Waarom controleer je het niet dan?
Korte vragen
Re: Korte vragen
Wat doe je dan als ze vals zijn?
Re: Korte vragen
Ik controleer ze juist wel, anders wist ik ook niet dat ze zo vaak vervalst zijn
Een gratis busvervangende voettocht aanbieden
(Oftewel: ga maar lekker lopen, maar je gaat niet met deze bus me. En dan kan iemand hoog springen, laag springen of helemaal niet springen, maar ze zoeken het maar lekker uit. Als jij de boel op wil lichten dan is dat het risico )
Re: Korte vragen
Goed dat je ze de bus uitzet. Maar hopelijk heb je niet teveel problemen hier mee gehad.
Re: Korte vragen
De vervalsingen zijn vaak zo slecht dat je het gewoon ziet aan meerdere kenmerken. Datum, naam, noem maar op. Daar hoef je niet eens iets voor te scannen
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Ah het kwam meer over alsof je het zo liet. Zal toch wel vals zijn. Dus vandaar mijn vraag.
Re: Korte vragen
Precies 0. Soms moet je wel even aandringen, maar uiteindelijk hebben ze allemaal de bus zonder problemen verlaten.
Er is een website waarop we de code op het ticket kunnen invoeren, die geeft dan de bijbehorende gegevens (o.a. de datum van geldigheid, die je opgeeft bij aankoop) zodat ik die kan vergelijken. En buiten dat zie je het vaak ook al wel als je goed kijkt naar het ticket.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Weet iemand of je nu in de omgeving van tram- en bushalte Halewijnlaan in Antwerpen een automaat hebt waar je een dagpas kunt kopen?
(Al lijkt lijn 19 van Connexxion hier nu helemaal niet te stoppen en is er ook geen alternatieve halte in Antwerpen als ik de omleodingsinformatie mag geloven…)
(Al lijkt lijn 19 van Connexxion hier nu helemaal niet te stoppen en is er ook geen alternatieve halte in Antwerpen als ik de omleodingsinformatie mag geloven…)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Volgens de storelocator van De Lijn is er op die halte een kaartautomaat aanwezig waar je ook een Dagpas kunt kopen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Vijf vragen:
1. Zijn in de treinen van NordWestBahn die rijden op de RB31 Xanten-Duisburg stopcontacten aanwezig in de tweede klas?
2. Hoe groot is de kans dat de trein van Xanten naar Duisburg morgenvroeg uitvalt?
3. Zijn er kaartautomaten aanwezig op station Xanten?
4. Geldt er een mondneusmaskerverplichting op perrons en stations in Duitsland?
5. Is het City-ticket dat je bij een Sparpreis-ticket krijgt een dagkaart of enkel een enkele reis van station naar hotel?
1. Zijn in de treinen van NordWestBahn die rijden op de RB31 Xanten-Duisburg stopcontacten aanwezig in de tweede klas?
2. Hoe groot is de kans dat de trein van Xanten naar Duisburg morgenvroeg uitvalt?
3. Zijn er kaartautomaten aanwezig op station Xanten?
4. Geldt er een mondneusmaskerverplichting op perrons en stations in Duitsland?
5. Is het City-ticket dat je bij een Sparpreis-ticket krijgt een dagkaart of enkel een enkele reis van station naar hotel?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
1. Nee
2. Hoe moeten wij dat weten
3. Ja, van de VRR.
4. In NRW alleen in de voertuigen, en ook slechts een IIR-masker.
In Niedersachsen, Brandenburg, Berlin en Bayern is FFP2 verplicht in regionale treinen.
2. Hoe moeten wij dat weten
3. Ja, van de VRR.
4. In NRW alleen in de voertuigen, en ook slechts een IIR-masker.
In Niedersachsen, Brandenburg, Berlin en Bayern is FFP2 verplicht in regionale treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Dank, ik moet dus voldoende accu in de telefoon hebben
Eerder viel de RB31 nog wel eens uit, geen idee hoe dat nu is2. Hoe moeten wij dat weten
Mooi, hopelijk werkt mijn Rabobank-pas er ook op. Ik heb ook contant geld mee, want Duitsland.3. Ja, van de VRR.
In Duisburg treintjes kijken zonder masker, fijn.4. In NRW alleen in de voertuigen, en ook slechts een IIR-masker.
In Niedersachsen, Brandenburg, Berlin en Bayern is FFP2 verplicht in regionale treinen.
Heb nog een overstap in Mannheim (Baden-Württemberg), zowel heen als terugreis van beiden een uur. Hopelijk ook daar maskerloos treintjes kijken.
Ik ga trouwens naar München (Bayern), en daar zijn FFP2-maskers verplicht, dus ik heb er nog een hoop in de tas gestopt.
Weetje nog het antwoord op de laatste vraag: of het City-ticket wat bij de Sparpreis zit inbegrepen een dagkaart of een enkele reis is?
