Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Kalil Nieuw
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

Het leek hier wel een zware zomerse onweersbui. Al was dat maar 10 minuten maar toch...
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined

Bericht door Bemined »

Door de harde wind besloot de Ever Gentle (de jongere zus van de Ever Given) overdwars in de Rotterdamse Amazonehaven te gaan liggen:
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1463446/ ... harde-wind
Kalil Nieuw
Contacteer:

Nou wat een verschil met gisteren, vandaag schijnt de zon de hele dag! *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Heeft Poetin de gaskraan dichtgedraaid? -0-
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Nee ... dit is winterweer ;) .
Kalil Nieuw
Contacteer:

De weerkaarten op de 7 daagse Wind- en luchtdrukverwachting bij buienrader tonen een indrukwekkend zwaar windveld op vrijdag. Donderdag wordt er al stormkracht verwacht op de Wadden, zelfs windkracht 10 is daar al mogelijk. Maar op vrijdag krijgt heel het land te maken met storm en ook zeer zware windstoten, aan zee mogelijk oplopend tot windkracht 10, op zee zelfs een zeer zware windkracht 11. De zeer zware windstoten kunnen zelfs oplopen tot 150 km per uur op zee! :shock:

Als het allemaal zover is, zullen de twee stormen de namen Dudley en Eunice krijgen, zoals dat mooi staat in de stormnamenlijst 2022.

ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Een heerlijk zonnetje ... met een straffe wind vandaag ;) .
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Kalil Nieuw schreef: zo 13 feb 2022, 23:12 De weerkaarten op de 7 daagse Wind- en luchtdrukverwachting bij buienrader tonen een indrukwekkend zwaar windveld op vrijdag. Donderdag wordt er al stormkracht verwacht op de Wadden, zelfs windkracht 10 is daar al mogelijk. Maar op vrijdag krijgt heel het land te maken met storm en ook zeer zware windstoten, aan zee mogelijk oplopend tot windkracht 10, op zee zelfs een zeer zware windkracht 11. De zeer zware windstoten kunnen zelfs oplopen tot 150 km per uur op zee! :shock:

Als het allemaal zover is, zullen de twee stormen de namen Dudley en Eunice krijgen, zoals dat mooi staat in de stormnamenlijst 2022.
De weermodellen zijn rustig verder aan het rekenen, maar dat het vrijdag tijdens de avondspits zwaar gaat stormen lijkt nu wel zeker. De vraag is echter waar de kern van het lagedrukgebied over gaat komen: Het ECMWF houdt het op de Noordzee (waarmee vooral de kop van Noord-Holland geraakt lijkt te worden met windstoten tot 120 km/h, het GFS houdt het op een zuidelijkere koers (windstoten tot 100 km/h in heel Nederland, 120 km/h+ boven de lijn Hellevoetsluis - Oldenzaal).

Voor woensdagavond en donderdag lijkt het relatief mee te vallen, de hele dag windstoten van circa 80 km/h, aldus het GFS-model in het hoge noorden t/m 100 km/h. En aangezien de straalstroom na vrijdag nog niet teruggeschoven is, kunnen we volgende week maandag waarschijnlijk ook wel weer een storm verwachten. :p
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Kalil Nieuw
Contacteer:

Maandag lijkt enigzins mee te vallen. De stromingen kantelen naar noord tot noordwest en komt de rug van het Azorenhogedrukgebied invloed aanwenden op onze omgeving. Dan lijkt de rust terug te keren voor paar dagen en lijkt de op de duur draaiende westenwind vanaf de 24ste weer toe te nemen. De nieuwe stormdepressies die er dan zijn, komen waarschijnlijk grootendeels noord van ons land trekken.

Op kort termijn lijken woensdagavond tot zondag behoorlijk onstuimig te worden. Overigens valt een storm ook op zaterdag niet voor mogelijk te houden.

waldo79

Bericht door waldo79 »

Overigens valt een storm ook op zaterdag niet voor mogelijk te houden
Wat zeg je hier nu? Een storm valt niet uit te sluiten op zaterdag is wat ik eruit haal...
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Hier was het 18°C en volop zonnig. Morgen weer naar Nederland. :cry:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik had vanmiddag flinke hoofdpijn van de enorme wisseling in de luchtdruk, die is in een paar uur met 8 millibar gedaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Hier geen hoofdpijn, maar wel een spontane bloedneus.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Mijn ogen popten eruit.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Random gedachte: hoeveel Picnic-wagentjes gaan tijdens de komende stormen omwaaien?
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik reed net met de bus achter een Picnic-wagen, door een bebost gebied binnen Zeist, en het rammelde nu al flink.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Die hokken zien er op het eerste gezicht dan ook al uiterst fragiel uit. En de hoogte-breedteverhoudingen dragen daar ook behoorlijk aan bij.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hainje

Bericht door Hainje »

Het is inderdaad een klein wonder dat die dingen toegelaten zijn op de Nederlandse wegen.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Ik heb wel m'n balkonstoelen en tafeltje even binnen geplaatst, dan kunnen die dingen alvast niet wegwaaien.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Kalil Nieuw
Contacteer:

IJmuiden en Vlieland hebben nu al een windkracht 9 in de poket met windvlagen van meer dan 100 km/u. Daarmee stormt het dit jaar al drie keer. :trein:

En bijna in heel Friesland staat er een windkracht 8. :shock:

dennistd

Bericht door dennistd »

Wubbo schreef: wo 16 feb 2022, 19:44 Random gedachte: hoeveel Picnic-wagentjes gaan tijdens de komende stormen omwaaien?
Zelfs zonder gaan ze al om hoor :lol:
https://www.dumpert.nl/item/7363241_4b440f4e
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Ik heb vanochtend maar de bus gepakt naar het station, het spookte zo dat ik de fiets te link vond. Onderweg te voet naar de bushalte waaide ik werkelijk bijna om toen ik stilstond bij een stoplicht. De hekken van het bouwterrein tegenover de halte lagen ook al omver.

Doe voorzichtig vandaag, lieve luitjes! :)
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ze komen vandaag de groene container legen, benieuwd hoeveel straten verderop ik die vanmiddag mag gaan zoeken. :')
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben vooral benieuwd hoeveel vrachtwagens er vandaag en morgen omdonderen op de Moerdijkbrug. Gelukkig heb ik mijn alternatieven al klaar liggen voor als de NS het daarnaast ook laat afweten vanmiddag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Onderweg naar de bushalte kwam ik vanmorgen al een half op de weg gewaaide container tegen en van een andere container lag de inhoud verspreid over de straat. En dat waren dan nog gevulde grote bedrijfsafvalcontainers, dus denk dat je 'm in het volgende dorp terugvindt na leging Tom024 ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie