OVer Missers in de Reisinformatie
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In de ovinfo-app staat bij busstation Uithoorn een melding dat de halte tot en met middernacht vervalt in verband met een voetbalwedstrijd en dat reizigers gebruik kunnen maken van een tijdelijke halte bij de Glaspoort.
Dit bericht is overduidelijk voor Eindhoven bedoeld. Ik hoop maar niet dat deze melding nu daadwerkelijk te lezen is op de DRIP’s bij busstation Uithoorn.
Dit bericht is overduidelijk voor Eindhoven bedoeld. Ik hoop maar niet dat deze melding nu daadwerkelijk te lezen is op de DRIP’s bij busstation Uithoorn.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Legmeervogels-uit. Altijd een slagveld
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vanmiddag stond ik in Scheveningen op de tram te wachten, en las ik het bord met reisinformatie van de HTM omdat ik toch niks anders te doen had. Daar staat dus op dat je op de haltes in het bezit moet zijn van een geldig vervoerbewijs. Terwijl de automaten in de trams zitten.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat is op alle haltes en perrons toch zo? Ook op het station moet ik toch echt eerst het perron betreden om in te kunnen checken.
Ik dacht dat deze regel er was om op te kunnen treden tegen hangjeugd, zwevers e.d.
Ik dacht dat deze regel er was om op te kunnen treden tegen hangjeugd, zwevers e.d.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nou ja, als je op een perron incheckt of een kaartje koopt (onmiddellijk na het betreden) bevind je je daarna alsnog op het perron met een geldig vervoerbewijs. Dus "in bezit zijn van" betekent dan "onmiddellijk regelen". Maar als je je kaartje pas in het voertuig kunt kopen of inchecken, dan gaat die redenering voor het voertuig op, maar niet voor het perron. Hangjongeren met een ov-chipkaart of een bankpas voldoen dan aan de voorwaarden, of althans, aan wat gezien die voorwaarden redelijk is. Oftewel: het rammelt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik weet niet of het nu nog is maar bij de RET stond vroeger in de haltehuisjes dat je deze alleen mocht gebruiken waar deze voor bestemd was.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De 7031 werd gisterochtend in Deventer aangekondigd op spoor 3. Dit werd uiteindelijk spoor 3b, waardoor diverse reizigers even tempo moesten maken.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als gevolg van de storing in de Willemsspoortunnel zouden er minder intercity's rijden tussen Breda en 's-Hertogenbosch. Als treinmaatregel staat erbij dat de 3200 niet rijdt tussen Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Die serie keert op Rotterdam Stadion, dus op zich niet heel raar deze aanpassing. Alleen zullen de normale reizigers 'm niet snappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het is best te geloven dat bij een storing in de Willemspoortunnel de 3200 eerder keert (maar blijkbaar is er geen ruimte te Centraal om te keren?); alleen die serie heeft niets te maken met Breda noch 's-Hertogenbosh.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Enige relatie met Breda is de 1900, die zit namelijk in één richting in het goederenpad vanuit 's-Hertogenbosch wat men mogelijk nodig had voor omgeleide treinen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als gevolg van diezelfde storing was er ook een storingsbericht met minder intercity's tussen Schiedam en Rotterdam. Daar stond dan weer de treinmaatregel bij dat de 3600 1x per uur rijdt tussen Breda en 's-Hertogenbosch.
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Volgens de NS-internationaal app rijdt ICE 251 op 18 maart met omgekeerde rijtuigvolgorde. De 1e klasse rijtuigen bevinden zich VOORAAN in de trein.
Laat dat nou geheel planmatig zijn !!
Laat dat nou geheel planmatig zijn !!
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
En de 3600 reed gewoon normaal,dus een foutje in de systemen
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Klinkt heel raar, maar als er wat in de Willemsspoortunnel gebeurt met storingen dan past men vaak ook de 3600 aan om de druk van Breda af te halen. Dat zit in best veel versperringsmaatregelen verwerkt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Eerder vanavond reed door een verstoring de 3600 vanuit Roosendaal niet verder dan Oss. De OBIS-schermen in de trein toonden zowel voor Arnhem als Nijmegen een omreisadvies via Utrecht, maar opmerkelijk genoeg was de vermelde extra reistijd naar Arnhem langer dan die naar Nijmegen (wat uiteraard precies andersom had moeten zijn).