Alvast bedankt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Die vraag stond er nog niet toen ik antwoord gaf. Maar dat antwoord verschilt per stad en kan je vinden op de website van het toepasselijke verkeersverbond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Over het algemeen is het City ticket geldig voor één aansluitende enkele reis. In München moet dat binnen Zone M zijn. Indien het voor één enkele reis als cityticket, biedt DB bij de verkoop van je ticket vaak ook de optie om een dagkaart te kopen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Ik ga binnenkort naar Wenen en het wordt, oh schande, mijn eerste keer met een nachttrein. Ik heb een ligcoupé geboekt. Maar ik vertrek dus om 20:30 uit Arnhem en ga natuurlijk niet meteen slapen. Zijn er ook gewone "stoeltjesrijtuigen" waar je gewoon kunt gaan zitten tot je naar je bed gaat of hoe werkt zoiets? Ik ga er niet van uit dat iedereen de hele tijd op zijn bed moet gaan zitten of zo
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Er horen twee zitrijtuigen in het Weense treindeel te zitten, maar ik weet niet of de deuren tussen de rijtuigen worden afgesloten. In sommige nachttreinen wil dat namelijk nog wel eens gedaan worden om (naar ik aanneem) veiligheidsredenen.
Re: Korte vragen
Wij zijn afgelopen jaar met de nachttrein naar Wenen geweest. We zijn met 4 personen gegaan en hadden een coupé afgekocht. Dat bleek een 6 persoons te zijn
Heen hadden ze al aan 1 zijde 3 het middelste bed al uitgeklapt. Terugreis hadden ze het middelste bed aan beide zijden niet uitgeklapt en konden we gewoon zitten. Zal dus een beetje van af hangen wie je treft en met hoeveel personen jullie zijn
Heen hadden ze al aan 1 zijde 3 het middelste bed al uitgeklapt. Terugreis hadden ze het middelste bed aan beide zijden niet uitgeklapt en konden we gewoon zitten. Zal dus een beetje van af hangen wie je treft en met hoeveel personen jullie zijn
Re: Korte vragen
Coupé's hebben een dag- en nachtstand. Die kan je zelf ombouwen of dat doet de servicemedewerker voor je. Er staan 360-graden impressies op https://www.nightjet.com/nl/komfortkate ... liegewagen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Heb wel eens meegemaakt dat je vroeg moest slapen omdat de bedden al uitgeklapt waren. Een van de minpunten van de nachttrein.
Re: Korte vragen
Toen ik de nightjet nam heb ik gewoon alles weer ingeklapt en ook nog de tafel opgezet hoor. Makkelijk zat, alleen het personeel kwam wel kijken waar de herrie vandaan kwam.
Overigens lukt liggend bier drinken ook prima.
Overigens lukt liggend bier drinken ook prima.
Re: Korte vragen
Wat is het verschil tussen een ligrijtuig en een slaaprijtuig?Suus schreef: ↑za 07 mei 2022, 09:17 Coupé's hebben een dag- en nachtstand. Die kan je zelf ombouwen of dat doet de servicemedewerker voor je. Er staan 360-graden impressies op https://www.nightjet.com/nl/komfortkate ... liegewagen
Afgezien van een keer in Thailand, ben ik ook nog nooit met een nachttrein geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Dank voor de reacties! Blijkbaar moet je dus maar afwachten met hoeveel je in een coupé terecht komt en of je dan wel of niet nog kunt blijven zitten. Ik kon bij de boeking niet aangeven in welk bed ik graag wilde, al zegt de link die Suus plaatste van wel. Ik weet alleen dat ik in een vierpersoons terecht ga komen. Zal wel zien of je nog een beetje kunt rondlopen en of er tot bedtijd nog een plaatsje in een zitrijtuig is
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Het hangt misschien af van de website waarmee je boekt, maar meestal kan je wel aangeven of je onder, in het midden of boven wilt liggen. Je kan het ook aan je plaatsnummer zien: 1 en 2 is onder, 3 en 4 midden (indien 6 bedden), 5 en 6 boven.
Het verschil tussen een lig- en een slaapwagen is als het verschil tussen een slaapbank en een bed. In de eerste lig je op een brits die qua zachtheid vergelijkbaar is met een enigszins luxe zitplaats (en je krijgt een laken(zak), deken en kussen). In de tweede heb je een bed met matras en netjes ingestopt beddegoed. De etiquette verschilt ook: in een ligcoupé houden veel mensen hun dagkleren aan in bed, maar in een slaapcoupé, die je met minder mensen deelt, en (tenzij je het hele compartiment boekt) nagenoeg altijd per gender gescheiden is, gaan er meer kleren uit als normaal in bed. Meer op https://www.seat61.com/sleepers.htm .
Als je trein laat vertrekt (na ongeveer 22.00) zijn bedden meestal al uitgeklapt, bij vroegere treinen meestal niet.
Het verschil tussen een lig- en een slaapwagen is als het verschil tussen een slaapbank en een bed. In de eerste lig je op een brits die qua zachtheid vergelijkbaar is met een enigszins luxe zitplaats (en je krijgt een laken(zak), deken en kussen). In de tweede heb je een bed met matras en netjes ingestopt beddegoed. De etiquette verschilt ook: in een ligcoupé houden veel mensen hun dagkleren aan in bed, maar in een slaapcoupé, die je met minder mensen deelt, en (tenzij je het hele compartiment boekt) nagenoeg altijd per gender gescheiden is, gaan er meer kleren uit als normaal in bed. Meer op https://www.seat61.com/sleepers.htm .
Als je trein laat vertrekt (na ongeveer 22.00) zijn bedden meestal al uitgeklapt, bij vroegere treinen meestal niet.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten