Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Morgenavond laat krijgen we wederom te maken met stevige wind - hoe stevig dit zal zijn, zijn de modellen deze keer wat minder eensgezind over.
De ergste modellen geven het beeld van een korte (1 uur) maar zeer pittige storm met windstoten van 120km/h+ voor het hele land en hoger voor het westen. Anderen zijn gematigder met 'slechts' 100km/h.
Het meest waarschijnlijke scenario gaat voor windstoten van 100 km per uur boven land en aan zee 120 km per uur op die zondagavond. Dan kan het aan zee zelfs zwaar stormen. Er volgen echter in totaal 2 windpieken. Maandagmiddag passeert er opnieuw een gebied met veel wind wat weer tot storm kan leiden aan zee.
Volgens OVinfo rijden er geen RET bussen meer in HWGO. Alle Cxx ritten worden aangemerkt als 'Rijdt niet'. Op de Cxx website kan ik er zo 1-2-3 trouwens niks over terugvinden.
Begrijp van @PatrickM dat eerder vanavond een chauffeur van Connexxion HWGO gewond is geraakt bij een ongeluk door de weersomstandigheden, waarna besloten is de dienstregeling te staken.
Ook Franklin waait weer behoorlijk door
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De RET heeft deze afsluiting gemeld als verstoring, bij een geplande afsluiting doen ze dat niet. Overigens, de filmopnames vinden plaats op maandagavond.
iamthedutchdude schreef: ↑vr 18 feb 2022, 08:37
Die tijden in Zwolle zijn ook goed gepland trouwens: vanaf 10:50 geen IC's meer naar Deventer, vanaf 11:51 kan ook niet meer met de trein omgereisd worden via Wierden. Naar Lelystad e.v. en naar Amersfoort e.v. laatste treinen om 12:17 respectievelijk 12:23.
En dan ben je om 12:30 vrij
Vanuit Leeuwarden ook mooi trouwens, daar moeten alle studenten zuidwaarts in een SNG-3 gestampt worden, als ze het station al op tijd weten te bereiken
Ik had vrijdag de laatste IC vanuit Almere naar Zwolle, met vertrek 12:02. Die reed met ICM6 en was goed gevuld. Daarna alleen nog wat Sprinters. De daaropvolgende IC hadden ze best tot bijvoorbeeld Zwolle kunnen laten rijden. Maar wel begrip dat het treinverkeer werd gestaakt: ik weet die storm uit 2018 ook nog.
De Texelstroom van de TESO is beschadigd door de stormen afgelopen weekend. Daardoor kan dit weekend (begin van de vakanties) alleen de Dr. Wagemaker varen.
Anti icing installaties staan in ieder geval weer aan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Edit 14:02: ik zie zojuist dat er voorbereidingen worden gedaan op aanpassingen van de dienstregeling.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ArrivaBas schreef: ↑wo 30 mar 2022, 13:53
Ik durf wel 20 euro in te zetten op de komst van een LUD vanwege de verwachte sneeuwval, in ieder geval voor (de ochtend van) 1 april.
Kom maar hier met die 20 euro. Morgen geen LUD. Wel code rood scenario.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
En wat is dat code rood scenario dan weer? Ik ken alleen de kern infrastructuur scenario's en als je daarvan de zwaarste (rood?) pakt zit je aan LUD omdat de wissels dan vastgezet worden op een manier dat het basisuurpatroon niet meer uitvoerbaar is. Middelste fase (oranje?) is uurpatroon nog wel uitvoerbaar maar met minder mogelijkheden voor bijsturen en rangeren.
Code Rood wordt afgekondigd bij (dreigende) grote verstoringen,. Zorgt dat alle partijen zeg maar in opperste staat van paraatheid wordt gebracht en er extra gelet wordt op signalen, metingen en vertragingen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km