En toen ik aan het begin van de middag vanuit Amersfoort op Rotterdam Centraal aankwam was de HC wel heel onoplettend het lijstje eerstvolgende treinen als overstapmogelijkheden aan het opnoemen... Eén van de treinen die hij als overstap noemde was de kerende trein van degene waarmee we net het station binnen reden
En toen ik aan het begin van de middag vanuit Amersfoort op Rotterdam Centraal aankwam was de HC wel heel onoplettend het lijstje eerstvolgende treinen als overstapmogelijkheden aan het opnoemen... Eén van de treinen die hij als overstap noemde was de kerende trein van degene waarmee we net het station binnen reden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Was dat toevallig t23538?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nee de 28532
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Hedenavond in de sprinter tussen Alphen aan den Rijn en Gouda: tussen Gouda Goverwelle en Woerden zouden geen treinen rijden wegens rijp op de bovenleiding…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het blijft komisch hoe contra-intuïtief in Amf aansluitingen op de IC Berlijn worden omgeroepen. Voor de richting Asd heet het steevast "de internationale intercity naar Hilversum en Amsterdam Centraal" (wat boeit het dat die intercity uit 't buitenland komt, straks gaan mensen nog onterecht denken dat ze toeslag moeten betalen want 'internationaal' klinkt eng), maar voor de richting Duitsland hoorde ik vandaag een overstap aangekondigd worden als "de intercity naar Deventer"
Overigens vindt de reisplanner alweer / nog steeds dat de cross-platformoverstap van 5 minuten van 600 uit Rtd op 140 naar Duitsland te krap is, dus in principe zou ik nu GTBV kunnen aanvragen voor mijn uitgevallen 11769 van Ut naar Apd, terwijl ik de overstap van 669 op 243 zelfs kruipend op m'n gemak had gehaald
Wel geinig dat 5 minuten cross-platform in Amf volgens de planner uit den boze is, terwijl 5 minuten naar de andere kant van het station (van 2b naar 10a) in Asd volgens diezelfde planner geen enkel probleem is
Overigens vindt de reisplanner alweer / nog steeds dat de cross-platformoverstap van 5 minuten van 600 uit Rtd op 140 naar Duitsland te krap is, dus in principe zou ik nu GTBV kunnen aanvragen voor mijn uitgevallen 11769 van Ut naar Apd, terwijl ik de overstap van 669 op 243 zelfs kruipend op m'n gemak had gehaald
Wel geinig dat 5 minuten cross-platform in Amf volgens de planner uit den boze is, terwijl 5 minuten naar de andere kant van het station (van 2b naar 10a) in Asd volgens diezelfde planner geen enkel probleem is
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik merk bij mijn vrienden die niet 'OV-gek' zijn dat het feit dat de trein niet geel-blauw maar rood-wit is toch een minder welkom gevoel oproept. Het is voor veel mensen totaal niet duidelijk dat de ICInt/ICE ook toegankelijk is voor binnenlandse reizigers.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Intercity Berlijn komt sowieso niet voor in reisadviezen, ook niet richting Amsterdam Centraal.
Dus de overstap in Amersfoort is wel goed genoeg ervoor, alleen komt deze dus sowieso niet voor in de reisadviezen.
Dus de overstap in Amersfoort is wel goed genoeg ervoor, alleen komt deze dus sowieso niet voor in de reisadviezen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
IC Berlijn komt absoluut in reisadviezen voor, hoor. Als ik een reis van pakweg Dt naar Apd plan, krijg ik vaak genoeg aangeboden "pak de 2200 naar Asd en stap daar in 5 minuten over op de 140 (van 2b naar 10a dus)", ondanks de omweg.
Het zit mij dus in het kromme feit dat een overstap van 5 minuten op een IC Berlijn op het ene station (Amf) cross-platform "te kort" is, maar op het andere, drukkere station (Asd) drie perrons verderop plus schuin oversteken in diezelfde tijd wél aan de normen voldoet.
Het zit mij dus in het kromme feit dat een overstap van 5 minuten op een IC Berlijn op het ene station (Amf) cross-platform "te kort" is, maar op het andere, drukkere station (Asd) drie perrons verderop plus schuin oversteken in diezelfde tijd wél aan de normen voldoet.
Wat moeten die een vréselijke tijd hebben bij het reizen met Arrivatreinen
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De overstap in Amersfoort op de IC Berlijn is er bewust uitgehaald om te voorkomen dat internationale reizigers gaan gokken op die overstap van een handvol minuten vanuit Utrecht en zuidelijker. Het is een lastige; daarmee doe je de nationale reizigers tekort. Maar draai je het om, dan heb je vele reizigers (ja, ook uit eigen waarneming) die een internationale aansluiting missen en de volgende bestormen. In geen geval doe je het goed.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Is het geen optie om de overstap eruit te halen voor internationale boekingsmodules (NS International, DB...) maar erin te laten voor binnenlandse planners (NS, 9292...)? Of werken die allemaal op dezelfde brondata qua overstapnormen en zo?
En waarom zit die overstap vanuit de 2200 in Asd er wel in? Komen daar wellicht nooit/nauwelijks internationale reizigers uit?
En waarom zit die overstap vanuit de 2200 in Asd er wel in? Komen daar wellicht nooit/nauwelijks internationale reizigers uit?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten