Coronavirus
- ODRAIL
Re: Coronavirus
Hopelijk heb je niet of nauwelijks last van bijwerkingen.
En ... op termijn zullen we wel allemaal een vierde prik krijgen.
En ... op termijn zullen we wel allemaal een vierde prik krijgen.
- isadora
Net als de vorige injecties, geen probleem.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Okee, gentelpiepel, place your bets!
Wordt de toespraak van Kuipers morgen rondom een onmiddellijk opheffen van alle maatregelen, zoals Noorwegen doet, in navolging van Zweden en Denemarken? Of gaan we toch voorzichtig en vooral zorgvuldig versoepelen, zoals Duitsland aankondigt, en wat vandaag toevallig via NOS naar buiten wordt gebracht om het nieuws alvast in te masseren?
Want ik heb het idee dat we vooral geen risico moeten lopen.</cynisme>
Wordt de toespraak van Kuipers morgen rondom een onmiddellijk opheffen van alle maatregelen, zoals Noorwegen doet, in navolging van Zweden en Denemarken? Of gaan we toch voorzichtig en vooral zorgvuldig versoepelen, zoals Duitsland aankondigt, en wat vandaag toevallig via NOS naar buiten wordt gebracht om het nieuws alvast in te masseren?
Want ik heb het idee dat we vooral geen risico moeten lopen.</cynisme>
-
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Suus
- Contacteer:
Nee, het wordt geen opheffen van alle maatregelen. De maatregelen zijn al naar de Tweede Kamer gestuurd en daarbij blijft het CTB bestaan en de mondkapjesplicht op geen enkel punt versoepeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- isadora
Huh?
Uit eerder genoemd artikel.Mondkapjes hoeven niet meer gedragen te worden en er hoeft geen anderhalve meter afstand meer gehouden te worden. Het advies om zo veel mogelijk thuis te werken vervalt......
en
Het veel bekritiseerde coronatoegangsbewijs (ctb) verdwijnt in de ijskast en wordt alleen nog van stal gehaald als er een situatie ontstaat waarin het echt toegevoegde waarde heeft.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Suus
- Contacteer:
Daarvoor is nog geen voorstel naar de kamer gestuurd, dus als dat gebeurd is het niet deze week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Zul je zien dat als de mondneusmaskerverplichting verdwijnt er gelijk een hoop mensen ongemaskerd een overvolle spitstrein instappen
.
Maar gezond verstand begint met de volgende beslisboom:
1. Heb je een vierzitter voor je alleen:
-Zo nee, mondneusmasker op
-Zo ja,
2. Reis je naar kwetsbare personen:
-Zo ja, mondneusmasker op
-Zo nee, mondneusmasker niet op
Als mensen de bovenstaande beslisboom hanteren kan dat een hoop ellende besparen, maar ik denk niet dat dat in Nederland gaat gebeuren.
Overigens gaat Duitsland ook flink versoepelen, op 20 maart verdwijnen de meeste maatregelen en als de incidentie in de lente- en zomermaanden laag genoeg is, wordt ook de mondneusmaskerverplichting in Duitsland tijdelijk opgeschort. Ik ben benieuwd, heb voor begin mei een vakantie naar München geboekt.
Overigens vind ik het wel jammer dat ik nooit de 2G(-Plus-)samenleving heb kunnen uitproberen. Heb op 10 januari de booster ontvangen, de booster-QR nooit hebben moeten gebruiken, want de QR-code op basis van mijn tweede prik vervalt bij mij op 27 april.

Maar gezond verstand begint met de volgende beslisboom:
1. Heb je een vierzitter voor je alleen:
-Zo nee, mondneusmasker op
-Zo ja,
2. Reis je naar kwetsbare personen:
-Zo ja, mondneusmasker op
-Zo nee, mondneusmasker niet op
Als mensen de bovenstaande beslisboom hanteren kan dat een hoop ellende besparen, maar ik denk niet dat dat in Nederland gaat gebeuren.
Overigens gaat Duitsland ook flink versoepelen, op 20 maart verdwijnen de meeste maatregelen en als de incidentie in de lente- en zomermaanden laag genoeg is, wordt ook de mondneusmaskerverplichting in Duitsland tijdelijk opgeschort. Ik ben benieuwd, heb voor begin mei een vakantie naar München geboekt.
Overigens vind ik het wel jammer dat ik nooit de 2G(-Plus-)samenleving heb kunnen uitproberen. Heb op 10 januari de booster ontvangen, de booster-QR nooit hebben moeten gebruiken, want de QR-code op basis van mijn tweede prik vervalt bij mij op 27 april.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op ma 14 feb 2022, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
Dan gaan we nog maar even verder op ons mentale tandvlees lopen...
Heel benieuwd of we dan voornoemde 20 maart van de Duitsers voor zijn voor de hele bende weer "het oude normaal" weerspiegelt. Of dat we nog zorgvuldiger willen zijn.
Oh wacht, het "oude normaal" bestaat natuurlijk niet meer.</cynisme>
Ik heb er ten volste van "mogen genieten" tijdens onze wintervakantie in Duitsland eind 2021. Het was om mee te lachen, zouden onze zuiderburen zeggen. Einreis registreren bij het RKI, PCR-test van te voren doen (uiteraard negatief) en de uitslag er bij uploaden, uitvoerige documentcontrole bij aankomst in het park (met een verontschuldigende receptioniste die met elke vezel in haar lijf dat ook niet wilde). En daarna elke dag naar een testlocatie, een stok in je neus en een testrapport (op papier) laten afdrukken voordat je naar zwembad, ijsbaan of kinderparadijs mocht. En dat was maar de helft van de administratie, want iedere kassamedewerkster moest en zou een aanwezigheidsrapport moeten bijhouden. En onze ID's nogmaals controleren, en een fotokopie er van bij de registratie voegen, alsof we in vijf minuten dat we tussen testuitslag en kassa verbleven ineens iemand anders zouden zijn.Nitein-Repart schreef: ↑ma 14 feb 2022, 19:20 Overigens vind ik het wel jammer dat ik nooit de 2G(-Plus-)samenleving heb kunnen uitproberen. Heb op 10 januari de booster ontvangen, de booster-QR nooit hebben moeten gebruiken, want de QR-code op basis van mijn tweede prik vervalt bij mij op 27 april.
En lieve Duitsers die van al die ongein ook wel zagen dat het allemaal zinloos en overdreven was.
Laatst gewijzigd door rikthoff op ma 14 feb 2022, 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb gisteren de 2G+ mogen ervaren bij de Frittenwerk op Essen Hbf. QR werd netjes gescand en er werd om een Ausweis gevraagd die vergeleken werd met de info uit de QR. Werkt perfect, zou op veel meer plekken net zo goed gecontroleerd moeten worden 

-
2G. De horeca mogen in Duitsland vanwege hun "geplaceerd" werken met ofwel genezen, of gevaccineerd. Op locaties waar dat niet kan (voornoemd zwembad) heb je nog steeds een negatief testbewijs van het RKI van maximaal 24 uur oud nodig in aanvulling daarop. Uitzondering daar weer op is de booster. En die hoeft niet twee weken inwerktijd te hebben... Soort Tanzen mit Janzen.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Om een of andere manier deed mijn QR code het niet toen ik ruim een week geleden naar het depot van Booijmans wilde. Ik heb hem toen opnieuw ingeladen maar nog niet kunnen checken of ie het nu wel doet.
- Meltrain
- Donateur
Dat is niet 2G. Bij 2G komt de G van "getest" te vervallen.rikthoff schreef: ↑ma 14 feb 2022, 19:28Ik heb er ten volste van "mogen genieten" tijdens onze wintervakantie in Duitsland eind 2021. Het was om mee te lachen, zouden onze zuiderburen zeggen. Einreis registreren bij het RKI, PCR-test van te voren doen (uiteraard negatief) en de uitslag er bij uploaden, uitvoerige documentcontrole bij aankomst in het park (met een verontschuldigende receptioniste die met elke vezel in haar lijf dat ook niet wilde). En daarna elke dag naar een testlocatie, een stok in je neus en een testrapport (op papier) laten afdrukken voordat je naar zwembad, ijsbaan of kinderparadijs mocht. En dat was maar de helft van de administratie, want iedere kassamedewerkster moest en zou een aanwezigheidsrapport moeten bijhouden. En onze ID's nogmaals controleren, en een fotokopie er van bij de registratie voegen, alsof we in vijf minuten dat we tussen testuitslag en kassa verbleven ineens iemand anders zouden zijn.Nitein-Repart schreef: ↑ma 14 feb 2022, 19:20 Overigens vind ik het wel jammer dat ik nooit de 2G(-Plus-)samenleving heb kunnen uitproberen. Heb op 10 januari de booster ontvangen, de booster-QR nooit hebben moeten gebruiken, want de QR-code op basis van mijn tweede prik vervalt bij mij op 27 april.
En lieve Duitsers die van al die ongein ook wel zagen dat het allemaal zinloos en overdreven was.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Nitein-Repart had het dan ook over 2G+, en dat was het beleid waaraan wij vast zaten. Voor horeca is 2G voldoende (want geplaceerd en 1,5 meter afstand, met FFP2-mondmasker bewegen, waar dus nog QR-code en ID-check bij zaten), voor andere zaken geldt "geimpft oder genesen, mit recentem negatïven testausweis", ofwel 2G+. Alleen een booster ontslaat je van de testplicht, maar die waren voor ons einde 2021 nog niet bereikbaar.
-
Ik weet natuurlijk niet of je een tweede device hebt, maar de Corona Check Scanner is verkrijgbaar in de Google Playstore en de Apple Store. Daarmee kun je zelf een (her)scan uitvoeren op je eerste device.
- Suus
- Contacteer:
Je hoeft natuurlijk niet naar Duitsland Rikthoff, je hebt er zelf voor gekozen aan zo’n regime onderworpen te worden dus het geklaag lijkt mij niet zo terecht.
-
Het hotel in Duitsland waar ik was had een automatische check-in, dus ben nergens naar gevraagd verder.
-
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik had gelukkig nog een papieren QR code die het wel deed dus ja
En ik heb helaas niet de mogelijkheid om zelf mijn QR te kunnen scannen met een tweede apparaat.

En ik heb helaas niet de mogelijkheid om zelf mijn QR te kunnen scannen met een tweede apparaat.
-
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik vond het gebouw leuker dan de collectie en dat kan je vanaf de buitenkant misschien nog wel het beste zien. Ik zou die 20 euro entree er niet voor over hebben maar als je gratis kan met een Museumkaart of Rotterdampas oid dan is het wel leuk.
- isadora
Dus lekker blijven snacken met biertje erbij in trein en bus.
-
Ik vind het ademen best goed te doen zo lang als je niet gaat rennen of iets dergelijks, het is vooral gewoon heel irritant om aan te moeten denken steeds. Ik ben gisteren weer €1 kwijt geweest bij de Jumbo City op station Eindhoven.