Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
AppleMoose

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

ArrivaBas schreef: zo 20 feb 2022, 18:47 Dat laat onverlet dat de gesloten houding van Volt omtrent de zaak rondom het vermeende grensoverschrijdende gedrag van Gündoğan mijn vertrouwen in de partij c.q. beweging ook heeft beschadigd. Volt wil tot de uitslag van het onderzoek gepubliceerd is niets kwijt over de aard van het grensoverschrijdende gedrag.
Dit lijkt mij juist een goede gang van zaken. Eerst onderzoek doen en bewijzen verzamelen, voordat je met de inhoud naar buiten komt. Je hebt te maken met de privacy van die persoon en iemand is nog altijd onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Het is tegenwoordig mode om alles en iedereen publiekelijk van alles te beschuldigen zonder bewijs te leveren, maar daarmee neem je ook een behoorlijk risico als uiteindelijk het tegendeel waar is. Iemand is dan voorgoed zwaar beschadigd.
umbusko schreef: zo 20 feb 2022, 19:06 Volgens mij ben je het eens met Marcel van Roosmalen. :lol:
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden (A) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En blandning av sött och salt.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: zo 20 feb 2022, 18:47 Ik weet nu al dat ik niet ga stemmen met de gemeenteraadsverkiezingen. Behalve eventueel lokale partijen die voor mij een ver-van-mijn-bed-show zijn is er geen centrumrechtse partij die meedoet in Dordrecht en ik vertik het om op de VVD te stemmen.
Het CDA doet toch zeker wel mee?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ronaldussen schreef: zo 20 feb 2022, 20:32
ArrivaBas schreef: zo 20 feb 2022, 18:47 Dat laat onverlet dat de gesloten houding van Volt omtrent de zaak rondom het vermeende grensoverschrijdende gedrag van Gündoğan mijn vertrouwen in de partij c.q. beweging ook heeft beschadigd. Volt wil tot de uitslag van het onderzoek gepubliceerd is niets kwijt over de aard van het grensoverschrijdende gedrag.
Dit lijkt mij juist een goede gang van zaken. Eerst onderzoek doen en bewijzen verzamelen, voordat je met de inhoud naar buiten komt. Je hebt te maken met de privacy van die persoon en iemand is nog altijd onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Het is tegenwoordig mode om alles en iedereen publiekelijk van alles te beschuldigen zonder bewijs te leveren, maar daarmee neem je ook een behoorlijk risico als uiteindelijk het tegendeel waar is. Iemand is dan voorgoed zwaar beschadigd.
Uiteraard juich ik het alleen maar toe dat Volt snel handelt en goed zijn best doet om te voorkomen dat er dingen lekken en een Kamerlid eventueel ten onrechte in een slecht daglicht komt te staan, waarbij hun manier van handelen ten gunste is van de integriteit die voor de partij een zeer belangrijk uitgangspunt is. In deze situatie is Volt echter iets té gesloten geweest. Mevrouw Gündoğan heeft daags na de aankondiging van haar schorsing als partijlid aangegeven niet te begrijpen waar de meldingen vandaan kwamen en wilde dit voor zichzelf intern opgehelderd hebben. Voor haar kwam de schorsing immers als een donderslag bij heldere hemel, want ze is niet eerder gewaarschuwd voor grensoverschrijdend gedrag. Helaas kreeg ze nul op haar rekest en daarom heeft ze van de week zelf een statement opgesteld.

Bedenk wel dat de term grensoverschrijdend gedrag, ondanks bepaalde connotaties die de misstanden bij The Voice of Holland hebben aangejaagd, nog altijd een vaag begrip is. De grenzen die Gündoğan heeft overschreden hoeven niet per se seksueel getint te zijn. Het kan ook zijn dat ze een bepaalde machtsverhouding heeft misbruikt, maar dat is volledig aan het onderzoeksteam dat Volt heeft aangesteld voor deze affaire.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef: zo 20 feb 2022, 20:47
ArrivaBas schreef: zo 20 feb 2022, 18:47 Ik weet nu al dat ik niet ga stemmen met de gemeenteraadsverkiezingen. Behalve eventueel lokale partijen die voor mij een ver-van-mijn-bed-show zijn is er geen centrumrechtse partij die meedoet in Dordrecht en ik vertik het om op de VVD te stemmen.
Het CDA doet toch zeker wel mee?
Een blanco stem kan ook, toch?
Beul van de blindegeleidelijn
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Zeker op lokaal niveau zou ik niet kijken naar de namen van de partijen, maar naar de daadwerkelijke plannen en voorstellen. Een titel als 'VVD' betekent op lokaal niveau namelijk minder, een Utrechtse of Amsterdamse VVD is veel progressiever dan een Rotterdamse VVD: de individuele raadsleden zijn een weerspiegeling van de gemeente, en niet van de landelijke partij. Bedenk je vooral wat voor jou belangrijke onderwerpen zijn in de directe omgeving, kijk naar wat de verschillende partijen daarover denken, en kijk dan pas naar hoe die partijen heten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

De Rotterdamse VVD is al veel progressiever dan de landelijke VVD, maar in Utrecht en Amsterdam is de VVD dus nog progressiever?

Overigens blijk ik rechtser dan gedacht, want mijn top-3 bestaat volgens Stemwijzer uit CDA, Leefbaar Rotterdam en Lijst Meeuwissen (= PVV).
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 26 feb 2022, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Weet je zeker dat je op die nihilistische racist van een Meeuwissen gaat stemmen? Daar zie ik jou bepaald niet voor aan :N
Durashift

Bericht door Durashift »

Whoppa.. dadelijk 20 partijen in ons parlement. :X
(..)

Volt heeft Nilüfer Gündogan definitief uit de fractie gezet. Volgens partijleider Dassen is haar positie onhoudbaar geworden, nu Gündogan niet wil meewerken aan een onderzoek.

Dassen meldt dat er meldingen over haar zijn binnengekomen vanuit alle lagen van de partij. Volgens Dassen lopen ze uiteen van handtastelijkheden en ongwenste seksuele avances tot intimidatie en misbruik van haar positie.

(..)
https://nos.nl/artikel/2418953-volt-kam ... ctie-gezet

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zal het allemaal waar zijn?

Ik krijg toch ook wel de indruk dat het in deze tijd makkelijk is kwaadsprekerij te uiten en daarmee iemand die je niet zo welgevallig is, opzij te kieperen.

Ieder mens heeft zijn eigen waarheid en gevoel. Dat is niet altijd in overeenstemming met een ander.

Wellicht tijd om éénduidige, heldere, grenzen aan gevoel en veiligheid af te spreken in de samenleving.
Wordt het misschien duidelijker wanneer één persoon de andere over de grens steekt.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Vrouwen kunnen een intimiderend karakter hebben, maar hoe het overkomt op een ander is van persoon tot persoon verschillend.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

PHS schreef: za 26 feb 2022, 13:13Ik kan mij dit echt niet voorstellen. Even los van mevrouw Gündoğan, dat de normen voor mannen en vrouwen totaal verschillend zijn én dat je als vrouw behoorlijk ver moet zijn gegaan om een #metoo te begaan naar een man, geloof ik zonder nadere informatie (die ook niet wordt gegeven door Volt) niet zonder meer dat meerdere mannen melding zouden hebben gedaan van 'handtastelijkheden en ongewenste seksuele avances'.
Ik lees nergens dat de meldingen van mannen komen, ik lees alleen dat er meldingen zijn. Maar wat ik niet begrijp is waarom ze niet mee wil werken aan het onderzoek. Nu blijft in de lucht hangen of de meldingen enige grond van waarheid hebben, en dat lijkt me voor niemand goed.
Vinny

Bericht door Vinny »

Nilüfer Gündogan komt op mij over als iemand met veel temperament. Op zich is dat prima natuurlijk maar dat kan behoorlijk intimiderend overkomen naar anderen. Het is in feite een soort angstcultuur in stand houden. Verder heb ik het idee dat het behoorlijk is opgeklopt; maar goed, dan moet je gewoon je onderwerpen aan het onderzoek lijkt me. Of minimaal gewoon sorry zeggen, maar dat lijkt ook al te veel gevraagd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:
PHS schreef: za 26 feb 2022, 13:13Ik kan mij dit echt niet voorstellen. Even los van mevrouw Gündoğan, dat de normen voor mannen en vrouwen totaal verschillend zijn én dat je als vrouw behoorlijk ver moet zijn gegaan om een #metoo te begaan naar een man, geloof ik zonder nadere informatie (die ook niet wordt gegeven door Volt) niet zonder meer dat meerdere mannen melding zouden hebben gedaan van 'handtastelijkheden en ongewenste seksuele avances'.
Ik lees nergens dat de meldingen van mannen komen, ik lees alleen dat er meldingen zijn. Maar wat ik niet begrijp is waarom ze niet mee wil werken aan het onderzoek. Nu blijft in de lucht hangen of de meldingen enige grond van waarheid hebben, en dat lijkt me voor niemand goed.
Als de partij je schorst vanwege meldingen maar er vervolgens dagen over doet om aan de geschorste te melden wat die meldingen zijn, dan is je HR niet op orde. In het arbeidsrecht kom je daar niet mee weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Al in het begin van de affaire rondom Nilüfer Gündoğan heeft het bestuur van Volt het laten afweten door haar zonder enige waarschuwing vooraf c.q. goed onderbouwde argumentatie te schorsen. Ze was zich van geen kwaad bewust en dan vind ik het niet gek dat zij opheldering eist van het partijbestuur. Volt is niet op haar verzoeken ingegaan, en ergens vind ik het dan niet gek dat Gündoğan andersom ook geen medewerking verleent.
Grensoverschrijdend gedrag is ondanks de algemeen bekende connotatie die het sinds de schandalen bij The Voice heeft een vage term. Ik snap het van Volt dat ze in het kader van de door hun gekoesterde integriteit willen wachten met uitlatingen tot het onafhankelijk onderzoek afgerond is, maar met de radarstilte die de partij laat vallen sinds het eerste persbericht in deze zaak gooien ze onbewust ook Gündoğan onder de bus door haar in het ongewisse te laten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Misschien is dat alleen maar hetgene wat Nilüfer Gündoğan zelf naar buiten bracht? Als je direct al erkent dat je grensoverschrijdend gedrag hebt vertoond is het direct definitief afgelopen, door zand te gooien kan je het nog wat rekken en in het beste geval ermee wegkomen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Vinny

Bericht door Vinny »

Als de partij je schorst vanwege meldingen maar er vervolgens dagen over doet om aan de geschorste te melden wat die meldingen zijn, dan is je HR niet op orde. In het arbeidsrecht kom je daar niet mee weg.
Volt is een nieuwe politieke partij, daar ontstaan vaker wel dan niet zulk soort intern gedoe. De gevestigde politieke partijen hebben er minder last van omdat die verder geprofessionaliseerd zijn met een HR en een PR afdeling.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De nummer 2 van de PvdA Rotterdam heeft FvD Rotterdam betrapt op 's avonds laat racistische stickers over verkiezingsborden van o.a. PvdA en Volt te plakken. https://twitter.com/sarahreitema/status ... 35744?s=21

Daarnaast hebben 50Plus, GroenLinks, PvdA en Denk aangifte gedaan van het bekladden van verkiezingsborden in Rotterdam met racistische stickers, o.a. met de tekst "White Lives Matter". https://www.rijnmond.nl/nieuws/1471627/ ... dverraders
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift

Bericht door Durashift »

Er is wat meer bekend geworden omtrent de Volt zaak.
(..)Vanmiddag diende in Amsterdam het kort geding wegens smaad en laster dat Gündogan heeft aangespannen tegen Volt. Op de zitting werd meer duidelijk over de dertien meldingen van grensoverschrijdend gedrag van Gündogan die bij Volt zijn binnengekomen. Zo hebben (oud-)medewerkers van de partij gemeld dat Gündogan hen een tik tegen de billen heeft gegeven. Bij één melder zou dat meermaals zijn gebeurd. Drie mensen stellen dat ze seksuele avances maakte en dat zij dit als "ongemakkelijk tot intimiderend" hebben ervaren.

Verder melden meerdere mensen dat Gündogan een alcoholprobleem heeft, dat zij zich soms autoritair gedraagt, dat er stevige verbale aanvaringen zijn geweest en dat zij ongewenste opmerkingen over seksuele geaardheid en uiterlijk maakte.(..)
Mevrouw Gündogan zit wat hoog in d'r emotie, volgens mij, in de video bij het artikel.

https://nos.nl/artikel/2419396-kamerlid ... erugdraait

Goed komen zal het niet, verwacht mevrouw Koekkoek.

https://www.nporadio1.nl/nieuws/politie ... n-gundogan
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 01 mar 2022, 11:48 het bekladden van verkiezingsborden in Rotterdam met racistische stickers, o.a. met de tekst "White Lives Matter".
Waarom is die tekst racistisch?
Bemined

Bericht door Bemined »

De tekst is niet racistisch, de gedachte van degene die de stickers geplakt heeft hoogstwaarschijnlijk wel.
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

Meltrain schreef: wo 02 mar 2022, 10:44
Suus schreef: di 01 mar 2022, 11:48 het bekladden van verkiezingsborden in Rotterdam met racistische stickers, o.a. met de tekst "White Lives Matter".
Waarom is die tekst racistisch?
Ik geloof dat jij het hondenfluitje niet gehoord hebt. Ik wel, en op zulke dog whistles moet je zeer alert zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Gisteren werd bij het lokale sufferdje een verkiezingsspecial bezorgd waarin alle politieke partijen zich voorstellen. Het belangrijkste lokale standpunt van FVD is dat men carnaval in het voorjaar wil houden. 'Carnaval is geen zomerfeest.' Verder alleen maar over corona en vaccinaties. :')

Het ergste van al is dat sommige mensen dit toch serieus nemen...
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

...of er op zijn minst vergoeilijkend tegenover staan of tegenovergestaan hebben.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Tom024 schreef: do 03 mar 2022, 13:28 Het belangrijkste lokale standpunt van FVD is dat men carnaval in het voorjaar wil houden. 'Carnaval is geen zomerfeest.'
Zijn er partijen die dat willen veranderen? :lol:
Plaats reactie