Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Radio Prague International heeft een artikel geplaatst over de stationsklok van Dolni Zleb, aan de spoorlijn Dresden - Decin langs de Elbe. De klok is uniek en een stuk geschiedenis opzich.
De ICE 105 naar Basel vertrekt vandaag (en op diverse andere data) een half uur vroeger uit Nederland. Op Oberhausen stonden we 25 minuten stil om weer in het oorspronkelijke pad terecht te komen. Officieel was de aankomsttijd 9.56, met een gigantische rijtijd tussen Arnhem en Oberhausen, in de praktijk 9.33.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Tom024 schreef: ↑do 24 mar 2022, 15:36
Radio Prague International heeft een artikel geplaatst over de stationsklok van Dolni Zleb, aan de spoorlijn Dresden - Decin langs de Elbe. De klok is uniek en een stuk geschiedenis opzich.
Z2N reist weer eens naar Duitsland, en waarempel: het is Bingotijd. Een uur na vertrek uit Osnabruck zijn we bijna klaar om vanuit Velpe terug naar Osnabruck te rijden omdat in Ibbenburen het seinhuis stuk is. Ik had nog even de hoop op thuis avondeten, maar dat komt morgen wel weer.
Uiteindelijk werd het de bistro van de 142, die voor de 144 uit (maar met bijna geen van diens reizigers) uit Osnabruck vertrok. Plus: weinig vega-opties in de MacDo.
McDonald’s is per land verschillend. Ik vermoed dat Nederland relatief vooroploopt met vega-opties, als ik naar de Duitse website ga van McDonald’s zie ik in ieder geval geen vega-sectie in het menu. Op de pagina met burgers zie ik wel een Vegan TS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik kom daar regelmatig als ik weer eens 45 minuten moet wachten op de aansluiting op de RB 61 vanuit de RE 9
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
We klagen hier op het forum wel eens over hoge prijzen van de horeca op stations en in de treinen (in het buitenland), maar alle prijzen zijn relatief: in Amerika blijkt een voorverpakt broodje kalkoenrollade $9 te kosten bij Amtrak, blijkt uit het reisverslag op Twitter van AndyBTravels
Broodje ziet er niet eens lekker uit (vind ik dan).
Zelfde verhaal als in Duitsland hoor: kaartje in de app zetten, of tonen als PDF aan de conducteur, of thuis printen. Alternatief kan je een ticket boeken dat je op het station kan printen, dat kan niet bij Ouigo maar moet soms zelfs verplicht bij TER.