Doorgeefluik
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Trein 1871 is tussen Ledn en Shl erg gezellig, of eigenlijk bijna tot op het laatste gaatje volgestouwd met reizigers. Dit met de solo 4236: https://ibb.co/5LJQvVr
Uiteraard al gemeld in de reisplanner, dat doe ik altijd braaf
Uiteraard al gemeld in de reisplanner, dat doe ik altijd braaf
Re: Doorgeefluik
De klok midden op perron 1 in Nijmegen (ter hoogte van de piano) staat aan beide kanten stil op 12:35, zonder licht.
Re: Doorgeefluik
Zwart scherm bij deur DL1 in treinstel 2517.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Doorgeefluik
Treinstel 2231 op in ieder geval rit 6627 had het gehele treinstel een trein op de brug-foto. Afroep deed het ook niet (in ieder geval tussen Reeshof en Dordrecht).
🍉
Re: Doorgeefluik
Ik doe nog een keer een poging met de klok op spoor 2 te Rvs. Daar is het aan de ene kant 2 uur vroeger dan het werkelijk is.
-
- Donateur
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Doorgeefluik
Mikos, kijk maar wat je met het volgende verhaal doet.
Omdat de 1134 ineens in Ehv met +10 aangekondigd stond, wss Traxx-problemen, liep ik naar voren naar de HC met de vraag of de trein weldegelijk zou gaan rijden. Zij had daarop geen antwoord omdat ze nog niets van de Mcn had gehoord. Ik vertelde haar dat het op Ehv jammer genoeg geregeld voorkomt dat de 1100 ineens met +10 aangekondigd staat, en pas na vertrek van de alternatieve 6400 wordt geannuleerd, dat vond zij ook niet fijn.
Enfin 1 minuut voor het vertrek van de 6438 waren de lichten van het dienstoverpad nog niet gaan knipperen, dus koos ik maar eieren voor mijn geld en ben maar met de sprinter gegaan. Achteraf gezien is dat ook de beste keuze geweest, want na vertrek van mijn trein is de 1134 opgeheven.
Mijn vraag/ voorstel kan in dit soort gevallen de omroep uit voorzorg niet een alternatief voorstellen?
Omdat de 1134 ineens in Ehv met +10 aangekondigd stond, wss Traxx-problemen, liep ik naar voren naar de HC met de vraag of de trein weldegelijk zou gaan rijden. Zij had daarop geen antwoord omdat ze nog niets van de Mcn had gehoord. Ik vertelde haar dat het op Ehv jammer genoeg geregeld voorkomt dat de 1100 ineens met +10 aangekondigd staat, en pas na vertrek van de alternatieve 6400 wordt geannuleerd, dat vond zij ook niet fijn.
Enfin 1 minuut voor het vertrek van de 6438 waren de lichten van het dienstoverpad nog niet gaan knipperen, dus koos ik maar eieren voor mijn geld en ben maar met de sprinter gegaan. Achteraf gezien is dat ook de beste keuze geweest, want na vertrek van mijn trein is de 1134 opgeheven.
Mijn vraag/ voorstel kan in dit soort gevallen de omroep uit voorzorg niet een alternatief voorstellen?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Trein 1868 was vanaf het moment dat 'ie in Zwolle gesplitst al erg druk, al kon (alleen) in de voorste bak iedereen nog net zitten, als ze zouden willen. Achterin was het beduidend drukker. Ondanks dat ik op Schiphol uitstapte werd het daarna alleen maar drukker. Plaatje vlak voor vertrek aldaar: https://ibb.co/4Kkt53t
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
In stel 4218 ontbreekt de schuifdeur tussen de coupé en het balkon met deur 5/6.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
We gaan, helaas, vrolijk verder: de 2245 met een losse IRM-IV leidde tot volle balkons en een enkele staplaats in het gangpad tussen Gv en Ledn, terwijl (vrijwel) alle stoelen gebruikt werden. Na een overstap in Ledn kwam ik in de losse ICM-IV van trein 745 terecht, waar zelfs het gangpad goed gevuld moest worden.
https://ibb.co/yRjZ6hr
https://ibb.co/whSfmbD
https://ibb.co/yRjZ6hr
https://ibb.co/whSfmbD
Re: Doorgeefluik
Het gaat al twee zondagen niet goed met de reisinformatie van de RE13 op station Venlo. Vorige week werd op station Venlo (en ook in de apps) op alle schermen de RE13 als opgeheven getoond, terwijl deze treinen onder een nieuw nummer waren ingelegd (ingekort traject) en wel degelijk reden (de DB App liet zowel de opgeheven trein als de nieuw ingelegde trein zien, daar zit bij de verwerking van de reisinformatie in Nederland vermoedelijk geen check). Daardoor zijn reizigers onterecht gestrand, die niet naar het perron zijn gelopen om te zien dat de trein er toch wel stond (TBP's op Niet Instappen). In de storingsmelding van vanmiddag/vanavond staat dat er door de logistieke problemen helemaal geen stoptreinen rijden tussen Venlo en Mönchengladbach. Er reden alleen minder treinen (1x per 2 uur). Overigens ook niet praktisch dat die storingsinfo alleen in het Nederlands werd omgeroepen voor een traject waar het merendeel van de reizigers Duitstalig is.
