Is driehoeken bij Wilhelminaplein niet meer mogelijk dan? Als dat nog wel mogelijk is lijkt mij dat dan juist sneller zou zijn dan helemaal via de Euromast rijden.Bemined schreef: ↑wo 23 mar 2022, 12:47 Volgens de RET zit de verstoring tussen Beukendaal en Keizerswaard, dan is dit inderdaad de enige omleiding. De stremming is slechts in een richting dus om de terugrit wel te kunnen rijden moet je heen de lange route pakken. Bij een stremming in beide richtingen zou je de boel wel kunnen opheffen natuurlijk.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het is mogelijk maar waarschijnlijk niet handig voor de doorstroming. Bij volledige stremmingen zie je vaak dat lijn 23 driehoekt en 25 naar Maashaven gestuurd wordt.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Jachtseizoen gespeeld met wat maten in Rotterdam. Het was eigenlijk wel erg hilarisch moet ik zeggen. Regels waren dat je max 10 minuten achter elkaar in een voertuig mag zitten en niet twee keer achter elkaar hetzelfde voertuig. Er waren drie teams zoekers die met deelscooters door de stad reden. Zij kregen elke vijf minuten de locatie van de boef die 10 minuten voorsprong kreeg. Binnen een uur moet de boef gepakt zijn.
Startlocatie was Haringvliet, dus ik direct met de fiets naar Blaak om daar de metro naar Marconiplein te nemen. Ik wist dat de veer naar Heijplaat spoedig zou vertrekken, dus mikte daar op. Die veer kwam te laat dus moest snel wisselen van plan en pakte de tram naar Schiedam centrum. Daar overgestapt op een sprinter naar Dordrecht. Je bent alleen veel te voorspelbaar zo, dus stond een team mij op te wachten op CS. Ik me verstoppen in de wc, hopende dat ze weg zouden gaan. Ik kon nog blijven zitten tot Blaak (want 9 minuten), maar nee ze gingen niet weg en was af na 45 minuten...
Echt een aanrader om te spelen! Erg spannend!
Wat is nu de beste tactiek met deze regels? Je moet wel in Rotterdam/Schiedam blijven. De boef gebruikt eigenlijk bijna alleen maar OV, want liften is niet echt prettig. Station Alexander had ik ook nog aan gedacht. Dat is acht minuten... Maar dan zul je uiteindelijk hen weer tegenkomen in het centrum omdat je de tijd in het oosten niet volmaakt.
Startlocatie was Haringvliet, dus ik direct met de fiets naar Blaak om daar de metro naar Marconiplein te nemen. Ik wist dat de veer naar Heijplaat spoedig zou vertrekken, dus mikte daar op. Die veer kwam te laat dus moest snel wisselen van plan en pakte de tram naar Schiedam centrum. Daar overgestapt op een sprinter naar Dordrecht. Je bent alleen veel te voorspelbaar zo, dus stond een team mij op te wachten op CS. Ik me verstoppen in de wc, hopende dat ze weg zouden gaan. Ik kon nog blijven zitten tot Blaak (want 9 minuten), maar nee ze gingen niet weg en was af na 45 minuten...
Echt een aanrader om te spelen! Erg spannend!
Wat is nu de beste tactiek met deze regels? Je moet wel in Rotterdam/Schiedam blijven. De boef gebruikt eigenlijk bijna alleen maar OV, want liften is niet echt prettig. Station Alexander had ik ook nog aan gedacht. Dat is acht minuten... Maar dan zul je uiteindelijk hen weer tegenkomen in het centrum omdat je de tijd in het oosten niet volmaakt.
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Een driekwartier geleden zag ik lijn 25 (2056) sorry geen dienst op de Spinozaweg richting Station Lombardijen rijden.
De Erasmusbrug is zo te zien weer bezweken geraakt toen die om 11 uur open ging. Daardoor zijn beide tramlijnen van 23 en 25 gesplitst en ging soms behoorlijk om rijden zoals ik net over Lijn 25 melde. Lijn 23 Willemsplein - Marconiplein en Wilhelminaplein - Beverwaard. Lijn 25 Schiebroek - Willemsplein en Maashaven - Carnisselande.
