Ik ben totaal niet bekend in nrw maar kan iemand uitleggen waarom er massaal oude meuk verschijnt op de voormalige abellio nrw lijnen na het failliet gaan??
Ik lees op diverse websites dat de treinen beschikbaar worden gesteld door de vervoersautoriteit aan de concessiehouder, dus ik begrijp het hele gedoe niet. Waar zijn alle treinen waar abellio mee reed gebleven??
De flirts die vanaf arnhem rijden hebben alleen een sticker gekregen van vias, niks geen oude meuk.
nrw
Re: nrw
De wijzigingen in materieelinzet komen door heropleidingen van het personeel van VIAS bij het materieel dat van Abellio overkomt, waardoor er minder materieel en personeel ter beschikking staat. De gaten worden deels opgevuld door onderaannemers, die met vervangend materieel rijden.
Re: nrw
Z2N schreef: ↑ma 14 feb 2022, 17:40 De wijzigingen in materieelinzet komen door heropleidingen van het personeel van VIAS bij het materieel dat van Abellio overkomt, waardoor er minder materieel en personeel ter beschikking staat. De gaten worden deels opgevuld door onderaannemers, die met vervangend materieel rijden.
Is er in de noodconcessie niet geregelt dat personeel mee over gaat?? Ik neem aan dat het voormalige abellio personeel nu ter beschikking staat van de uitvoerders van de noodconcessie???
Re: nrw
Zoals Z2N al schrijft: personeel gaat wel over, maar moet deels opnieuw opgeleid worden. Daardoor is er tijdelijk minder personeel en materieel beschikbaar voor het rijden van treinen, omdat een deel van de ploeg in scholing zit en materieel nodig heeft om te oefenen.
Het bericht direct boven je hoef je trouwens niet te quoten, dat scheelt in de leesbaarheid van topics
Het bericht direct boven je hoef je trouwens niet te quoten, dat scheelt in de leesbaarheid van topics
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: nrw
Wat de trein betreft weinig natuurlijk, maar andere vervoerders betekend ook vaak andere apparatuur (bv. voor kaartcontrole, communicatie met de verkeersleiding). En daar kan wel training voor nodig zijn. Net als voor interne procedures bij de betreffende vervoerder.
Daarnaast zullen er uiteraard ook nog (beperkte) aanpassingen aan het materieel nodig kunnen zijn, waardoor daar ook minder van beschikbaar kan zijn.
Daarnaast zullen er uiteraard ook nog (beperkte) aanpassingen aan het materieel nodig kunnen zijn, waardoor daar ook minder van beschikbaar kan zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten