Daar ben ik ook wel benieuwd naar
Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het persbericht zegt het volgende:
Wellicht wordt er rond de presentatie nog wat meer onthuld, maar anders moet voor verdere details gewacht worden op de onherroepelijke gunning, wanneer na 6 weken er geen bezwaar is ingediend tegen de voorlopige gunning.Ambitieuze vervoerder
Het huidige aanbod van busvervoer blijft bijna overal in stand. Zo blijven de regionale centra zoals Apeldoorn, Harderwijk en Zwolle goed bereikbaar. Dit geldt ook voor de middelgrote steden en het landelijk gebied. De vervoerder biedt ook nieuwe verbindingen aan. De zomerdienstregeling wordt 5 weken. Dat is korter dan gebruikelijk waarmee ook de bereikbaarheid groter wordt. Het OV-aanbod sluit goed aan op de vervoerbehoeften van de inwoners en bezoekers en vult veel van de wensen van de provincies in. EBS toont daarbij ambitie met het inzetten op een uitgebreid Hoogwaardig Openbaar Vervoer-netwerk met comfortRRReis in combinatie met de introductie van een nieuw type snelle verbinding bijvoorbeeld tussen Apeldoorn en Zwolle.
Duurzaam en aantrekkelijk openbaar vervoer
EBS investeert in de ontwikkeling van de chauffeurs. Positief is verder dat EBS de reizigersbeleving centraal stelt tijdens alle fasen van hun reis en in alle communicatiekanalen en dat EBS goed onderbouwt hoe zij een excellente dienstverlening gaat bereiken. Ten slotte levert EBS met haar duurzaamheidsstrategie een goede bijdrage aan de doelstelling van de provincies om landelijke afspraken over verdere verduurzaming van het openbaar vervoer versneld te realiseren. EBS zet een groot deel van de huidige elektrische bussen in.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Blijkbaar gold er een overnameverplichting voor 234 bussen en waren er 25 bussen optioneel.
Ik weet alleen niet welke bussen dan optioneel waren. Er zijn dertien K7's en achttien bussen met een pantograaf.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Een deel van de huidige elektrische bussen rijdt natuurlijk ook in deel van de regio die straks geen deel van IJssel-Vecht meer uitmaakt. Dus logisch dat niet alles mee over hoeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 7256
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Volgens mij zijn die gewoon nodig voor de dienstuitvoering in het IJsselmond gebied?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat is wel een vraag natuurlijk. Want Veluwe zuid gaat eind van dit jaar over naar Hermes, dus daar zal ook het een ander aan materiaal aan hangen.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9515
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik begreep dat de elektrische BYD bussen in IJssel-Vecht blijven. Zou ook onhandig zijn voor Hermes dat ze dan opeens een deel van de BYD bussen over zouden moeten nemen, vooral omtrent servicecontracten etc.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wat gaat Hermes dan laten rijden op de C2, 105, 107, 108, 86, stadsdienst Ede, 231, 43?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Deel uit het stuk van de StentorHet voorstel van Keolis werd op het laatste moment afgekeurd. Keolis stelde aanvullende voorwaarden, iets dat volgens gedeputeerde Bert Boerman niet is toegestaan. Daarom deden uiteindelijk slechts twee vervoerders mee aan de aanbesteding.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 00:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Helaas is de concessie gegund aan dit omstreden bedrijf uit Israël, waarmee de reiziger de bezetting, apartheid en al het andere leed jegens de Palestijnse bevolking mee-financiert. Waarom doet het ov-bureau niet aan de vreedzame en geweldloze methode #BDS ?
Geen plaats hier voor mensenrechten, maar wel voor HASBARA ?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10199
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
EBS is gewoon een Nederlands bedrijf. Anders zou je Keolis en Transdev ook geen Nederlandse, maar Franse bedrijven moeten noemen. Benoem dan alles en niet enkel 'EBS uit Israël'.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 889
- Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
- Locatie: Leuven/Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Keolis en Transdev worden ook vaak genoeg als Franse bedrijven aangemerkt op dit forum, niet? Het gaat echter niet om het concept van buitenlandse eigenaren in het OV, maar specifiek om bezit door een Israëlisch bedrijf, dat ook nog eens betrokken is bij de kolonisatie van de Palestijnse Gebieden.
De discussie is verder redelijk vruchteloos overigens, want wij veranderen niks aan de gunning en EBS is al tijden succesvol in Nederland.
De discussie is verder redelijk vruchteloos overigens, want wij veranderen niks aan de gunning en EBS is al tijden succesvol in Nederland.
請勿靠近車門
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9515
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat is de vraag waar ik ook graag antwoord op wil. Maar er zijn nog wat oude Mercedesen rond Ede. Verder zouden er dan andere tweede hands bussen moeten komen. Wellicht worden de elektrische bussen voor 1 jaar verhuurd aan Hermes totdat IJsselmond en Lelystad bij IJssel-Vecht worden gevoegd?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er lag een voorstel dat de lijnen tussen Arnhem en Apeldoorn gedeeld gingen worden. Maar of dat plan er nog ligt durf ik niet te zeggen.
Hermes (Transdev) heeft nog een aantal Iveco's over uit AML dus dat moet wel lukken.
-
- Berichten: 8479
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik vind het vooral nogal gedram van een enkele forummer hier. Alsof EBS in Nederland politieke onderdrukking in Palestina ondersteunt. Kom op zeg

Je moet dat kunnen onderscheiden van elkaar. Moralisme ten top

-
- Berichten: 5708
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
BYD is een Chinees bedrijf. Zij steunen de Oeigoeren-kampen.
Microsoft is een Amerikaans bedrijf. Zij steunen Guantanamo Bay.
OVinNederland is een Nederlandse stichting. Zij steunen de toeslagenaffaire.
Of zo
Microsoft is een Amerikaans bedrijf. Zij steunen Guantanamo Bay.
OVinNederland is een Nederlandse stichting. Zij steunen de toeslagenaffaire.
Of zo

- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zo te zien is het enige wat je op dit forum post dit soort onzin over EBS. Zoals iedereen hier al zegt is het niet relevant en hebben ze niks te maken met de situatie daar. Dus of blijf drammen in je andere topic of hef je account gewoon op. Want in ieder topic waar de naam EBS valt dit gezeur brengen is vrij irritant.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik hoorde in de wandelgangen dat lijn 231 en C2 vermoedelijk bij IJssel-Vecht bleven, maar heb geen officiële bevestiging.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Interessant. Ben benieuwd welke verbindingen dat zijn.
Als je moederbedrijf meewerkt aan het in stand houden van vervoer van en naar illegale nederzettingen, dan is dat onderscheid lastig te maken he.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
In het PvE staan ze juist als te gedogen lijnen uit Arnhem-Nijmegen of na aanbesteding Rijn-Waal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De medicijnfabrikant Bayer heeft in WWII medicijnen dodelijke injecties moeten ontwikkelen in opdracht van Hitler. Mag 3 maal raden wie ze als proefpersoon hebben gebruikt. En toch blijven we medicijnen van heb slikken.VIRM schreef: ↑di 12 apr 2022, 21:07
Als je moederbedrijf meewerkt aan het in stand houden van vervoer van en naar illegale nederzettingen, dan is dat onderscheid lastig te maken he.
Verander de wereld, begin bij jezelf
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: zo 15 apr 2012, 18:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Die 107 naar RW vind ik zorgelijk gezien de overstap op Wittenberg en Putten Centrum. Hoe gaan ze die borgen? Tenminste die in Putten was er tijd... bij 1 bedrijf kort verkeer. En straks?
Idem synergy 43 en 109...
-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
En dit is relevant voor de huidige situatie omdat...?gkw1969 schreef: ↑di 12 apr 2022, 21:54De medicijnfabrikant Bayer heeft in WWII medicijnen dodelijke injecties moeten ontwikkelen in opdracht van Hitler. Mag 3 maal raden wie ze als proefpersoon hebben gebruikt. En toch blijven we medicijnen van heb slikken.VIRM schreef: ↑di 12 apr 2022, 21:07
Als je moederbedrijf meewerkt aan het in stand houden van vervoer van en naar illegale nederzettingen, dan is dat onderscheid lastig te maken he.
Verander de wereld, begin bij jezelf
Beul van de blindegeleidelijn
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dan moeten ze die nog wel beschikbaar hebben. Ze zouden die bijvoorbeeld ook kunnen gebruiken om oude wagens in Zuidoost Brabant (Ambassadors, MAN's) , IJsselmond (Volvo's), Zeeland (Ambassadors) en/of Zaanstreek (Ambassadors) te vervangen.
Er stond als ik me goed herinner eerder op dit forum dat er nieuw materieel in Arnhem-Nijmegen zou komen voor het IJssel-Vecht deel.
-
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Synergie? Bij Keolis?
Ik kan in Deventer van mijn wijk 2x per uur met 2 bussen tegelijk naar het station, i.p.v. 4x per uur 1 bus. Aankomst om .05 en .07. En hoe laat gaan de treinen? Sprinter .55, IC .03 richting de Randstad. Dat is de synergie van Keolis. Dus ik hoop dat EBS dat beter gaat regelen.
Ik kan in Deventer van mijn wijk 2x per uur met 2 bussen tegelijk naar het station, i.p.v. 4x per uur 1 bus. Aankomst om .05 en .07. En hoe laat gaan de treinen? Sprinter .55, IC .03 richting de Randstad. Dat is de synergie van Keolis. Dus ik hoop dat EBS dat beter gaat regelen.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten