Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Weet iemand waarom het lijnnummer van de 15G's voor en achter zo slap verlicht is? Het nummer staat veel meer gedimd t.o.v. de bestemming eronder. En dan zo’n felle koplamp erboven. In het donker op een afstandje valt het lijnnummer grotendeels weg.
Hoorde er laatst ook al een dame over klagen bij de bestuurder.
Dat viel mij ook op / tegen.
Voor een deel misschien omdat het lijnnummer display een beetje gekanteld lijkt te zijn [voorover leunend].
Maar het lijkt ook niet bij alle wagens hetzelfde te zijn, sommige zijn minder gedimd
De displays van de 15G hadden/hebben nog wat kuren. Ik zie hier in Buitenveldert zowel de 5 als 25 langskomen en er mankeert regelmatig wat aan de lijn display of bestemming display. Geen lijnnummer, of geen lijnkleur of geen bestemming, of helemaal niks. Heb wel het idee dat het wel wat verbeterd is, vergeleken met de tijd dat de 15G’s instroomden.
fred1954 schreef: ↑do 10 mar 2022, 09:27
De displays van de 15G hadden/hebben nog wat kuren. Ik zie hier in Buitenveldert zowel de 5 als 25 langskomen en er mankeert regelmatig wat aan de lijn display of bestemming display. Geen lijnnummer, of geen lijnkleur of geen bestemming, of helemaal niks. Heb wel het idee dat het wel wat verbeterd is, vergeleken met de tijd dat de 15G’s instroomden.
Klopt. Dat het lijnnummer in verhouding veel meer gedimd staat t.o.v. de tekst eronder is wel een dingetje dat ze vrijwel allemaal, zo niet allemaal, hebben. Al is het niet bij iedere tram exact hetzelfde zoals robert1955 aangeeft. Het lijkt ook niet echt uit te maken of een tram ouder of nieuwer is (lager/hoger wagennummer heeft).
Het probleem wordt ook naar mate het donkerder is buiten groter, wat best apart is eigenlijk. Bij de Combino's leidt een slecht verlicht display er juist toe dat de boel met fel daglicht slecht leesbaar wordt, 's avonds is dat juist minder erg. Net als het scherm van een telefoon dat feller moet staan als het zonnig is ter compensatie. Het is bij de 15G net alsof het lijnnummer wordt aangestuurd door een lichtsensor die te veel gaat dimmen 's avonds.
Bij deze werkzaamheden rijdt er een bus 81? Dacht dat vervangend vervoer altijd gereden werd met 7x lijnen? Er is overigens al een nacht lijn 81……. Wel apart……
Tram 13 en 17
Wanneer: 23 juni t/m 26 juli
Oorzaak: Project Oranje loper fase 2 (Raadhuisstraat)
Omleiding: Tram 13 rijdt via De Clercqstraat, Bilderdijkstraat, Overtoom, Leidseplein, Marnixstraat, Rozengracht, De Clercqstraat.
Tram 17 rijdt via de Overtoom, Leidseplein, Leidsestraat, Nieuwezijds Voorburgwal, eigen route. Pendelbus 81 rijdt de route CS, Westelijke onderdoorgang, Nieuwezijds Voorburgwal, Raadhuisstraat, Rozengracht, Marnixstraat, Haarlemmerhouttuinen, CS.
Ik zie meermaals staan dat metrolijn 53 niet rijdt vanwege project Zuidasdok. Hoe zit dat, is het nodig het metronet te ontvlechten bij werkzaamheden daar?
Zal wel een keuze zijn die gemaakt is om vertragingen door het enkelspoor rijden op 1 lijn te houden, ipv dat deze M54 (gedeeld baanvaak) of M53 (aansluiting overnemen) doorwerkt.
Het kaartje bij de omleiding van tram 24 deze zomer klopt niet. Volgens de kaart rijdt de tram de gewone route en eindigt hij bij halte Olympisch Stadion, waarvandaan keren onmogelijk zou zijn. Het duurde even voordat ik de omschrijving snapte, maar er staat dus gewoon dat er van halte Olympiaweg naar tijdelijk eindpunt Haarlemmermeerstation gereden gaat worden. Maar daar is op het kaartje dan weer geen spoor van.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
fred1954 schreef: ↑do 10 mar 2022, 18:59
Bij deze werkzaamheden rijdt er een bus 81? Dacht dat vervangend vervoer altijd gereden werd met 7x lijnen? Er is overigens al een nacht lijn 81……. Wel apart……
1≠F1
50=M50
81≠N81
Zo’n voorvoegsel betekent bij GVB dat het een totaal andere lijn is tenzij het niet zo is.
Dat zal ook wel de bedoeling zijn geweest, maar tikfoutje? De omleidingskaarten zijn al ingetekend met lijn 81, dus waarschijnlijk dacht men: laat het naar zo, het is toch maar voor een beperkte tijd.
Lijnnummers boven de 399 geven problemen met de verkeerslichten,
Misschien moet het GVB een software-engeneer aannemen die dit soort dingen even handig codeert, zodat er geen problemen ontstaan met alfanumerieke lijnen. Nummers als N48 of 532 horen geen systeemstoring op te leveren in de eerste plaats.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website