En nu ruim anderhalf uur later is de dienstregeling van lijnen 23 en 25 nog steeds totaal overhoop gehaald. Zelfs lijn 2 ondervindt bijna 40 minuten vertraging. In Carnisselande staan er tijdje zelfs 5 trams richting Schiebroek.
De Erasmusbrug is zo te zien weer bezweken geraakt toen die om 11 uur open ging. Daardoor zijn beide tramlijnen van 23 en 25 gesplitst en ging soms behoorlijk om rijden zoals ik net over Lijn 25 melde. Lijn 23 Willemsplein - Marconiplein en Wilhelminaplein - Beverwaard. Lijn 25 Schiebroek - Willemsplein en Maashaven - Carnisselande.
En nu ruim anderhalf uur later is de dienstregeling van lijnen 23 en 25 nog steeds totaal overhoop gehaald. Zelfs lijn 2 ondervindt bijna 40 minuten vertraging. In Carnisselande staan er tijdje zelfs 5 trams richting Schiebroek.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zou zelf zo veel mogelijk gebruik maken van de watertaxi. Als je ze eerst lokt naar het Rivium bijvoorbeeld, en vanaf daar op het laatste moment de watertaxi neemt naar Pernis, haal je dat uur makkelijk lijkt meFerdinand schreef: ↑vr 25 mar 2022, 01:26 Wat is nu de beste tactiek met deze regels? Je moet wel in Rotterdam/Schiedam blijven. De boef gebruikt eigenlijk bijna alleen maar OV, want liften is niet echt prettig. Station Alexander had ik ook nog aan gedacht. Dat is acht minuten... Maar dan zul je uiteindelijk hen weer tegenkomen in het centrum omdat je de tijd in het oosten niet volmaakt.
Let op: links uitstappen!
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Lijkt erop dat er een defecte metro op lijn D staat, RET meld geen storing op de website maar tussen Tussenwater en Rhoon ontstaan er flinke vertragingen in beide richtingen wat duid op enkelspoor rijden.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Voor de liefhebbers: er is momenteel een driewagentrein SG3 onderweg van Nesselande naar de 's-Gravenweg!
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hoe gaat bus 36 komende week rijden met de omleiding?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Bus 36 zal vanaf Alexandrium 2 Hoofdweg op gaan, richting Koningslaan en dan oude route.
Op Koningslaan kan je al borden vinden langs de weg, waar die moet stoppen. Eigenlijk is dat wel een standaard punt.
https://www.ret.nl/home/reizen/omleidin ... ingen.html
Op Koningslaan kan je al borden vinden langs de weg, waar die moet stoppen. Eigenlijk is dat wel een standaard punt.
https://www.ret.nl/home/reizen/omleidin ... ingen.html
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die route mag wat mij betreft standaard worden
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Kon me nog herinner dat bus 36 na Henri Eversstraat bij de stoplicht naar links.
Hij had nog een stukje busbaan voor de stoplicht links, bus 37 kan ik me niet herinneren...al denk ik het zelfde:
- Oosterflank en Alexandrium ten Prins Alexanderlaan stopte hij toen.
Ik denk dat ze huidige route zijn gaan rijden, zodat er 2 extra in/uitstap keuzes waren bij Alexandrium e.o.
Hij had nog een stukje busbaan voor de stoplicht links, bus 37 kan ik me niet herinneren...al denk ik het zelfde:
- Oosterflank en Alexandrium ten Prins Alexanderlaan stopte hij toen.
Ik denk dat ze huidige route zijn gaan rijden, zodat er 2 extra in/uitstap keuzes waren bij Alexandrium e.o.
Laatst gewijzigd door Gideon op zo 10 apr 2022, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ze staan er wel in maar ze rijden vanaf 23 april pas.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is dus zonder enige communicatie, met 3 weken uitgesteld.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Weer zeer slecht gecommuniceerd door de RET en pas nadat hierover gebeld is. Vraag mij ook af hoeveel waarde we moeten hechten aan 23 april, meneer van de klantenservice benadrukte juist dat er nog geen aanvangsdatum bekend is.
Dit terwijl je zou verwachten dat de nachtbussen weer volk zouden trekken nu de horeca weer volledig open is.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat eerste schetsen van de varianten van het nieuwe tramnet waar men op studeert: https://mrdh.nl/nieuws/plannen-metro-tr ... tap-verder
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ah ik vroeg mij al af, wanneer gaat de MRDH ook in Rotterdam bezuinigen en de tram een minder aantrekkelijk vervoersmiddel maken... In Den Haag waren ze daar al een tijdje begonnen, door haltes te schrappen. Al lijkt de toekomst van de Rotterdamse tram rigoureuzer te gaan veranderen als het de MRDH daar lukt dan ze in Den Haag hebben weten door te drukken. Gelukkig hebben grote delen van Rotterdam nog de metro, al loopt die ook wel richting z'n maximale grenzen zover ik begrijp.
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het trage netwerk met straten als West Kruiskade, Nieuwe Binnenweg, verkeerslichten die trams geen prioriteit geven is niet genoeg?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In die notitie wordt nogal duidelijk voorgesorteerd op het scenario "Snel", waarbij in het Oude Westen, het Oude Noorden en Schiebroek nogal wat tramroutes vervallen.
Enerzijds begrijpelijk dat ze de meest onrendabele routedelen eruit willen doen. Anderzijds moeten die stadsdelen wel fatsoenlijk bereikbaar blijven.
Daarom verwacht ik uiteindelijk dat er een gematigde versie van "Snel" komt, waarbij bijv. tram 4 nog wel grotendeels gehandhaafd blijft.
Enerzijds begrijpelijk dat ze de meest onrendabele routedelen eruit willen doen. Anderzijds moeten die stadsdelen wel fatsoenlijk bereikbaar blijven.
Daarom verwacht ik uiteindelijk dat er een gematigde versie van "Snel" komt, waarbij bijv. tram 4 nog wel grotendeels gehandhaafd blijft.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Is de bezetting (en/of doorstroming) van tram 4 tussen Molenlaan en station Noord, en ook tussen Eendrachtsplein, Heemraadplein en Marconiplein echt zo matig, dat die trajectdelen zonder bezwaar kunnen vervallen?Bemined schreef: ↑do 31 mar 2022, 19:26 Wat eerste schetsen van de varianten van het nieuwe tramnet waar men op studeert: https://mrdh.nl/nieuws/plannen-metro-tr ... tap-verder
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6502
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens mij kan de tram op de straatweg wel aardig doorrijden. Bottleneck is eerder op de Bergweg en rondom station Noord. Ik heb geen zicht op hoe de bezetting nu is maar tram 4 was wel altijd rustiger dan 8.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik begrijp dus echt niks van sommige keuzes die in de voorkeursvariant "snel" worden gemaakt. Wat schiet het op om lijn 2 in te korten tot Lombardijen en lijn 4 in te korten tot Kootsekade? Verleng lijn 4 juist liever tot een aanknopingspunt (zoals dit vroeger was met NS Kleiweg), tot Melanchtonweg Metro en dan door tot het vliegveld. Lijn 7 naar Nieuw Crooswijk, vind ik een logische stap. Verleng die het liefste dan ook meteen door tot station Alexander, dan hebben we in Oost eindelijk weer eens een normale verbinding met Crooswijk (met het OV duurt dit nu meer dan een uur, fietsend velen malen korter).Bemined schreef: ↑do 31 mar 2022, 19:26 Wat eerste schetsen van de varianten van het nieuwe tramnet waar men op studeert: https://mrdh.nl/nieuws/plannen-metro-tr ... tap-verder
Let op: links uitstappen!
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zo'n beetje alle straattrajecten lijken ze eruit te willen halen. Wel jammer dat er niet serieuzer gekeken wordt naar maatregelen om de trams er te versnellen met bijvoorbeeld stoplichten of het (in één richting) afsluiten van bepaalde routes voor autoverkeer. Wie er nou voordeel heeft aan het opheffen van het lusje door Schiebroek is mij vooral een mysterie, ik heb het gevoel dat je die lijn dan onderhand net zo goed helemaal wel kunt opdoeken.
Voor een gedeelte snap ik dat lijn 7 in Kralingen en lijn 4 in het westen er aan moeten geloven, allebei tragere routes die deels parallel lopen aan de metro en de route van tram 24 die wel een vrijliggende baan heeft. Voor de uiteindes van lijn 2 en 4 voorbei de stations Lombardijen en Noord geldt natuurlijk ook dat ze rustiger zijn en de bus ze handig kan overnmen.
Toch vind ik het jammer dat er in Rotterdam op deze manier naar de tram gekeken wordt, er ligt al zoveel ongebruikt spoor dat in principe gewoon hardstikke veel potentie heeft maar de gemeente en de vervoerregio lijken het meer te zien als een last dan een kans, en nu wordt dat dus alleen nog maar meer. Ik denk echt dat Rotterdam het in zich heeft om een stad te zijn met een OV-net op het peil van Amsterdam maar dat er een soort onwil is om de keuzes te maken die daarvoor nodig zouden zijn.
Voor een gedeelte snap ik dat lijn 7 in Kralingen en lijn 4 in het westen er aan moeten geloven, allebei tragere routes die deels parallel lopen aan de metro en de route van tram 24 die wel een vrijliggende baan heeft. Voor de uiteindes van lijn 2 en 4 voorbei de stations Lombardijen en Noord geldt natuurlijk ook dat ze rustiger zijn en de bus ze handig kan overnmen.
Toch vind ik het jammer dat er in Rotterdam op deze manier naar de tram gekeken wordt, er ligt al zoveel ongebruikt spoor dat in principe gewoon hardstikke veel potentie heeft maar de gemeente en de vervoerregio lijken het meer te zien als een last dan een kans, en nu wordt dat dus alleen nog maar meer. Ik denk echt dat Rotterdam het in zich heeft om een stad te zijn met een OV-net op het peil van Amsterdam maar dat er een soort onwil is om de keuzes te maken die daarvoor nodig zouden zijn.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Eigenlijk laat dit plan alleen de trajecten van lijn 2, 23, 24 en 25 bestaan. De andere tramlijnen (4, 7, 8, 20, 21) verdwijnen grotendeels, op een paar gekortwiekte lijndeeltjes rond CS na.
Dat parallelle trajecten (aan de metro of aan andere trams), zoals tram 20 en tram 7 in Kralingen verdwijnen, kan ik wel begrijpen.
Volgens mij wordt het de kunst om de sterke kanten van dit plan te behouden (meer nadruk op de drukste tramlijnen), maar wel met behoud van de ontsluitende functie in de woonwijken (Oude Westen en Noorden).
Dat parallelle trajecten (aan de metro of aan andere trams), zoals tram 20 en tram 7 in Kralingen verdwijnen, kan ik wel begrijpen.
Volgens mij wordt het de kunst om de sterke kanten van dit plan te behouden (meer nadruk op de drukste tramlijnen), maar wel met behoud van de ontsluitende functie in de woonwijken (Oude Westen en Noorden).
Laatst gewijzigd door Roeland op vr 01 apr 2022, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Rechtstreeks Crooswijk - Alexander lijkt mij wel een logische gedachte. Maar dan denk ik dat het goedkoper is om bus 38 naar Alexander te verlengen, dan om de Bosdreef te vertrammen.Chollo schreef: ↑vr 01 apr 2022, 11:12Lijn 7 naar Nieuw Crooswijk, vind ik een logische stap. Verleng die het liefste dan ook meteen door tot station Alexander, dan hebben we in Oost eindelijk weer eens een normale verbinding met Crooswijk (met het OV duurt dit nu meer dan een uur, fietsend velen malen korter).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 56 gasten