Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Maar de reizigers moeten wel fatsoenlijk in de bus passen. Lukt dat wel met in de spits slechts 2x/uur op de lijnen C1 en 202?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Lijn C1 blijft in de spits 4x per uur rijden in de daluren zal het een halfuursdienst worden.
-
- Berichten: 4480
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik heb nooit begrepen waarom de C1 op een kwartiersdienst was gezet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Betekent dit dat 1,5 jaar na aanvang lijn 293 voor het eerst gaat rijden vanaf volgende week?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
waarschijnlijk omdat het vorige PVE dat eiste voor Comfort-RRR-lijnen?CamilleKreemers schreef: ↑di 24 mei 2022, 15:49 Ik heb nooit begrepen waarom de C1 op een kwartiersdienst was gezet.
-
- Berichten: 4480
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Dat was toch puur voor spitsuren?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En lijn 1 in Apeldoorn blijft wel elk kwartier rijden 7 dagen per week van begin dienstregeling tot eind dienstregeling? Uiteraard prettig voor de reizigers langs die lijn maar die snap ik nog steeds niet
-
- Berichten: 1708
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Nu lees ik weer dat vanaf volgende week het aantal busritten van Keolis vanaf volgende week beperkt wordt:
https://www.transport-online.nl/site/14 ... hauffeurs/
https://www.transport-online.nl/site/14 ... hauffeurs/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Die kwartierdiensten waren volgens mij vooral een gok, met zo min mogelijk extra materieel (je hebt het voor in de spits toch al nodig) zo veel mogelijk DRUs leveren. Daar wordt je eindbod immers op beoordeeld.
-
- Berichten: 3679
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Op zich biedt een verhoging van 2x per uur naar 4x per uur ook meer groeipotentie dan het nog verder ophogen van de spits frequentie.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4480
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Kwartiersdienst is denk ik het beste.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Een kwartierdienst op C1 is ook gewenst omdat de C1 op station Zwolle een doorgaande lijn is. Gelet op de treinenknoop op Zwolle komt een bus idealiter rond .07/.37 aan en vertrekt hij rond .22/.52. Met een kwartierdienst op een doorgaande lijn kun je dat realiseren, met een halfuurdienst niet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Volgens OV-info blijft de C1 een kwartierdienst tussen de spitsen tussen Dedemsvaart - Zwolle - Elburg
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Volgens mij moet ovinfo nog bijgewerkt worden
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Lijn 170 zal vanaf a.s. maandag door een taxiboer gereden worden. Dus morgen de laatste dag van de kleine BYD busjes op lijn 170.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Wellicht Noot weer met de 303-305.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht (buurtbus) en Noot/EBS (ReserveerRRReis)
Chauffeur bij Syntus Utrecht (buurtbus) en Noot/EBS (ReserveerRRReis)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Volgens mij zijn die busjes voor een vrij groot deel allemaal vergeven aan de nieuwe buurtbuslijnen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Volgens mij kan Keolis niet wegkomen met inzet van fossiele brandstoffen op normale streeplijnen wanneer er zoveel geschrapt word dat er voldoende elektrisch materiaal over blijft. Het omzetten van een lijn 170 naar kleiner materiaal zou, in mijn ogen, alleen elektrisch mogen wezen.
De opdrachtgever gaat echt niet akkoord met afschaling van de DR als dat ook betekend dat elektrische bussen omgezet word naar diesel. Dat zou het hele concept onderuit halen.
De opdrachtgever gaat echt niet akkoord met afschaling van de DR als dat ook betekend dat elektrische bussen omgezet word naar diesel. Dat zou het hele concept onderuit halen.
You only live once, but if you do it right, once is enough
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik neem aan dat Munckhof de taxiboer is waarop gedoeld wordt. Die zijn contractpartner van Keolis voor reserveerRRReis en zij voeren al een vaste route uit, namelijk lijn 6 in Ede. En het makkelijkste: zij hebben al Sprinter busjes in RRReis kleuren.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de onderaannemer de dienst gaat uitvoeren met de K7's en dat de inzet van chauffeurs van een onderaannemer alleen het tekort aan chauffeurs iets zal verkleinen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Wat dacht je van Noot? Zij reden vroeger ook lijn 170 met busjes van Keolis. Daarnaast rijden ze lijn 106 ook met geleende K7U bussen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht (buurtbus) en Noot/EBS (ReserveerRRReis)
Chauffeur bij Syntus Utrecht (buurtbus) en Noot/EBS (ReserveerRRReis)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Volgens de RRReis website wordt in de spitsuren ook 2x/uur gereden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Volgens diezelfde website gaan lijnen 103 en 293 de volledige dienstregeling rijden, maar lijn 109 blijft bij 2-3 ritten per dag.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En lijn 107 gaat wel de volledige dienstregeling rijden, maar pas vanaf dinsdag.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De nieuwe dienstregeling staat wel op www.connexxion.nl, waar ook dienstregelingen van andere vervoerders opstaan. Zo zie ik dat lijn C1 de hele dag dus tijdelijk 2x/uur gaat rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten