerder gereviseerde VIRMm.
Blijkt het prototype te zijn, maar apart dat deze dan niet ook het nieuwe exterieur heeft gekregen aangezien het stel volgens Treinposities pas sinds vandaag weer in dienst is.
De 2800 wordt mijn inziens nu wel gemist vanuit Rotterdam. Omdat de 552 vanmiddag in Zwolle begonnen was in plaats van Groningen reed deze en de kerende 563 slechts met een losse ICM-4. In combinatie met omreizigers vanwege een aanrijding bij Moerwijk moesten op Rotterdam Centraal en Alexander gewoon mensen achterblijven....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Op de andere tak van de NoordOost was het ook slecht toeven: de 1771 met een treurige ICM-3 was vanaf de eerste minuut tot de nok gevuld, op z'n minst tot Apd (toen ging ik eruit).
Door zowel een verstoring tussen Zwolle en Meppel en een verstoring bij Woerden is vooral het materieel op de noordoost volledig in de war gekomen. Daardoor reden veel ritten met verkeerd mat, wat ook niet of nauwelijks nog te corrigeren was. Daarnaast speelt ook het personeelstekort op sommige opstelterreinen een rol waardoor aanvullen van ontbrekende stellen ook niet altijd mogelijk is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Misschien daarom maar helemaal niet splitsen tot solo stellen in de daluren, loop je ook niet het risico dat je 's middags met solo stellen komt te zitten in de spits. En maakt treinreizen in de daluren ook fijner.
Probleem daarmee is dat als je dat vandaag doet, je een hoop treinen voor morgen weer niet kan rijden op de geplande lengte.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Sorry hoor, maar dat het in de daluren niet ontkoppelen ertoe zou leiden dat de volgende ochtend niet alle trein op sterkte rijden vind ik wel een beetje vergezocht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
En je hoeft wat mij betreft ook niet zo ver te gaan dat er hellemaal niet ontkoppeld wordt, een trein van 12 bakken wil je wel splitsen bijvoorbeeld om aan de ene kant een HC uit te sparen en aan de andere kant omdat er in de middag mogelijk slechts 10 bakken nodig zijn voor de terugrit en je dus een andere samenstelling moet regelen overdag. Maar daarvoor hoef je niet naar solo ICM toe over het algemeen. Solo ICM geeft gewoon te vaak problemen bij verstoringen en moet je dus niet willen.
Er is op dit ogenblik een tekort aan al het personeel bij NS, en dus ook bij treinonderhoud. Daarom doet NS er goed aan om te besparen op bakkilometers, om maar voldoende materieel in dienst te houden op de momenten dat dat materieel echt nodig is. En het uit voorzorg niet splitsen in de daluren 'voor het geval dat er een verstoring is' past daar niet bij.
Ik kom maar weer eens terug op de "Umbusko" overstap in Roermond van Mt Ri. Nm. Die ging zojuist weer de mist in tussen de verlate 850 en de 32248. Een groep studentes wilde het nog op een rennen zetten, maar ik bespaarde ze de moeite door te roepen dat ie al weg was. Aan hun reactie te merken was het zeker niet de eerste keer dat het ze niet gelukt was.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Het was vanmiddag niet normaal druk in de intercity van Rotterdam naar Leeuwarden die om 16:43 vanaf Alexander vertrok. Volgens mij waren er direct vanaf centraal al geen zitplaatsen meer en na Alexander waren er ook geen staanplaatsen meer. De gangpaden stonden volledig vol en de conducteur kon nauwelijks meer erbij. De eerste klasse werd zelfs opengesteld voor iedereen.
De reden voor de chaos ligt natuurlijk voor de hand; halvering van het aantal treinen en dan ook nog korte treintjes van vier rijtuigen inzetten op een vrijdagmiddag. Wat een wanprestatie van de NS!
Dan nog vermoed ik dat ICM7 (trein 661 rijdt met ICM4), zoals de planning voorschreef, met het ontbreken van de 2800 nog altijd aan de karige kant zou zijn geweest.