Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Over de wereld op zijn kop gesproken, ik zat gisteren bij een groep Duitsers in de trein die vrijwillig halve liters Heineken dronken en daar nog blij van werden ook.
Zojuist twee Duitsers van onze gereserveerde plekken moeten jagen. "Ja, het is de schuld van de Deutsche Bahn, die hebben ons geen reservering gegeven." Allemaal leuk en aardig, maar dan hoef je nog niet op een wel gereserveerde plek te gaan zitten.
Mijn beeld is dat in Frankrijk het juist de Nederlanders zijn die zulk gedrag vertonen als ze onverhoopt (door het missen of uitvallen van een trein of wat dan ook) niet over een reservering beschikken.
Eurostar heeft diverse vouchers in geldigheid verlengd, zou als ik jou was even checken of dat voor jou ook geldt. Op de Engelse OV-fora trouwens ook diverse berichten van mensen met verlopen vouchers die na contact met Eurostar nieuwe vouchers kregen toegestuurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn vouchers zijn twee keer verlengd. De laatste keer t/m 31 december 2021. Heb mijn vouchers uitgeprobeerd tijdens een proefboeking maar ze werden niet geaccepteerd.
Altijd leuk om te zien dat mensen kudde dieren zijn. Net in de trein van Groningen naar Zwolle staat een stel om 10:05 op om de koffers te pakken en daarna naar het balkon te lopen. Gelijk volgt een ander jonger stel. Vervolgens staat een oudere vrouw met stok op waarna ze de rest volgt, waarna haar man ook volgt. Nu staan ze met z'n tienen op een vol balkon. En de tijd? TIEN minuten tot aankomst...
Update: het wordt nog leuker, nu 5 minuten voor geplande aankomst staat de halve coupe in het gangpad te wachten. Waarom doen mensen dat.. Blijf gewoon zitten tot de laatste minuten...
Vandaag voor het eerst in een stadsbus met mijn pinpas in- en uitgecheckt om te kijken hoe en of het werkt. Werkt prima. Maar je kunt er natuurlijk niks mee qua kortingsproducten of abonnementen. Lijkt mij dus vooral handig voor de hele incidentele reiziger die dan niet een hele nieuwe chipkaart hoeft aan te schaffen, of voor toeristen.
Het scheelt vooral dat die mensen geen losse kaartjes hoeven te kopen: voor de reiziger vaak goedkoper en voor de chauffeur een hoop minder gezanik (“zO dUuR???!!111”)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM schreef: ↑vr 22 apr 2022, 14:51
Vandaag voor het eerst in een stadsbus met mijn pinpas in- en uitgecheckt om te kijken hoe en of het werkt. Werkt prima. Maar je kunt er natuurlijk niks mee qua kortingsproducten of abonnementen. Lijkt mij dus vooral handig voor de hele incidentele reiziger die dan niet een hele nieuwe chipkaart hoeft aan te schaffen, of voor toeristen.
Het is in het begin alleen maar voltarief saldoreizen maar daar komt op termijn wel verandering in. Ben wel benieuwd hoe.
Wat is dat Alphen aan den Rijn een raar dorp. Kennelijk hebben ze er een Zaans rietveld (geen idee wat er Zaans is aan een rietveld) en een volkstuinencomplex "Spoorzicht" dat niet in de buurt van het spoor ligt.
nvdw schreef: ↑vr 22 apr 2022, 16:20
Het scheelt vooral dat die mensen geen losse kaartjes hoeven te kopen: voor de reiziger vaak goedkoper en voor de chauffeur een hoop minder gezanik (“zO dUuR???!!111”)
Kan vervoerders nog een flinke duit kosten op termijn, zeker een GVB die woekerwinsten boekt op de uurskaartjes van 3,20 euro die ze aan toeristen slijten.
Wubbo schreef:Wat is dat Alphen aan den Rijn een raar dorp. Kennelijk hebben ze er een Zaans rietveld (geen idee wat er Zaans is aan een rietveld) en een volkstuinencomplex "Spoorzicht" dat niet in de buurt van het spoor ligt.
Hé, het terrein van mijn zes jaar lang fietsen naar de middelbare school.
Het volkstuincomplex Spoorzicht zijn herplaatsingen van volkstuinen die eerst in de spoorberm lagen in de regio Alphen aan den Rijn.
De naam “Zanen” of “Zaans” komt waarschijnlijk doordat de polder door een molen naar Zaans model werd bemalen.
En om het af te maken is er ook nog een klein Giethoorn
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.