Ardan on Tour #64: Lentekriebels in Hamburg [19f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Ardan on Tour #64: Lentekriebels in Hamburg [19f]

Bericht door Ardan »

Hoi, ik was vorig jaar nauwelijks in het buitenland geweest dus dat moet even goed gemaakt worden. Gisteren was een heerlijke dag om weer eens er op uit te trekken dus ik stapte in mijn automobieltje en reed naar Hörstel. Een klein stationnetje aan de RB61, dicht bij de snelweg en makkelijk om te parkeren. Door hier met de auto heen te gaan won ik een paar uur tijd. Ik kocht een NDS-ticket en stapte in de trein van 9:21 naar Osnabrück.
Omdat de overstap van de RB61 op de RE9 naar Bremen superlang is in Osnabrück, stapte ik al uit in Osnabrück Altstadt om wat door de stad te wandelen naar het Hauptbahnhof.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een lange en kalme zit kwam ik stipt om 11:33 in Bremen aan, met het bekende indrukwekkende stationsgebouw.
Afbeelding

Daar kon ik nog even snel een nieuwe tram platen, ook Bremen heeft tegenwoordig Avenio's.
Afbeelding

En gauw weer door, naar Hamburg! Het is een lange rit, maar het altijd waard. Hamburg is een erg leuke stad en er is op spoors gebied heel veel te zien.
Afbeelding

Via de metro...
Afbeelding

...en de S-Bahn...
Afbeelding

...reisde ik naar Blankenese, in het westen van de stad. Hier maakt de S1 kop om door te rijden naar Wedel. Opvallend is dat dit een druk S-Bahn-traject is met een freuquentie van elke 10 minuten plus spitstreinen, maar wel beveiligd met armseinen!
Afbeelding

Ik kwam naar Blankenese om het Treppenviertel te bekijken. Je hebt het onderweg niet zo in de gaten, maar dit gebied langs de oevers van de Elbe hebben wat hoge rivierduinen waar van af je fraaie uitzichten blijkt te hebben! Genieten in het zonnetje!
Afbeelding

Afbeelding

Na deze genietmomentjes ging het terug naar de stad voor andere uizichten. Zoals hier bij Landungsbrücken..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stations op de S-Bahn Citytunnel zijn de afgelopen jaren fraai opgeknapt! Het was een beetje jaren '80-shabby, maar het ziet er nu weer netjes uit.
Afbeelding

Wat er niet zo fraai uit ziet is station Diebsteich, waar in 2027 een volledig nieuw intercitystation als vervanging van Hamburg Altona moet verrijzen. Daar is nu nog weinig van te merken...
Afbeelding

Afbeelding

Hamburg heeft een oude metro. Station Klosterstern uit 1929 is één van de fraaiste stations en nog bijna in oorspronkelijke toestand.
Afbeelding

Zonder auto had ik al om 17:15 terug moeten gaan, maar nu kon ik nog tot 19:15 blijven. 20:46 had ook nog wel gekund maar dat was dan met een IC die 36 euro extra kostte, dat werd me een beetje te gek. In ieder geval, in Hörstel haalde ik het autootje weer op voor het laatste stukje en uiteindelijk was ik maar een half uur later thuis dan normaal.
Afbeelding

Ik heb een heerlijke dag gehad en dank U voor de aandacht :)
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Kalil Nieuw
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #64: Lentekriebels in Hamburg [19f]

Bericht door Kalil Nieuw »

Leuk fotoverslag om te zien. :)
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
waldo79

Bericht door waldo79 »

Maximaal genieten zo te zien, maar dat van die heuvels in de buitenwijken van Hamburg was me onbekend.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ja ik wist ook niet wat ik moest verwachten. Mooi uitzicht en allemaal smalle straatjes die in feite gewoon trappen zijn waar huizen aan staan. Ik denk dat zo'n huis niet te betalen is.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Kort maar krachtig, leuk dagje uit! *O*
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Kort maar leuk verslagje :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie