Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Rsd Amf via Ht is geen onlogische route.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Niet onlogisch nee, maar zonder via-punt niet uit de reisplanner te krijgen. Het enige alternatief wat die geeft is een overstap van 27 :!: minuten in Rotterdam om een overstap uit te sparen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:Rsd Amf via Ht is geen onlogische route.
Zelfs met lange overstap op Rotterdam Centraal is die route sneller en met minder overstappen. Dus het is volkomen logisch dat de route via ‘s-Hertogenbosch niet wordt getoond aan normale mensen die geen account hebben op OVNL :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Niet minder maar evenveel overstappen: de 2200 uit Roosendaal sluit in Rotterdam net niet aan richting Amersfoort, dus je hebt ook een overstap in Gouda.
En sowieso is via 's-Hertogenbosch reizen sneller dan het alternatief met 27 minuten overstaptijd in Rotterdam wat hij wel geeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Suus schreef: zo 10 apr 2022, 11:52
waldo79 schreef:Rsd Amf via Ht is geen onlogische route.
Zelfs met lange overstap op Rotterdam Centraal is die route sneller en met minder overstappen. Dus het is volkomen logisch dat de route via ‘s-Hertogenbosch niet wordt getoond aan normale mensen die geen account hebben op OVNL :P
Als ik op de spoorkaart van Nederland kijk is het geen omreis, qua tariefeenheden scheelt het maar een eenheid. 136 om 135. Het is alleen 2 keer overstappen in plaats van eentje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

De reisplanner is helaas niet menselijk. ;)
Een omreis is een omreis ook al scheelt het maar één tariefeenheid. En een omreis krijg je dus alleen te zien als je daardoor eerder, sneller of met minder overstappen op je bestemming aankomt.

Zo krijg je bij een reisadvies van Roosendaal naar Utrecht wel de route via ‘s-Hertogenbosch te zien, omdat je dan één minuut eerder aankomt vergeleken met de route via Rotterdam.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
rikthoff
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Korte vragen

Bericht door rikthoff »

Waar dient dit kabeltje nou voor? Gespot op station Elten. Er hangen er meerdere aan hetzelfde hekwerk, overigens. https://ibb.co/GWf1BkX

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Dat is de aarding, die moet voorkomen dat je een elektrische schok krijgt wanneer je het hek aanraakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef: zo 10 apr 2022, 15:27 De reisplanner is helaas niet menselijk. ;)
Een omreis is een omreis ook al scheelt het maar één tariefeenheid. En een omreis krijg je dus alleen te zien als je daardoor eerder, sneller of met minder overstappen op je bestemming aankomt.
Hij is vooral niet logisch... Als je al twee opties zou geven dan is eentje via 's-Hertogenbosch en eentje via Rotterdam logisch vanwege het minieme verschil. Want wie gaat nu dat alternatieve advies met 27 minuten overstap in Rotterdam opvolgen als je een kwartier eerder ook al een reismogelijkheid hebt.

En 's ochtends vroeg en 's avonds mag je dan opeens wel via 's-Hertogenbosch, want dan is het wel altijd de snelste optie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos
Berichten: 604
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Korte vragen

Bericht door gpvos »

Zolang je op saldo reist is het ook altijd helemaal legaal, want de reisplanner geeft ook de route via Ht voor Rsd-Ut, en vanaf Ut zit je op de kortste route via Rtd-Ut. Er is dus geen enkel deeltraject waar je niet op een logische route zit voor het eerstvolgende station.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: zo 10 apr 2022, 17:42 Want wie gaat nu dat alternatieve advies met 27 minuten overstap in Rotterdam opvolgen als je een kwartier eerder ook al een reismogelijkheid hebt.
Reizigers die moeite hebben met in- en uitstappen en/of niet graag overstappen. Het scheelt immers één overstap.
Daniel schreef: zo 10 apr 2022, 17:42 En 's ochtends vroeg en 's avonds mag je dan opeens wel via 's-Hertogenbosch, want dan is het wel altijd de snelste optie.
Omdat dan de 2800 niet rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Dan nog vraag ik me in dit specifieke geval af hoe graag iemand een keer minder wil overstappen om daar 15 minuten extra wachten voor over te hebben. Als je niet graag overstapt houd je er doorgaans ook niet zo van om langdurig op een station te moeten verblijven wachtend op je aansluiting.

Veel reizigers zullen het sowieso niet zijn die die 27 minuten wachten, want voor Zwolle kan je al sneller via Leiden reizen en voor andere bestemmingen voorbij Amersfoort moet je hoe dan ook die twee keer overstappen.
En dat laatste wist ik wel ja, dat hoef je niet apart toe te lichten ;) Daarom noemde ik expliciet die momenten van de dag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen
Berichten: 1355
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Stel dat je een fiets bij je hebt, of slecht ter been bent, of minder risico wilt lopen om in de trein waarop je overstapt geen (goede) zitplaats te vinden, of gewoon zin hebt om zo lang mogelijk lekker in je stoel te kunnen wegzakken...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Ik weet niet of ik het zou doen voor een reis Roosendaal - Amersfoort, maar zeker bij langere reizen kies ik er soms heel bewust voor om eerder weg te gaan om zo een overstap uit te sparen. Dat ik dan een lange overstap krijg maakt me minder uit, als dat tenminste op een plek is waar je even kan neuzen in de boekwinkel, wat te eten kan kopen en gewoon wat rond kan kijken. Wat dat betreft is er een groot verschil tussen een overstap van 27 minuten in Rotterdam Centraal ten opzichte van, pak 'm beet, Uitgeest.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Heeft iemand enig idee of ik een mes kan meenemen per trein door Duitsland naar Tsjechië? Het gaat om een santokumes met een lemmet van 18 cm, in de originele, ongeopende doos. Desnoods wil ik daar ook nog wel iets anders omheen doen en ik zou het natuurlijk onderin mijn koffer stoppen.

(En weet iemand of er nog douanecontroles zijn bij Furth im Wald, richting Tsjechië? Zo niet, dan lijkt het me sowieso geen issue. En zo wel, pakken ze dan alleen je mes af - dat is nog wel te overzien - of krijg je dan ook nog andere problemen?)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Bij Furth im Wald controleert enkel de Bundespolizei treinen richting Duitsland.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Hoezo, is dit soort mes verboden dan.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Nee niet per se dit mes, gewoon grotere messen in het algemeen. In het vliegtuig of in de Eurostar kan het bijvoorbeeld niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8925
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

De strengste douaniers op vliegvelden en in internationale treinen nemen ook gerust scharen en zakmessen in.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 6071
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Ik ben met mijn zakmes in het vliegtuig gekomen van Dublin naar Eindhoven. Ze kijken naar de lengte van het lemmet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8786
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Hoe zit het met het dragen van een mondkapje in de IC Berlin: moet hij de hele weg gedragen worden of echt enkel zodra de trein Duitsland binnenrijdt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Vanaf de Duitse grens vervalt of geldt de mondkapjesplicht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Ik heb zondag in de RB64 van Enschede naar Glanerbrug ook geen mondkapje gedragen. De Duitsers droegen hem al wel vanaf Enschede.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Exact, in de ICE droegen de conducteurs ook geen mondkapjes binnen Nederland.
Stefan
Berichten: 4311
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

Mijn passagiers in lijn 29 tussen Neukirchen-Vluyn en Venlo droegen vandaag netjes, zoals bij ons voorgeschreven is, hun mondkapje. (A)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 10 gasten