Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geen idee hoe het in rdam aan toe ging met toeristen dagjesmensen maar die zijn nog steeds niet op het oude niveau, net als forensen, die (gedeeltelijk) thuiswerken of helemaal niet meer met ov gaan.
Dus echt noodzaak om te terugschakelen is er nog lang niet. Er is rond de 10% afgeschaald maar het aantal passagiers is dus nog lang niet op 75% van pre-coronatijd.
Dus echt noodzaak om te terugschakelen is er nog lang niet. Er is rond de 10% afgeschaald maar het aantal passagiers is dus nog lang niet op 75% van pre-coronatijd.
- Suus
- Contacteer:
De concessies in de grote steden hebben ook al jaren een dalend budget, het vervoer wordt voornamelijk overeind gehouden met de reizigersinkomsten en die vallen nog altijd tegen. Vooralsnog stopt eind september ook nog de beschikbaarheidsvergoeding, als die verdwijnt gaan de frequenties na de zomervakantie sowieso niet omhoog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Contacteer:
Ik zag gisteren een metro uit de 5300 of 5400 serie op de kleiweg staan.
- ODRAIL
Dat zal dan wel voor groot onderhoud of reparatie zijn.
-
Iets waar ik dus al bang voor was, op lijn C rijden gelukkig wel allemaal drietjes (al toont de digitale info ze als tweetjes).
Op lijn D dus boven op de lagere frequenties, rijden de spitsomlopen 901, 909, 910 & 911 dus weer met de geplande tweetjes, dat zou geen probleem moeten zijn, als men de omlopen zo wist te plannen deze niet naar Spijkenisse te sturen, maar ja... we kennen de RET helaas al langer dan vandaag.
En daar nog bovenop blijft de RET beweren de "reguliere" dienstregeling hervat te hebben.
Ik zie dus nog altijd geen vijfminutendienst op lijn D, ook dat tussenspoor te Vlaardingen West staat er nog altijd vrij werkeloos bij en laten we het dan nog maar niet over dat ene keerspoor hebben in Pijnacker.

- Meltrain
- Donateur
Om Bemined even te citeren:
Oftewel, maken de door jou genoemde zaken allemaal deel uit van de dienstregeling van 10 januari?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Naast de vier tweetjes op lijn D ook nog eens een enkeltje op wagendienst 908 en op lijn E twee uitgevallen ritten door een defecte metro 

-
-
Het opheffen van de spitsmetro's is ook nooit verkondigd als zijnde een definitieve bezuiniging, er stond destijds expliciet vermeld dat ze weer zouden gaan rijden zodra er weer behoefte voor zou zijn. Het is dus niet de 'normale' dienstregeling geworden.
- Meltrain
- Donateur
Maar de frequentieverlagingen op de tramlijnen zijn ook verkondigd als "wegens personeelstekort" en nooit als definitieve wijziging.
Sterker nog: de frequentieverlaging op zondag op lijn 2 is zelfs nooit officieel aangekondigd!
Wat mij betreft is het dus dezelfde situatie als bij de metro.
Sterker nog: de frequentieverlaging op zondag op lijn 2 is zelfs nooit officieel aangekondigd!
Wat mij betreft is het dus dezelfde situatie als bij de metro.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Ben ook benieuwd wat dit voor antwoorden gaat bieden.
https://twitter.com/MetroRET/status/1498222912788209666
https://twitter.com/MetroRET/status/1498222912788209666
-
Ik weet niet op welke wijzigingen je precies doelt, maar MRDH is destijds akkoord gegaan met het definitief maken van alle wijzigingen die op 3 januari 2021 van kracht waren.
- Meltrain
- Donateur
De doordeweekse frequentieverlagingen op de lijnen 4, 7 en 8 zijn ergens in november 2020 doorgevoerd, dus die wijziging is dan mogelijk alsnog achteraf goedgekeurd.
Maar lijn 2 rijdt sinds een onbekend en onaangekondigd moment in de zomer van 2021 op zondag nog maar 3x/uur in plaats van 4x/uur en ik heb nergens gelezen dat dat definitief is.
Maar lijn 2 rijdt sinds een onbekend en onaangekondigd moment in de zomer van 2021 op zondag nog maar 3x/uur in plaats van 4x/uur en ik heb nergens gelezen dat dat definitief is.
-
Ook die wijziging van lijn 2 op zondag is al sinds 3 januari 2021 van kracht zo te zien. Op 1 januari 2021 had lijn 2 nog 5 wagendiensten, op 3 januari 2021 waren dat er nog maar 4.
-
Op lijn A rijdt vandaag trouwens wel een drietje rond, de 5406+5405+5403. Toch aparte prioriteiten, een drietje op A terwijl lijn D tweetjes krijgt...
-
- Contacteer:
Een vraagje: sindskort zijn de energiestroken bij de metrosporen wit geworden. Waarom eigenlijk?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
-
Een tijdje geleden zijn de stroomrailkappen op verschillende trajecten vervangen, maar waarom de nieuwe kappen wit zijn weet ik niet.
-
Beter laat dan nooit laten we maar zeggen, wagendienst 908 is zojuist toch maar verlengd tot een tweetje, na nog de hele middag als enkeltje rondgereden te hebben inclusief een slag naar De Akkers midden in de spits 

-
Rit aankomst 19:38, was in ieder geval nog solo, dus alleen de laatste rit is dus blijkbaar verdubbeld, puur en alleen om dan bij de volgende rit de 918 te voorzien van een solo SG3.
-
Vandaag weer ouderwets materieeltekort op lijn A, wagendienst 57 valt al de hele ochtend uit. Uiteraard geen verstoring gemeld op de RET website, alleen een melding van vertraging in de app zonder te vermelden welke ritten het betreft.
- Suus
- Contacteer:
Op lijn E rijdt een omloop met twee grijze drietjes, misschien verklaart dat de uitval op lijn A?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Dat is vrij standaard op lijn E, er is onvoldoende RSG3 materieel om alle diensten op lijn E dagelijks gevuld te krijgen en noodzakelijk onderhoud uit te voeren. Normaal is er 15% technisch reserve nodig, RSG3 heeft slechts 9% reserve indien lijn E volledig met dit materieel uitgevoerd zou worden. En daarbij maakt materieel op deze lijn ook nog bovengemiddeld veel kilometers doordat er geen spitsdiensten zijn
-
Als ik het goed heb gezien was de 5409, die begin dit jaar z'n pantograaf verloor tussen Kralingse Zoom en Capelsebrug, vandaag weer in dienst op lijn A.
- Busseninportland
- Contacteer:
Er zijn de laatste tijd vaak stremmingen op lijn E waarbij deze over 1 spoor moet gaan rijdenStremming. Metro E. Extra reistijd en overstap.
Door een stremming rijdt tussen Metrostation Melanchthonweg, Pijnacker Zuid metrolijn E in beide richtingen over spoor 2. Er zijn ook metro`s die alleen rijden tussen Melanchthonweg en Slinge. Houd rekening met extra reistijd en mogelijk overstap.
Laatst gewijzigd door Busseninportland op wo 02 mar 2022, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Altijd leuk, precies op het stuk waar men flink heeft lopen besparen op overloopwissels...