Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
isadora

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Natuurlijk helpt het melden hier niks (afgezien van wellicht wat bewustzijn kweken over de mate waarin 'de mensen' zich aan maatregelen houden) en kan niemand er concreet iets mee.
Zijn we het toch ergens over eens.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

dennistd schreef: wo 23 feb 2022, 18:34 Bij Keolis zit dat ook nog steeds in de omroep.
In de omroep zit "houd afstand", niet "ga niet naast iemand anders zitten". Sterker nog: Syntus Utrecht heeft expliciet op de schermen staan dat het de bedoeling is om eerst alle zitplaatsen te gebruiken en pas als die op zijn een staanplaats in te nemen.
Past ook nog steeds bij elkaar want langs iemand komen in een smal gangpad houd je toch echt nog minder afstand mee als dat je naast iemand gaat zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM

Bericht door WSM »

Rijksoverheid schreef: In de voertuigen (bus, tram, metro, trein) is het niet mogelijk altijd 1,5 meter afstand te houden. Alle zitplaatsen en daarvoor aangewezen staplaatsen zijn te gebruiken. Als het wel mogelijk is, houdt u dan 1,5 meter afstand.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t%20houden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Kom, het is toch al van langer dan vandaag dat mensen niet alle zitplaatsen bezetten. Ook voor covid was het al eerst alle rijen zitplaatsen bezet, dan een paar mensen die op het balkon of in het gangpad gaan staan, dan de overige zitplaatsen en tot slot de sardientjes.
dennistd

Bericht door dennistd »

Daniel schreef: wo 23 feb 2022, 19:31
dennistd schreef: wo 23 feb 2022, 18:34 Bij Keolis zit dat ook nog steeds in de omroep.
In de omroep zit "houd afstand", niet "ga niet naast iemand anders zitten". Sterker nog: Syntus Utrecht heeft expliciet op de schermen staan dat het de bedoeling is om eerst alle zitplaatsen te gebruiken en pas als die op zijn een staanplaats in te nemen.
Past ook nog steeds bij elkaar want langs iemand komen in een smal gangpad houd je toch echt nog minder afstand mee als dat je naast iemand gaat zitten.
Ja ok, daar heb je gelijk in. We hebben zelfs een omroep dat je niet moet gaat staan maar gebruik moet maken van alle aanwezige zitplaatsen.
isadora

Bericht door isadora »

umbusko schreef: wo 23 feb 2022, 21:49 Kom, het is toch al van langer dan vandaag dat mensen niet alle zitplaatsen bezetten. Ook voor covid was het al eerst alle rijen zitplaatsen bezet, dan een paar mensen die op het balkon of in het gangpad gaan staan, dan de overige zitplaatsen en tot slot de sardientjes.
Niettus, het is nu na de corona allemaal helemaal iets nieuws, vroeger bestaat niet meer. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Daniel schreef: wo 23 feb 2022, 19:31
Nee, niet per se. Als er op een rij van 2+2 stoelen al twee mensen aan het raam zitten en er moet een derde bij, dan houdt die meer afstand door in het midden te blijven (dus in het gangpad te blijven staan) dan door naast één van de twee te gaan zitten. Als er een vierde bij moet, wordt het wel een ander verhaal.
isadora schreef: do 24 feb 2022, 10:31 Niettus, het is nu na de corona allemaal helemaal iets nieuws, vroeger bestaat niet meer. :mrgreen:
Vroeger bestaat zeker nog, kijk maar hoe sterk 'demense' terug willen naar het "oude normaal" (A)
isadora

Bericht door isadora »

In ieder geval is in het "nieuwe normaal" de corona-liveblog van de NOS opgedoekt.
Oekraïne lijkt grotere nieuwswaarde te hebben.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik ben wel benieuwd inderdaad of we ooit nog van die liveblog - over welk onderwerp dan ook - afkomen in het nieuwe normaal.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Verrek! Dat van gisteren is nooit afgesloten en al bijna23 uur stil. https://nos.nl/l/2418515
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Zo rollen we van de ene crisis in de andere :cry:
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

DDietzen schreef: do 24 feb 2022, 13:00 Nee, niet per se. Als er op een rij van 2+2 stoelen al twee mensen aan het raam zitten en er moet een derde bij, dan houdt die meer afstand door in het midden te blijven (dus in het gangpad te blijven staan) dan door naast één van de twee te gaan zitten. Als er een vierde bij moet, wordt het wel een ander verhaal.
In principe heb je gelijk, mits de reizigers daadwerkelijk tussen de stoelen gaan staan en in de bus dus doorlopen tot voorbij de achterdeur. In de praktijk gaat echter iedereen op een kluitje bij de achterdeur staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Er zijn twee varianten: staan bij de rolstoelplaats of staan tussen de voorwielen. Beide dus juist enigszins uit de buurt van stoelen maar wel verdomd veel in de weg om afstand te houden bij het passeren in het gangpad.
Schapekop in de Keistad

Dennenboom

Overal op het station moet je ook vandaag een mondkapje blijven dragen. Dus ook in de horeca en alle winkeltjes. Dit om kwetsbare mensen te beschermen. Stemmen kun je straks wel gewoon zonder mondkapje en anderhalve meter te respecteren. Waarom zouden kwetsbare mensen ook stemmen? En als ze het doen stemmen ze ook nog op de verkeerde partijen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -verplicht
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... meenteraad
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

NS en de branchevereniging OV-NL hebben deze inconsistentie direct na de laatste persconferentie al geconstateerd. Want de kwetsbaren waarvoor we in het OV een mondkapje moeten opzetten lopen ook in andere publieke binnenruimtes waar de kapjes sinds acht en een half uur niet meer verplicht zijn. Kuipers zei dat hij met het weegmoment van 15 maart naar het versoepelen van de mondkapjesplicht in het OV ging kijken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dennenboom

Maar geldt de mondkapjesplicht ook voor deze winkels en horeca?
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik zou zeggen van niet. Het zit dan wel bij het station maar niet in het station zelf.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Dennenboom schreef: vr 25 feb 2022, 08:17 Stemmen kun je straks wel gewoon zonder mondkapje en anderhalve meter te respecteren.
Volgens de info bij m'n stempas was dat in Amersfoort nog wel verplicht, maar dat zal wel voor de versoepelingen gedrukt zijn.
Schapekop in de Keistad

Dennenboom

Er zijn overigens ook stembureaus op NS stations. Wat geldt daar dan voor regeling?
Extra stembureaus op 16 maart
NS Station Breda
Gravinnen van Nassauboulevard (hoofd ingang), open van 5.15 – 21.00 uur.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Vrijheidsdag 2022 is voor mij om andere redenen noemenswaardig geworden: na precies 23,5 maand ben ik opnieuw coronapositief. -0-

Het is heel snel gegaan, gisterenochtend testte ik nog negatief, na thuiskomst gisteren ben ik wat vroeger naar bed gegaan, vannacht werd ik niet lekker wakker om 01:30, en bij het opstaan vanmorgen had ik toch een flinke verkoudheid en daarna een positieve zelftest. Om 13:15 was ik aan de beurt bij de GGD voor een hertest, en toen stond ik al doorweekt van de koorts bij de testlocatie. Maar afgezien van koorts, verkoudheid en spierpijn en vermoeidheid gaat alles nu goed, al is de longarts uit voorzorg wel ingeseind. Maar mijn zuurstofpercentages vallen nog mee, het valt te hopen dat dat de komende paar dagen zo blijft. :)
Laatst gewijzigd door Z2N op vr 25 feb 2022, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

@Z2N: Beterschap.
isadora schreef: do 24 feb 2022, 13:30 In ieder geval is in het "nieuwe normaal" de corona-liveblog van de NOS opgedoekt.
Op de sites van het AD en RTLnieuws is de corona-liveblog ook verdwenen.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op vr 25 feb 2022, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Beterschap! Hopelijk kom je er goed doorheen.
isadora

Bericht door isadora »

Sterkte jongen, jeetje je krijgt ze wel voor de kiezen.
dennistd

Bericht door dennistd »

Dennenboom schreef: vr 25 feb 2022, 13:09 Er zijn overigens ook stembureaus op NS stations. Wat geldt daar dan voor regeling?
Extra stembureaus op 16 maart
NS Station Breda
Gravinnen van Nassauboulevard (hoofd ingang), open van 5.15 – 21.00 uur.
Ik las dat de bedoeling is dat het mondkapje in het OV per 15 maart afgeschaft wordt.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Beterschap Z2N! -0-
Plaats reactie