Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nederlands of Amerikaans spul?
De VS gaan ook een grote oefening in Oosten houden en al dat materiaal komt via Vlissingen.
Verder zijn er weer meer en meer oefeningen. Veel zijn er in Duitsland waar nog prachtige oefenfebieden liggen waar met "live" munitie geschoten kan worden
De VS gaan ook een grote oefening in Oosten houden en al dat materiaal komt via Vlissingen.
Verder zijn er weer meer en meer oefeningen. Veel zijn er in Duitsland waar nog prachtige oefenfebieden liggen waar met "live" munitie geschoten kan worden
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarschijnlijk om verwarring bij de vijand te veroorzaken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, volgens mij is er sinds begin april een oefening in Noord-Duitsland, ik dacht Bergen-Hohne. Die zou vier weken duren.Ardan schreef:Die zag ik een maandje geleden ook al de andere kant op rijden. Was voor een oefening ergens, niet naar Oekraïne.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het ging weer lekker bij NS vanavond.
Ik stond op Amstel. IC naar Maastricht +9, nou vooruit daar kan ik op wachten. Komt de trein aan, stampvolle VIRM-4, daar kon niks meer bij.
Eerstvolgende trein zou volgens de app minstens een half uur later komen, dus ik nam de m'n metro naar Bijlmer om het daar te proberen.
IC naar Venlo had +7 die kon ik nog net halen: maar toen die trein binnenkwam het omroepbericht dat deze opgegeven was. HC op het perron wist niet hoe het nu verder moet, loopt naar de voorkant van de trein en ziet sluitseinen. Op de trein stond de bestemming Rotterdam: "blijkbaar gaan we weer terug".
Een kleine tien minuten later: trein krijgt veilig sein richting Utrecht, HC: stap maar in, waarschijnlijk gaan we de goede kant op. Als we bijna in Utrecht zijn op de omroep de melding dat men ons kwijt was, bijsturing wist niet waar deze trein gebleven was. Trein werd opgeheven in Utrecht. Eind goed al goed: ik kwam met +40 thuis.
Ik stond op Amstel. IC naar Maastricht +9, nou vooruit daar kan ik op wachten. Komt de trein aan, stampvolle VIRM-4, daar kon niks meer bij.
Eerstvolgende trein zou volgens de app minstens een half uur later komen, dus ik nam de m'n metro naar Bijlmer om het daar te proberen.
IC naar Venlo had +7 die kon ik nog net halen: maar toen die trein binnenkwam het omroepbericht dat deze opgegeven was. HC op het perron wist niet hoe het nu verder moet, loopt naar de voorkant van de trein en ziet sluitseinen. Op de trein stond de bestemming Rotterdam: "blijkbaar gaan we weer terug".
Een kleine tien minuten later: trein krijgt veilig sein richting Utrecht, HC: stap maar in, waarschijnlijk gaan we de goede kant op. Als we bijna in Utrecht zijn op de omroep de melding dat men ons kwijt was, bijsturing wist niet waar deze trein gebleven was. Trein werd opgeheven in Utrecht. Eind goed al goed: ik kwam met +40 thuis.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik ging mee met de 2200 van 21:35 vanaf Amsterdam Centraal, maar door het ontbreken van een machinist vertrokken we wat later. In Haarlem bleven we ook wat langer staan, omdat er onduidelijkheid was of er wel of geen tweede HC mee moest. Uiteindelijk vertrokken we daar met +10.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vorige week is er ook al een trein vertrokken vanaf Acht,bij Eindhoven
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die kende ik nog niet. Wat wordt hier met 'technisch onderzoek' bedoeld?Tussen Bunnik en Maarn is er een verstoring in de treindienst door technisch onderzoek.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend reed trein s3129 op station Driebergen-Zeist over de sprinter sporen, in plaats van de intercity sporen, zonder te stoppen. Roestrijden zou het wel niet geweest zijn, aangezien er gewoon sprinters rijden van en naar Rhenen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De nachttrein uit Zwitserland gaat morgenochtend echt enorm te laat aankomen in Amsterdam. De trein moest vroeger vertrekken om voor middernacht voorbij Rastatt te zijn, maar nog voor de trein Zwitserland uit is heeft hij +70 opgelopen, en dan moet de trein dus wachten tot Rastatt weer opent na 4 uur ‘s nachts…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De trein rijdt momenteel nagenoeg op tijd bij Koblenz.
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens de digitale bronnen op tijd in Arnhem en Utrecht, en +4 in Amsterdam.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zelfs de 420 is voor haar doen praktisch op tijd de grens over gekomen met +10
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik ben positief verrast
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zou graag +300 hebben met zo'n ding. Kan je tenminste uitslapen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet als de trainmanager alsnog op een vaste tijd langskomt voor je ontbijt / het teruggeven van je tickets
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk dat dat afhankelijk is van waar de broodjes komen. In oktober ben ik naar Wenen gegaan en volgens de trein manager waren er niet genoeg broodjes geleverd. Er werd toen geprobeerd extra te leveren. En dat was gelukt want in Wels kwamen de extra broodjes.
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Twee maanden geleden lag ik in een ongeveer 2 uur vertraagde NJ en toen kwam het ontbijt ook later. Omdat ik al rond 7 uur wakker was ben ik er om gaan vragen en toen bracht ie het. Wel de uitleg erbij dat hij mensen langer liet slapen vanwege de vertraging.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vorige week reisde ik met de 420 naar Utrecht (geplande aankomst 9u30) en werd ik reeds gewekt om 8 uur, terwijl we toen al pakweg +60 aan de broek hadden en pas bij Keulen waren. Vandaar mijn eerdere uitspraak, want ik kan me niet voorstellen dat je planmatig 2,5u voor aankomst al gewekt wordt
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Des noods kan je het de avond ervoor bij de rijtuigbegeleider voorleggen, met een beetje geluk krijg je dan je ontbijt op het naar omstandigheden ideale tijdstip.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geen idee wat de materieelplanning dit weekend van plan was, maar het was niet veel soeps. De 3964 tussen Utrecht en eindpunt Bijlmer reed met VIRM6, wat aan de krappe kant was met mensen die op de trap zaten. De terugweg reed de 2985 met een solo VIRM4. Bij vertrek uit beginpunt Bijlmer puilde deze trein al uit, met veel staplaatsen in de gangpaden en trapzitters. De twee HC's waren ook niet blij en vroegen zich af wat hier nou was gebeurd. Slechte vertoning van NS.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
NS vertoont de afgelopen weken wel meer bijzondere materieelplanningen: tijdens de werkzaamheden tussen Meppel en Groningen reed de 617 (waar gezien de problemen met de bussen nogal wat reizigers richting Groningen bij zaten) regelmatig met slechts ICM3. Voor de ochtendspits was die inzet sowieso al bijzonder: het was regelmatig de enige trein naar Leeuwarden die in de ochtendspits met ICM3 werd uitgevoerd.
Nu de omreizende reizigers weer uit die trein zijn, besluit NS opeens weer ICM3+3 in te zetten.
Nu de omreizende reizigers weer uit die trein zijn, besluit NS opeens weer ICM3+3 in te zetten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht was de capaciteit daarentegen wel aardig in orde afgelopen weekend. Zelfs een 1700 met drie stellen getroffen.
Weliswaar was het drukker doordat er minder ICs tussen Gouda en Utrecht reden, maar de treinen die wel reden waren niet overvol ofzo.
Weliswaar was het drukker doordat er minder ICs tussen Gouda en Utrecht reden, maar de treinen die wel reden waren niet overvol ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteren hebben er 2 treinen in de 3600 met VIRM 8 gereden. Treinstel 9510 reed eerst solo rond om er uiteindelijk in Zwolle treinstel 9568 bij te krijgen. Vervolgens is in Roosendaal de 9510 achter gebleven en is de 9568 weer solo naar Zwolle gegaan om daar te combineren met treinstel 9585. En verolgens is treinstel 9568 in Roosendaal weer afgekoppeld. Ik neem aan dat dit zo gedaan is om materieel op de juiste plek te krijgen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je kijkt naar de omloop van de 9568 zie je een B@M omloop ipv ren AD omloop. B@M omlopen zijn vrijwel altijd bijsturingsomlopen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Komende donderdag t/m zondag rijden er geen treinen maar bussen op de trajecten Amersfoort-Utrecht, Soest-Utrecht en Hilversum-Utrecht. Helaas wordt er ook op trajecten nabij minder gereden: treinserie 5700 wordt vervangen door een “28700” die tussen Hoofddorp en Naarden-Bussum in het pad van de 5700 rijdt om vervolgens non-stop naar Hilversum te rijden en af te buigen naar Baarn, Soestdijk en Soest. Treinseries 4900, 14900 en 15600 lijken in zijn geheel niet te rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten