Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
Bemined

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Jammer dit, vanwege een overduidelijke tikfout afgezeken wordt omdat je niet snel genoeg reageert omdat je aan het werk ben en niet doordat dat mensen opeens in een ander onderwerp op je berichten gaan zitten reageren :neg: Ik zal voortaan wel geen info meer delen als mensen niet het fatsoen om netjes te reageren :N

Bericht door Post »

Meltrain schreef: vr 04 mar 2022, 12:25 Wel jammer dat Bemined die toelichting niet zelf wilde geven. :N
Waar baseer jij op dat Bemined deze toelichting niet zelf wou geven?
JothamvW

Bericht door JothamvW »

Zijn er nog OV-voertuigen in Nederland (in dienst bij een OV-bedrijf) met (analoge) koersrollen?

Ik zou die graag voor de nostalgie nog willen zien namelijk, in het bijzonder het draaien van de koersrol op het eindpunt.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Bij de twee oudste series metro’s van het GVB zijn de lijnnummer en bestemming allebei nog als filmrol, bij de nieuwste metro’s en de Combino-trams zijn alleen het lijnnummer als filmrol te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: vr 04 mar 2022, 17:22 Jammer dit, vanwege een overduidelijke tikfout afgezeken wordt omdat je niet snel genoeg reageert omdat je aan het werk ben en niet doordat dat mensen opeens in een ander onderwerp op je berichten gaan zitten reageren :neg: Ik zal voortaan wel geen info meer delen als mensen niet het fatsoen om netjes te reageren :N
Ik zag het dus echt niet als een "overduidelijke tikfout", maar dacht oprecht dat het een (voor mij) onbekende term was. Als ik je had willen afzeiken, had ik je bericht wel in het daarvoor bestemde topic geplaatst. :)
Dit is immers het topic voor de algemene vragen, dus mogelijk kon iemand anders het antwoord geven.
Post schreef: vr 04 mar 2022, 17:33
Meltrain schreef: vr 04 mar 2022, 12:25 Wel jammer dat Bemined die toelichting niet zelf wilde geven. :N
Waar baseer jij op dat Bemined deze toelichting niet zelf wou geven?
Dit had ik niet mogen zeggen, mijn excuses.
Het verbaasde me alleen dat het originele bericht wel aangepast was, maar dat er geen reactie werd gegeven, terwijl het bericht wel geciteerd was. Ik krijg in zulke gevallen ook altijd een seintje en ging ervan uit dat dat bij iedereen zo is.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Bemined

Bericht door Bemined »

Die optie op een melding te krijgen bij citaat heb ik al een tijd geleden uitgezet aangezien er enkele mensen misbruik van maken met nep-citaten om je naar een onderwerp te lokken waar je verder geen interesse in hebt.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Wiekv schreef: di 08 feb 2022, 11:51 Hallo allemaal,

Een vriend van mij dacht een aantal (ex-)BVG MAN dubbeldekkers en gelede solaris bussen gezien te hebben bij de oude syntus stalling in Apeldoorn.

Weet iemand daar toevallig meer van?

Met vriendelijke groet,
Ben er vandaag eens langsgaan. Buiten stonden de BVG MAN dubbeldekkers 3181 en 3191. In de garage stond een oude rode MAN A2X. Ik heb het idee dat er nu een (Duitse) busreparateur zit in het vroegere Connexxion/TSN pand.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

JothamvW schreef: vr 04 mar 2022, 17:36 Zijn er nog OV-voertuigen in Nederland (in dienst bij een OV-bedrijf) met (analoge) koersrollen?

Ik zou die graag voor de nostalgie nog willen zien namelijk, in het bijzonder het draaien van de koersrol op het eindpunt.
Zijn de voorgangers van de Hess-trolleys nog in dienst in Arnhem? Weet zo even niet uit mijn hoofd of dat nou Berkhof of Van Hools zijn (ik dacht Berkhof) maar die hebben ook nog rollen.

Edit na een blik op wikipedia, Berkhofs dus en die zijn er sinds vorig jaar niet meer. Dan zouden de GVB-trams en metro's wel eens de enigen kunnen zijn.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
JothamvW

Bericht door JothamvW »

Suus schreef: vr 04 mar 2022, 17:55 Bij de twee oudste series metro’s van het GVB zijn de lijnnummer en bestemming allebei nog als filmrol, bij de nieuwste metro’s en de Combino-trams zijn alleen het lijnnummer als filmrol te zien.
Op welke lijnen rijden die veel?

En ja Ardan, anders was ik gewoon in mijn eigen stad aan het zoeken geslagen.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Heeft iemand ervaring met de overstap tussen RB en TER in Lauterbourg? Gepland is die 3 minuten, en ik heb niet zo'n zin om 4 uur te wachten daar. Wachten ze op elkaar?
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

JothamvW schreef: za 05 mar 2022, 13:37
Suus schreef: vr 04 mar 2022, 17:55 Bij de twee oudste series metro’s van het GVB zijn de lijnnummer en bestemming allebei nog als filmrol, bij de nieuwste metro’s en de Combino-trams zijn alleen het lijnnummer als filmrol te zien.
Op welke lijnen rijden die veel?

En ja Ardan, anders was ik gewoon in mijn eigen stad aan het zoeken geslagen.
Oh ja, had niet op je onderschrift gelet.

De metro's rijden op alle lijnen (en op de M52 alleen de nieuwste). De Combino's zie je ook op alle lijnen behalve 25. Op lijn 5 en 19 rijden voornamelijk Urbossen maar ook nog wel wat Combino's.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Maar dat zijn uitzonderingen. Meeste dagen zijn lijn 5 en 19 CAF-only.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Op welke lijn rijden de 2201 t/m 2204 dan meestal?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Wanneer ik op busposities kijk vrijwel uitsluitend op lijn 24. De 2203 zat vandaag op lijn 19. De 2204 is volgens busposities vanaf 26 januari niet actief geweest (of heeft geen signaal uitgezonden) maar daarvoor ook op lijn 24
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Ardan schreef: za 05 mar 2022, 00:44
JothamvW schreef: vr 04 mar 2022, 17:36 Zijn er nog OV-voertuigen in Nederland (in dienst bij een OV-bedrijf) met (analoge) koersrollen?

Zijn de voorgangers van de Hess-trolleys nog in dienst in Arnhem? Weet zo even niet uit mijn hoofd of dat nou Berkhof of Van Hools zijn (ik dacht Berkhof) maar die hebben ook nog rollen.

Edit na een blik op wikipedia, Berkhofs dus en die zijn er sinds vorig jaar niet meer. Dan zouden de GVB-trams en metro's wel eens de enigen kunnen zijn.
Ze zouden verbouwd tot waterstoftrolley worden en weer in dienst komen. Misschien blijven de koersrollen dan.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

omaylie schreef: vr 04 mar 2022, 09:37 Over de dubbeldekkers in GD: weet iemand hier wat de verschillen zijn tussen de serie 3691-3695 en de serie 7684-7687?
Volgens mij is er (naast bouwjaar en nummers, zoals Daniël al noemde) één belangrijk verschil in de bussen: in één van de series zitten een paar stoelen met de rug naar de rijrichting (uit mijn hoofd de 369x serie), terwijl in de andere serie alle stoelen met het gezicht naar de rijrichting staan.
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Ik heb een vraag over de DB-app. Zolang ik in Duitsland ben staat in de app alles in het Duits. Ben ik in Nederland dan gaat de app over op Engels. Iemand die weet of en evt hoe dit aan te passen is?
DingeZ

Bericht door DingeZ »

Dat hangt er vanaf op welk OS je apparaat draait. Op iOS ga je naar de Instellingen-app > DB Navigator > Voorkeurstaal, geen idee hoe het op Android is.
reisthijs
Contacteer:

Bericht door reisthijs »

Dit is een al lang bestaand euvel van die app op Android, daar ontbreekt de mogelijkheid om een voorkeurstaal in te stellen.
dennistd

Bericht door dennistd »

Enige dat je kunt doen is in Android zelf als tweede taal Duits opgeven. Nadeel daarvan is dat ook alle andere apps die geen Nederlands, maar wel Engels en Duits ondersteunen ook ineens Duits gaan lullen tegen je :X
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Mijn DB app is gewoon in het Engels, ongeacht welk land ik ben.
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Bedankt voor de reacties. Ik moet er mee leren leven dus ....
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Maar wat heb je liever: dat de app altijd in het Duits is of altijd in het Engels?
dennistd

Bericht door dennistd »

Ik zou het liefst zien dat de DB-app gewoon Duits lult en alle andere apps Nederlands of Engels....
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Op de iPhone kan je de taal forceren in de instellingen. Heeft Android echt niet zo’n optie?

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie