Had deze citaat er even bij moeten vermelden.
[Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Het kan nog veranderen, maar de laatste stand voor de HSL was in mijn herinnering:CamilleKreemers schreef:Waarom zou je de 900 willen verlengen? Is het plan niet het volgende:
ICD Den Haag - Eindhoven en Brusseltreinen sluiten op elkaar aan
ICD Groningen/ Leeuwarden - Breda (aansluiting op 3600)
ICD Lelystad - Breda - Eindhoven
1x/uur Leeuwarden - Schiphol Airport - Breda
1x/uur Groningen - Schiphol Airport - Breda
1x/uur Lelystad Centrum - Schiphol Airport - Brussel-Zuid
1x/uur Lelystad Centrum - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal
1x/uur Enschede - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal
1x/uur Amersfoort Schothorst - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal
2x/uur Den Haag Centraal - Breda - Eindhoven Centraal
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Omdat het om een tussenfase gaat verwacht ik geen compleet herontwerp van het basisuurpatroon, pas in 2030 met OV-SAAL en PHS Meteren-Boxtel verwacht ik grote wijzigingen. Dus ik denk dat de ICs grotendeels op hun plek zullen blijven en je vooral met de sprinters moet gaan schuiven.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dat vervalt volgens mij.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dat laatste was ook het plan, maar ik weet niet of dat al in 2025 gaat lukken of dat dit pas bij de volgende fase doorgevoerd kan worden.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dit is de meest recente lijnvoering die ik ken:
Deze is echter al weer achterhaald, OV-SAAL lijnvoering is sindsdien aangepast en de verlengde 8900 staat er ook nog niet bij. Dit is ook niet de lijnvoering die al in 2025 ingevoerd zou zijn, de extra sprinters Breda - Tilburg volgen pas in 2029/2030 bijvoorbeeld.
Deze is echter al weer achterhaald, OV-SAAL lijnvoering is sindsdien aangepast en de verlengde 8900 staat er ook nog niet bij. Dit is ook niet de lijnvoering die al in 2025 ingevoerd zou zijn, de extra sprinters Breda - Tilburg volgen pas in 2029/2030 bijvoorbeeld.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dat kaartje was dan ook alleen maar een basis. Een basis voor de plannen en ideeën die in de Landelijke Netwerkuitwerking Spoor verder zijn uitgewerkt. Vergelijk het maar eens met de andere kaartjes in hetzelfde rapport.Bemined schreef: ↑ma 13 jun 2022, 10:15 Dit is de meest recente lijnvoering die ik ken:
Deze is echter al weer achterhaald, OV-SAAL lijnvoering is sindsdien aangepast en de verlengde 8900 staat er ook nog niet bij. Dit is ook niet de lijnvoering die al in 2025 ingevoerd zou zijn, de extra sprinters Breda - Tilburg volgen pas in 2029/2030 bijvoorbeeld.
Bijlage 3-5 bij Eindrapport Landelijke Netwerkuitwerking Spoor - Overige achtergronddocumenten
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Is hiervoor ook een actuelere kaart beschikbaar?
Net zoals een liniennetz in Duitsland wordt gepubliceerd (https://fahrweg.dbnetze.com/resource/bl ... t-data.pdf)
Net zoals een liniennetz in Duitsland wordt gepubliceerd (https://fahrweg.dbnetze.com/resource/bl ... t-data.pdf)
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Nee, dit kaartje is de referentiesituatie van 2030, terwijl de andere kaartjes de studievarianten voor 2040 zijn.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Betekend nog niet dat het kaartje daarmee niet meer achterhaald kan zijn.
Zo zou anders op Amersfoort-Harderwijk volgens dat kaartje minder treinen gaan rijden dan nu (de spitssprinter staat er niet op) en anderhalf jaar geleden werd ook duidelijk dat voor 2030 ook de IC Amersfoort-Amsterdam C geschrapt zou worden (ten bate van een 3e en 4e IC Amersfoort-Schiphol), terwijl die IC nog wel gewoon op dat kaartje staat. Idem voor de IC Almere-Amsterdam C
Zo zou anders op Amersfoort-Harderwijk volgens dat kaartje minder treinen gaan rijden dan nu (de spitssprinter staat er niet op) en anderhalf jaar geleden werd ook duidelijk dat voor 2030 ook de IC Amersfoort-Amsterdam C geschrapt zou worden (ten bate van een 3e en 4e IC Amersfoort-Schiphol), terwijl die IC nog wel gewoon op dat kaartje staat. Idem voor de IC Almere-Amsterdam C
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Ligt dat laatste ook al vast dan?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Volgens de minister (die het moest verdedigen in de Tweede Kamer) was het inderdaad een besluit.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dat staat er daarom ook gewoon bij Kaartje is bedoelt voor de hoofdlijnen, details kunnen en zullen afwijken. Maar het ging hier om de lijnvoeringen vanaf Den Haag en die staan hierop ingetekend als Den Haag - Utrecht - Zwolle.SuperGhost schreef: ↑ma 13 jun 2022, 13:07 Betekend nog niet dat het kaartje daarmee niet meer achterhaald kan zijn.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Suus schreef: ↑ma 13 jun 2022, 07:46Het kan nog veranderen, maar de laatste stand voor de HSL was in mijn herinnering:CamilleKreemers schreef:Waarom zou je de 900 willen verlengen? Is het plan niet het volgende:
ICD Den Haag - Eindhoven en Brusseltreinen sluiten op elkaar aan
ICD Groningen/ Leeuwarden - Breda (aansluiting op 3600)
ICD Lelystad - Breda - Eindhoven
1x/uur Leeuwarden - Schiphol Airport - Breda
1x/uur Groningen - Schiphol Airport - Breda
1x/uur Lelystad Centrum - Schiphol Airport - Brussel-Zuid
1x/uur Lelystad Centrum - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal
1x/uur Enschede - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal
1x/uur Amersfoort Schothorst - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal
2x/uur Den Haag Centraal - Breda - Eindhoven Centraal
Betekent dat Breda geen trein meer naar Brussel/Antwerpen krijgt?
[Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Jawel, er schijnt wel te worden nagedacht over het overslaan van Breda met de trein naar Amsterdam/Lelystad en de introductie van een andere treindienst Breda - Antwerpen, maar vooralsnog is dat nog niet aan de orde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Jawel, dat zou aan de orde zijn als ICNG tussen Lelystad en Brussel gaat rijden. In 2025 als het goed is. Er wordt nagedacht over een NMBS-trein die dan Rotterdam-Breda-Brussel gaat doen (en alle tussenstops van de huidige Beneluxtrein overneemt).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dat is leuk van die NMBS-trein, maar de daarvoor bestelde locomotiefserie HLE 17 stromen pas vanaf 2026 in, dus het is pas bij een latere dienstregelingswijziging aan de orde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Tenzij de bestaande Traxxen (NS 186 / NMBS HLE 28) nog even aanblijven als tussenoplossing met een sandwichstam Belgische rijtuigen natuurlijk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten