Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De IC Berlijn boert weer goed: van Apd tot Amf is de 148 van voor tot achter stampvol. Waarschijnlijk zitten daar ook een paar extra binnenlandse reizigers bij, omdat 'ie door de +15 vertraging recht voor de 1648 uit rijdt, maar wellicht is dat maar goed ook want laatstgenoemde rijdt met een schamele ICM-4 en drie rode poppetjes in de planner.
We hebben dan nu ook in het weekend meer reizigers dan op werkdagen t.o.v. 2019
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DDZ lijkt zijn herintrede te maken in de 700/1800. Gisterochtend een DDZ4 in de 1828. De reis van Zwolle naar Zaandam zou oorspronkelijk wegens werkzaamheden via Schiphol verlopen. Maar omdat diverse Sprinters op de Westtak waren geschrapt vanwege de seinstoring bij Schiphol, maar metro 50 genomen tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam Sloterdijk.
Van de NS-site:
"Door een technische storing kampt NS op dit moment met grote problemen en zullen de NS-treinen tenminste tot 17 uur niet rijden. Wij adviseren om je treinreis met NS uit te stellen, of als je onderweg bent, naar andere reisopties te zoeken."
Door een technische storing kampt NS op dit moment met grote problemen en zullen de NS-treinen tenminste tot 17 uur niet rijden. Wij adviseren om je treinreis met NS uit te stellen, of als je onderweg bent, naar andere reisopties te zoeken.
Zowel de reisinformatie als de bijsturings-systemen zijn vastgelopen. Daardoor valt er niks bij te sturen en er zijn helaas wat verstoringen, waardoor alles volledig in de soep loopt. Er is daarom gekozen het treinverkeer stil te leggen tot de systemen weer draaien. Daar wordt op de achtergrond hard aan gewerkt.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Zo te lezen is Tom024 al in Nijmegen en kan hij beter naar huis lopen
Overigens een onverwachte meevaller dat de dagkaarten in de Regio Oost nu 6 euro kosten, scheelt toch nu ik niet met de trein terug naar huis kan vanmiddag.
Tom024 schreef: ↑zo 03 apr 2022, 13:09Hm, ik dacht na een wandeling nog even Nijmegen in te gaan. Dat gaat wat langer duren dus.
Arriva rijdt vanaf Elst. Internationaal rijdt ook
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM schreef: ↑zo 03 apr 2022, 09:31
DDZ lijkt zijn herintrede te maken in de 700/1800. Gisterochtend een DDZ4 in de 1828. De reis van Zwolle naar Zaandam zou oorspronkelijk wegens werkzaamheden via Schiphol verlopen. Maar omdat diverse Sprinters op de Westtak waren geschrapt vanwege de seinstoring bij Schiphol, maar metro 50 genomen tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam Sloterdijk.
Is het sowieso niet sneller om in Almere over te stappen op de 2600 naar Amsterdam Centraal?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Mikos schreef: ↑zo 03 apr 2022, 12:18
Zowel de reisinformatie als de bijsturings-systemen zijn vastgelopen. (..)
'gelukkig' is het zondag..
Wordt toch tijd om dergelijke systemen hufterproof te maken, denk ik.
Er vallen een paar schakels uit de ketting.. en vervolgens wordt besloten om dan maar de hele ketting op te rollen. .. terwijl tussenliggende schakels toch prima in staat zouden zijn om te kunnen verbinden.. Seinen en wissels werken gewoon.. de telefoon toch ook nog?
Het is toch wel pijnlijk dat voor de tweede keer (vorig jaar ook al) het hele systeem is platgelegd. Als ik het goed begrepen heb werken seinen en wissels wel goed. Kun je dan niet een geïmproviseerde nooddienstregeling rijden met pendeltreinen tussen de belangrijkste stations. Dus pendelen A'dam-Zwolle, Zwolle-Groningen etc? Die niet per se op vaste tijd rijden maar gewoon kijken wat wel kan? Met mensen die op dat moment beschikbaar zijn? Ik vind dit toch wel weer heel drastisch en teleurstellend hoor. Wat hierboven ook al gezegd wordt, improviseren is er niet meer bij.
Laatst gewijzigd door erka op zo 03 apr 2022, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, de primaire systemen van die afdeling liggen plat, de mensen zelf niet. Die mensen zouden, indien de zaken goed geregeld zijn, een beperkte dienstregeling in stand moeten kunnen gaan houden zonder gebruik te maken van de uitgevallen systemen.