Re: Doorgeefluik
Alles doorgegeven.
Het lastige is dat de situatie op het spoor van minuut tot minuut kan wijzigen. "Trein is stuk", omroepbericht, "Oh, trein doet het weer", gaat toch als eerste. Ik ben het met je eens dat het voor de reiziger beter zou zijn, maar ik zie nog even niet hoe ze dat met zekerheid voor de reiziger kunnen ontwerpen...
Weinig, helaas. Enerzijds vanwege rijwegen die de treindienstleider instelt bij vertraging (waarbij ook wij niet op voorhand weten welke trein voorrang krijgt), anderzijds omdat er heel moeilijk op in te spelen valt: Op het moment dat er een beslissing genomen is welke trein als eerste vertrekt, zou dat dan gecommuniceerd moeten worden met de afdeling Reisinformatie (die ook de omroep verzorgt), het omroepbericht moet worden aangemaakt, dan moet er ook direct airtime zijn om een omroepbericht uit te kunnen sturen (de automaat moet bijvoorbeeld niet net een spoorwijziging, vertraging of werkaamhedenbericht aan het afspelen zijn) en dan moet er nog tijd zijn voor de reiziger om het bericht te horen én naar de alternatieve trein te lopen.
Het lastige is dat de situatie op het spoor van minuut tot minuut kan wijzigen. "Trein is stuk", omroepbericht, "Oh, trein doet het weer", gaat toch als eerste. Ik ben het met je eens dat het voor de reiziger beter zou zijn, maar ik zie nog even niet hoe ze dat met zekerheid voor de reiziger kunnen ontwerpen...
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
De enige oplossing lijkt me dat degene in de opgehouden trein die in verbinding staat met de treinverkeersleiding (of: machinist + HC samen, zolang er maar korte lijntjes zijn) ook in de gaten houdt wanneer het alternatief vertrekt, bepaalt wanneer reizigers uiterlijk de beslissing moeten maken om over te stappen en op dat moment in de trein omroept wat het plan is.
Beter nog: als de treinverkeersleider dat actief aanstuurt. "Ik ga de 6400 vooruit sturen, roep dat in je trein maar om." Dan bereik je alle reizigers die (na vertrektijd!) in de trein zitten, dat de stationsomroep niet meewerkt geeft dan niet zo.
Beter nog: als de treinverkeersleider dat actief aanstuurt. "Ik ga de 6400 vooruit sturen, roep dat in je trein maar om." Dan bereik je alle reizigers die (na vertrektijd!) in de trein zitten, dat de stationsomroep niet meewerkt geeft dan niet zo.
-
- Donateur
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Doorgeefluik
Werkt in sommige gevallen wel wat Umbusko zegt. Zo gebeurt dat ook netjes als de Traxx problemen heeft langs het perron. Helaas komt het vaker voor dat de Traxx problemen krijgt op het keerspoor, dan heb je niet de luxe dat je in de trein kan omroepen. In het geval van afgelopen vrijdag had alleen de HC-schreeuwservice soelaas kunnen bieden, maar die kon geen contact krijgen met de machinist voor een goede inschatting.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Doorgeefluik
Tja uiteindelijk is die taak er ook wel,maar die is specifiek er van en voor NS treinen.
Wat bij deze ritten van Eurobahn fout kan zijn gegaan is dat iemand de verkeerde categorie heeft aangeklikt bij het inleggen met een nieuw nummer. Als dit gebeurt komt er op de TBP schermen automatisch niet instappen te staan.
Wat bij deze ritten van Eurobahn fout kan zijn gegaan is dat iemand de verkeerde categorie heeft aangeklikt bij het inleggen met een nieuw nummer. Als dit gebeurt komt er op de TBP schermen automatisch niet instappen te staan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
Op Utrecht Overvecht is TBP 10977 op spoor 3 aan beide zijden zwart.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
TBP 11102 geeft als enige van de vier TBPs op spoor 12 van Utrecht Centraal geen treinsamenstelling weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
2232 heeft geen reisinfo, ook geen omroep.
Re: Doorgeefluik
In stel 8717 bij deur 5/6 in de eerste klas beneden wil de stoel in de vierzits aan het raam achter (dus de stoel die je tegemoet loopt, aan de kant van de tweede klas) niet meer inschuiven naar de normale stand.
Re: Doorgeefluik
Op spoor 1 van station Dordrecht Zuid werkt de vertreklamp ter hoogte van de abri niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten