Het Grote Asfalt- en AutoTopic
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik zou daar niet te veel van verwachten. De echte verkeershufters weten wel hoe het moet en zullen dat ook op dat moment laten zien. Daarna hebben ze weer schijt aan de hele wereld.
Goh.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Het CBR heeft al moeite om voldoende examinatoren te werven zodat ze iedereen die een rijbewijs wil halen van dienst kunnen zijn, laat staan als iedereen elke vijf jaar terug moet komen. Dat gaat ook niet werken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Met zo’n fatalistische houding gaan we zeker geen verkeersongelukken voorkomen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Dat van de code 95 ligt ook voor een deel aan hoe het gedaan wordt natuurlijk... 4 dagen hetzelfde volgen waar je alleen maar aanwezig hoeft te zijn, zonder iets van een toetsje oid erbij... Ja, dan is het inderdaad tijd vullen omdat het moet..
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Klapband? Uitwijken voor een dier of ander gevaar van de weg? Is het dan ook de schuld van de automobilist?dennistd schreef: ↑do 23 dec 2021, 13:06 Groot aantal dodelijke ongelukken veroorzaakt door onveilige berm (premium)
Want de berm heeft een magnetische kracht om de auto naar zich toe te trekken of zo? Volgens mij kan een berm nooit een ongeluk veroorzaken. Het is de automobilist die in de berm belandt en daarmee mogelijk een dodelijk ongeluk veroorzaakt. Al dan niet afgeleid door zijn telefoon, of door het bedienen van één van die oh zo handige touchscreenknopjes in moderne auto's die je niet op de tast kunt bedienen zonder je ogen van de weg te halen...
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In de beleving van de onderbuik, ja
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Die automobilist kiest toch zelf om niet de benenwagen te nemen.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik herhaal, discussies over autoverkeer hier voeren is vrij zinloos.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De Amsterdamse behoefte om alles te verbieden lijkt als neveneffect te hebben dat met de bromfiets in het Vondelpark rijden weer is toegestaan…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Oeps. Deze vrachtwagen heeft afgelopen nacht bij Wormerveer toch best wel wat melk verloren...
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De snelheidsverlagingen die we al twee jaar hebben op de A-wegen hebben tegenvallende resultaten opgeleverd:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... inet-rutte
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... inet-rutte
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In verband met de hoge brandstofprijzen willen vrachtwagenchauffeurs vanaf vandaag snelwegen in NRW verlammen, voorlopig voor enkele uren maar als er geen kortstondige oplossing komt willen ze vanaf maandag voor drie dagen protesteren:
https://www1.wdr.de/nachrichten/lkw-dem ... n-100.html
https://www1.wdr.de/nachrichten/lkw-dem ... n-100.html
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Heel mooie actie, en zo lossen ze natuurlijk zelf het probleem op, als men niet kan rijden kan men immers ook niet tanken en dan gaat de gaat de vraag vanzelf gewoon omlaag.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Inmiddels doet overigens het kartelbureau onderzoek, omdat de prijzen aan de pomp in de afgelopen dagen niet in gelijke mate dalen als de olieprijs op de wereldmarkt.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De olieprijs is sowieso volledig gegijzeld door speculanten. De prijs van olie wordt pas bepaald als de olie allang in tankers zit die over de wereldzeeën varen en heeft weinig van doen met de prijs die het kost om te winnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Citaat uit de "Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland":
Dat vraag ik me al lang, wat er altijd bij de Kennedytunnel misgaat. Zijn er versmalde rijstroken? Of is het omdat de (vrachtwagen-) chauffeurs problemen met de helling hebben als ze de tunnel weer verlaten? Ik ben echter pas een enkele keer door deze tunnel gereden en dat is zo lang geleden.....ArrivaBas schreef: Zolang de binnenste ring van Antwerpen, de R1, nog geen volledige ring is, blijft Antwerpen de hele dag een verkeersinfarct dat zich vooral concentreert rond de genoemde snelweg met de beruchte Kennedytunnel.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Er is op zich niks mis met de Kennedytunnel, maar er willen over het algemeen meer auto's doorheen dan waar hij op gebouwd is. Sommigen kondigden dat bij de opening overigens al aan:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
En de nieuwe Oosterweelverbinding is een groot internationaal milieuschandaal geworden. De rechter heeft het werk weer stilgelegd omdat de met PFAS vervuilde grond zonder verdere bewerking op het terrein van 3M wordt gedumpt, wat gewoon neerkomt op het probleem verplaatsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De Kennedytunnel is de enige snelwegtunnel onder de Schelde die een oost-westverbinding vormt in Vlaanderen. De eerstvolgende vaste oeververbinding stroomopwaarts ligt pas in de N16 bij Temse, hemelsbreed 14 kilometer verderop. Stroomafwaarts is dit de tolplichtige Liefkenshoektunnel. Beiden zijn eigenlijk alleen interessant voor regionaal en lokaal verkeer.
En omdat alle snelwegen naar Antwerpen beginnen c.q. eindigen op de R1 moet al het doorgaande oost-westverkeer dat de Schelde moet oversteken via de bestaande tunnel, hetgeen tot een structurele overbelasting leidt totdat die Oosterweelverbinding aan de noordkant van de stad eens klaar is. Maar bij de Oosterweelverbinding heb ik ook al geruchten gehoord over tolheffing, dus hoeveel de Kennedytunnel daarmee ontlast word is nog maar de vraag.
En omdat alle snelwegen naar Antwerpen beginnen c.q. eindigen op de R1 moet al het doorgaande oost-westverkeer dat de Schelde moet oversteken via de bestaande tunnel, hetgeen tot een structurele overbelasting leidt totdat die Oosterweelverbinding aan de noordkant van de stad eens klaar is. Maar bij de Oosterweelverbinding heb ik ook al geruchten gehoord over tolheffing, dus hoeveel de Kennedytunnel daarmee ontlast word is nog maar de vraag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Vandaag in de rubriek 'over de techniek van de gemotoriseerde vierwielers': Vandaag heb ik de bezorgbus van werk na het fileparkeren bij een klant in het stuurslot laten vallen, waarna de motor uiteraard ook niet meer start. Met een belletje naar de zaak was het overigens direct weer opgelost door het stuur een ruk te geven tegen de richting waar het stuurslot activeerde in en daarna kon ik de motor weer feilloos starten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ja, das even een handigheid. Heb het ook wel eens meegemaakt
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik had het hiervoor ook nog nooit meegemaakt, maar toen ik al die 'gekke klik' hoorde in het stuur dat nog iets draaide toen ik de motor uitzette dacht ik gelijk aan het stuurslot (ik had de enige bezorgbus zonder ingebouwde koeling meegenomen. In de bussen met koeling moet de motor idealiter aan blijven met dit weer).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De benzineprijzen in Duitsland zouden op 1. juni eigenlijk moeten dalen door een verlaging van de energiebelasting (diesel met 16 cent, super met 35 cent). Dat deden ze ook op de eerste dag, inmiddels zijn ze echter weer flink gestegen. Natuurlijk motiveren de oliemaatschappijen dat met de prijs van olie op de wereldmarkt, terwijl anderen zeggen dat de bedrijven de korting in hun eigen zak steken in plaats van door te geven aan de klant....
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik zou het wel weten als ik een oliemaatschappij was.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Is er ooit een moment in de geschiedenis geweest dat oliemaatschappijen niet bezig waren met geld binnenharken en hun posities beschermen? De rare manier hoe dit plan is uitgevoerd maakt het alleen maar een grotere cashgrab. En de Duitse media is ondertussen afgeleid door de wanordelijke toestanden die het #9EuroTicket tijdens Pinksteren heeft veroorzaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten