Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
700103 komt alleen nooit op 4/14, dus dat is geen omloop die op alle lijnen komt. 700102 nu wel inderdaad, blijkbaar iets gewijzigd in de tussentijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vermoedelijk omdat mijn omlopenlijst is gebaseerd op de jaardienst, waar Qbuzz momenteel door Corona nog de vakantiedienst rijdt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nope, Qbuzz DMG rijdt de reguliere dienstregeling. Medio januari is de verlengde vakantiedienst daar beëindigd.
En ik bedoelde dat ik eerder in jouw overzicht wat anders had zien staan.
En ik bedoelde dat ik eerder in jouw overzicht wat anders had zien staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Heb niks veranderd, maar ik zie verder ook geen afwijkingen tussen busposities vandaag én vorige week en mijn gepubliceerde lijst.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ook die nieuwe airco's van de Ebusco's werken niet helemaal Joppie: https://www.ad.nl/dordrecht/brandweer-r ... ~a262a4c7/
De rokende airco is die van bus 6137 geweest.
De rokende airco is die van bus 6137 geweest.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De treinen op de MerwedeLingelijn worden niet vroegtijdig vervangen.
Daar werd onderzoek naar gedaan omdat de subsidie voor de inbouw van ERTMS in 2026 vereist dat de treinen tot minimaal 2038 blijven rijden, terwijl er eigenlijk materieel met meer capaciteit en toiletten gewenst is.
Daar werd onderzoek naar gedaan omdat de subsidie voor de inbouw van ERTMS in 2026 vereist dat de treinen tot minimaal 2038 blijven rijden, terwijl er eigenlijk materieel met meer capaciteit en toiletten gewenst is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
^^ in het artikel wordt (mij) niet duidelijk wat dan de oorspronkelijke vervangingstermijn is.. OF dat het idee was om voor 2016 nieuwe treinen in te zetten.?
Geldt zo'n ERTMS inbouw subsidie dan ook voor nieuw aan te schaffen treinen..waar je dat af fabriek kan bestellen (lijkt mij).
Geldt zo'n ERTMS inbouw subsidie dan ook voor nieuw aan te schaffen treinen..waar je dat af fabriek kan bestellen (lijkt mij).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De concessie loopt tot 2026 met maximaal 7 jaar verlenging, maar in 2026 zijn die treinen nog maar 18 jaar oud dus technisch nog lang niet afgeschreven.
Het gaat er dus niet om dat de stellen 2038 niet halen, maar vooral om dat dit wellicht niet wenselijk zonder toilet op een lijn die voor corona op de bovengrens van de beschikbare capaciteit zat.
Het gaat er dus niet om dat de stellen 2038 niet halen, maar vooral om dat dit wellicht niet wenselijk zonder toilet op een lijn die voor corona op de bovengrens van de beschikbare capaciteit zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Die treinen zouden enerzijds besteld worden vanwege de inbouw van ERTMS, anderzijds om de gestegen reizigersaantallen te kunnen verwerken. Nu gaan ze kennelijk de huidige vloot voorzien van ERTMS, maar wat gaat er dan nu gebeuren om iedereen mee te krijgen? Hopen op Covid-22?
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Misschien spitssneldiensten? Dus een sneldienst Hardinxveld - Sliedrecht - Rotterdam direct?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat vergroot het reizigersaanbod waarschijnlijk nog verder... Naast dat het een enkelsporige lijn is waar elke extra trein bovenop het huidige aanbod extra infra vereist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
ik doelde op bussen als ondersteuning voor de trein.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Buslijn 491 rijdt natuurlijk al tussen Sliedrecht en Rotterdam.
Een buslijn Gorinchem - Rotterdam (via de A15) zou wellicht wel een optie kunnen zijn.
Een buslijn Gorinchem - Rotterdam (via de A15) zou wellicht wel een optie kunnen zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Korte regionale spoorverbindingen met toilet blijft toch een beetje een populistisch zeurpraatje. In de Snelbuzz zit ook geen toilet en hetzelfde geldt voor randstad rail tussen Rotterdam en Den Haag / Hoek van Holland en daar hoor je nooit iemand over.Daniel schreef: ↑vr 25 feb 2022, 23:32 De treinen op de MerwedeLingelijn worden niet vroegtijdig vervangen.
Daar werd onderzoek naar gedaan omdat de subsidie voor de inbouw van ERTMS in 2026 vereist dat de treinen tot minimaal 2038 blijven rijden, terwijl er eigenlijk materieel met meer capaciteit en toiletten gewenst is.
Voorlopig zitten de reizigers aantallen nog steeds niet op het oude niveau en met een betere inzetbaarheid en daardoor meer capaciteit van het materiaal dan voor COVID moet Qbuzz het best nog even uit kunnen zingen.
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Je zou bijvoorbeeld de tussendiensten kunnen versnellen door niet in stadspolders te stoppen en te verwijzen naar de stadsbus. Dat geeft in die treinen ook weer wat lucht.CamilleKreemers schreef: ↑za 26 feb 2022, 17:05 ik doelde op bussen als ondersteuning voor de trein.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zal een stop in Stadspolders schrappen echt helpen? Treinen kruisen elkaar juist daar, dus ik verwacht hooguit een of twee minuten winst.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De 7100 heeft al slechts een haltering in Stadspolders ri. Dordrecht (aankomst en vertrek in dezelfde minuut), dus daar scheelt het nagenoeg niets. De andere kant op komen de treinen gelijktijdig in Stadspolders binnen dus kan je niet eens doorrijden richting Gorinchem want dan is het sein nog rood.
Heel veel winst lijkt er daarmee dus niet te halen. De korte ritten zijn trouwens sowieso al iets sneller omdat ze Blauwe Zoom overslaan.
Heel veel winst lijkt er daarmee dus niet te halen. De korte ritten zijn trouwens sowieso al iets sneller omdat ze Blauwe Zoom overslaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het hangt er van af wat die reizigers gaan doen. Wijken ze uit naar ander vervoer of wijken ze uit naar de overige treinen. Doen ze dat laatste, dan wordt het capaciteitsprobleem op de overige ritten juist groter en ben je misschien nog wel verder van huis (ik ken de verdeling van de reizigers over de korte en lange ritten niet).
Wat ik ook niet weet: wordt Stadspolders vooral gebruikt door mensen die naar Dordrecht (of verder) moeten of juist door mensen die richting Sliedrecht moeten? Daarmee kun je een voorspelling doen van wat de reizigers gaan doen.
Wat ik ook niet weet: wordt Stadspolders vooral gebruikt door mensen die naar Dordrecht (of verder) moeten of juist door mensen die richting Sliedrecht moeten? Daarmee kun je een voorspelling doen van wat de reizigers gaan doen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Stadspolders kent vooral veel reizigers richting Dordrecht, maar een groot deel daarvan stapt over op een trein naar Rotterdam. Die naar de bus verbannen levert dubbel extra reistijd op: de bus doet er 5-10 minuten langer over dan de trein (afhankelijk waar de reizigers precies vandaan komen) en je hebt op het station een langere loopafstand dus ook meer overstaptijd nodig.
Reizigers die bv. naar het centrum van Dordrecht willen nemen ook nu al wel de bus, die zie je doorgaans juist al niet in de trein omdat ze dan alsnog een eind moeten lopen of op dezelfde bus over zouden moeten stappen voor de laatste halte.
Reizigers die bv. naar het centrum van Dordrecht willen nemen ook nu al wel de bus, die zie je doorgaans juist al niet in de trein omdat ze dan alsnog een eind moeten lopen of op dezelfde bus over zouden moeten stappen voor de laatste halte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Waarschijnlijk zit de MLL vooral vol tussen Sliedrecht en Dordrecht.
Vermoedelijk nemen de meeste Sliedrechters die naar Rotterdam omgeving Zuidplein of Kralingse Zoom willen, al de 491 of de 388?
Dan is het meest zinvol om te kijken op welke bussen die Sliedrechtenaren in Dordrecht veel overstappen, en dan die verbinding als rechtstreekse bus vanuit Sliedrecht aan te bieden?
Vermoedelijk nemen de meeste Sliedrechters die naar Rotterdam omgeving Zuidplein of Kralingse Zoom willen, al de 491 of de 388?
Dan is het meest zinvol om te kijken op welke bussen die Sliedrechtenaren in Dordrecht veel overstappen, en dan die verbinding als rechtstreekse bus vanuit Sliedrecht aan te bieden?
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zou de oude rechtstreekse verbinding Sliedrecht - Leerpark kunnen? Dat is nu ook met overstap.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Is die reis sowieso niet sneller door te reizen met de buslijnen 491 en 416 via Papendrecht Viaduct N3?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De trein bedient in Sliedrecht een totaal andere markt dan de bus. Qua totale reistijd kost het voor grote delen van het dorp minder tijd om met de bus te gaan en bij de N3 over te stappen, omdat de twee stations van Sliedrecht aan de rand van het dorp liggen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Uit het AD van eerder deze week https://www.ad.nl/rivierenland/standaa ... ~a005f2f2/
Het probleem op de MLL lijkt weer hetzelfde te zijn als voor COVID. De dienst uitvoering wordt met het groeiende aantal reizigers weer onbetrouwbaar door het uitvallen van treinen, een probleem dat begon toen Qbuzz de exploitatie overnam.
Opmerkelijk is dat de treinen als oud ervaren worden, na de ‘facelift’ die ze gekregen hebben. Misschien heeft het heel lang rondrijden van treinen zonder dakplaten daaraan bijgedragen. Dat maak(te) een zeer desolate indruk.
Het probleem op de MLL lijkt weer hetzelfde te zijn als voor COVID. De dienst uitvoering wordt met het groeiende aantal reizigers weer onbetrouwbaar door het uitvallen van treinen, een probleem dat begon toen Qbuzz de exploitatie overnam.
Opmerkelijk is dat de treinen als oud ervaren worden, na de ‘facelift’ die ze gekregen hebben. Misschien heeft het heel lang rondrijden van treinen zonder dakplaten daaraan bijgedragen. Dat maak(te) een zeer desolate indruk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten