Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Je hebt geen huis waarop zonnepanelen een optie zijn? Ik heb hier in de afgelopen vier maanden net zoveel stroom opgewekt als verbruikt (2400kWh). Daarbij gebruik ik de airco hoofdzakelijk als verwarming, dus qua gas maar weinig verdaan (150m³) in die tijd. Met alle belastingen en teruggaven erbij kom ik daarmee op €25 per maand aan energiekosten
(blauw = uit net; geel = opgewekt en direct verbruikt; paars = teruggeleverd)
Nee. Ik huur een appartementje en zit niet direct onder het dak. Het dak dat deels is weggewaaid eerder dit jaar
Maar ik heb geen gasaansluiting maar een apart contract voor de verwarming en die gebruik ik amper omdat ik het door zeer goede isolatie altijd warmer kan houden dan 17 graden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Over energie gesproken trouwens... Toen ik m'n nieuwe contract eerder dit jaar afsloot zou ik flink omhoog gaan qua termijnbedrag. Echter heb ik afgelopen jaar best zuinig gestookt (€ 146 teruggekregen), waardoor m'n termijnbedrag daarop is bijgesteld en nu 1 euro lager ligt dan het afgelopen jaar
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ook hier hebben de zonnepanelen de eerste vier maanden meer stroom opgeleverd dan we verbruikt hebben. Vooral maart scoorde hoog: de negen panelen leverden toen 419 kWh op. Door de hogere buitentemperatuur ook minder gas verbruikt. Heb nog een contract van net voor de flinke prijsstijgingen en mag met gemiddelde maandkosten van 42 euro niet klagen.
Ik heb vandaag al vier keer iemand gesproken die iet wist dat de supermarkten vanavond vanaf 19:00 gesloten zijn. Door al het oorlogsgeweld lijken sommigen vergeten te zijn dat Nederland vanavond de oorlogsslachtoffers van de vorige oorlog herdenkt.
Geldt het voor alle supermarkten dan? Ik heb er bij onze Coop niets over gelezen.
Maar goed, dat er mensen zijn die niet weten dat het op 4 mei 's avonds dodenherdenking is, is inderdaad heel treurig.
Naja, nu alle (of toch de meeste) supermarkten elke zondag en ook gewoon met kerst en nieuwjaar open zijn kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn die denken dat ze ook 'gewoon' met dodenherdenking open zijn.
Heel veel mensen gaan er ten onrechte van uit dat gewijzigde openingstijden direct op hun telefoon zichtbaar zijn. Dat alleen is echter niet waterdicht omdat veel algoritmes op social media niet standaard chronologisch werken. Op Twitter kwam ik de berichtgeving van Qbuzz omtrent stremmingen door de grote brand in Crabbehof pas vanmiddag voor het eerst tegen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ArrivaBas schreef: ↑wo 04 mei 2022, 16:23Op Twitter kwam ik de berichtgeving van Qbuzz omtrent stremmingen door de grote brand in Crabbehof pas vanmiddag voor het eerst tegen.
Dat kan voorkomen als je je startpagina van Twitter niet op "Nieuwste tweets" hebt staan. Dan gaat het algoritme voor je denken en zie je, dat had ik tenminste, soms alleen oude Tweets.
Ik zie hier dat soort berichten doorgaans gewoon op tijd. Of te snel, zo kon ik Syntus Utrecht er vandaag op betrappen dat ze de verkeerde dienstregeling voor morgen tweetten. (Toen ik wilde reageren was de tweet alweer verwijderd)
@PHS: kan best zo zijn ja. Overigens zijn Goede Vrijdag en kerstavond ook van die dagen dat winkels weleens eerder sluiten terwijl je het niet verwacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vandaag een lunchlezing gegeven bij m'n oude studievereniging in Enschede. In het Engels(niet mijn sterkste lunt, maar wel een uitdaging op zichzelf) voor een man (m/v/x) of 50, over een onderwerp iedereen op voorhand al ervaring mee had in het weekend ervoor
Gebouw De Horst op de UT in Enschede ziet er van binnen ook echt nog zo uit als toen ik daar 5 en 10 jaar geleden zelf nog rond liep
Jazeker, dat wil nog wel eens voorkomen bij dingen als werkzaamheden aan een wegbrug, waarbij de spoorbrug wel toegankelijk blijft. Een reis duurt dan bijvoorbeeld 5 minuten per trein en 45 over de weg, via de volgende brug. Zoals:
umbusko schreef: ↑vr 23 aug 2019, 12:31
... dat ik zojuist de spoorlijn Holíč nad Moravou (SK) - Hodonín (CZ) heb afgestreept. 15 jaar geleden is het reguliere passagiersvervoer stopgezet, maar deze zomer rijdt er busvervangend vervoer per trein.