Als je SJ belt en de optie kiest voor "English" ratelt het bandje stoïcijns in het Zweeds verder. Met willekeurig doorklikken tot je doorgeschakeld wordt, beland ik op plek 158 in de wachtrij. Grrrrrr...
Het viel mij van de week ook wel op dat de altbaureihen nog flink actief zijn in de reguliere dienst. 480'ers op de ring zijn geen zeldzaamheid.RobertT schreef: ↑za 23 jul 2022, 00:59 Ben inmiddels terug uit Berlijn,en nog wat ritjes met de S Bahn gemaakt,ook de 485.
Alhoewel het nostalgie is,is het comfort echt niet meer van deze tijd.Je hoort de wielen onder je bonken,je krijgt soms het idee dat ze er zo af kunnen vallen.Vooral op de S8 tussen Hohen Neuendorf en Blankenburg merk je dat.Ze voelen versleten aan.
De nieuwe serie 483/484 is daarentegen erg comfortabel,rijden zeer rustig en met airco!(was deze week ook nodig!)
De 485 rijdt vooral de S8(compleet) en de S85(grotendeels).Door verstoringen kunnen ze soms ook op andere lijnen terecht komen,zo zag ik ze woensdag op de ring S41 en ook op de S9,waarbij deze tot BER Terminal 5 reed(het oude Schönefeld Flughafen):ze mogen de tunnel niet in
Hoe is dit afgelopen?DDietzen schreef: ↑za 23 jul 2022, 16:40 Ik ben onderweg van Stockholm naar Oslo met 18 man gestrand in Kristinehamn omdat er niet genoeg vervangende bussen waren geregeld voor de geplande werkzaamheden Kristinehamn-Oslo. Wij hebben allemaal zitplaatsreserveringen voor de reis naar Oslo, maar volgens een SJ-medewerker die toevallig op het station rondloopt zitten de bussen vol met zwartrijders en hebben de chauffeurs gewoon geen zin om tickets te controleren. Mooi is dat![]()
![]()
Als je SJ belt en de optie kiest voor "English" ratelt het bandje stoïcijns in het Zweeds verder. Met willekeurig doorklikken tot je doorgeschakeld wordt, beland ik op plek 158 in de wachtrij. Grrrrrr...
De conducteur van onze trein beweerde dat er een extra bus zou komen; die is nooit geweest. We hebben een conductrice aangeschoten van een andere trein die toevallig een ruim uur later in Kristinehamn stopte. Zij is gaan bellen en zei dat er binnen 10 minuten taxibusjes zouden komen. Uiteindelijk zijn er ruim een halfuur later drie taxi's komen aankakken waar wij plus al onze bagage maar net inpasten. Vertrek met meer dan 2u vertraging uit Kristinehamn.Meltrain schreef: ↑zo 24 jul 2022, 10:57Hoe is dit afgelopen?DDietzen schreef: ↑za 23 jul 2022, 16:40 Ik ben onderweg van Stockholm naar Oslo met 18 man gestrand in Kristinehamn omdat er niet genoeg vervangende bussen waren geregeld voor de geplande werkzaamheden Kristinehamn-Oslo. Wij hebben allemaal zitplaatsreserveringen voor de reis naar Oslo, maar volgens een SJ-medewerker die toevallig op het station rondloopt zitten de bussen vol met zwartrijders en hebben de chauffeurs gewoon geen zin om tickets te controleren. Mooi is dat![]()
![]()
Goed nieuws, de opruimwerkzaamheden zijn eerder klaar dan gepland. Per 30-07 rijden er weer treinen over deze lijn.PHS schreef: ↑vr 10 jun 2022, 23:04 Twitter. In Hongarije neem je straks niet de TVV-bus, maar de TVV-boot over de Donau![]()
De aanleiding is minder leuk: door een modderlawine is de spoorlijn tot naar verwachting half augustus gesloten voor treinverkeer. Dit gaat vermoedelijk voor problemen zorgen tijdens het toeristenseizoen, want over de spoorlijn lopen de EC-treinen tussen Bratislava en Boedapest.
Dat is het tegenovergestelde van wat ik begin deze maand heb gezien, genoeg vriendelijk personeel te zien op Stockholm C en ook gewoon een SJ loket aanwezig (in de centrale uitgang richting Stationsplein).DDietzen schreef: ↑zo 24 jul 2022, 12:50 Inderdaad, zelfs op Stockholm Central was er geen enkel personeelslid te bekennen, laat staan in het bescheiden Kristinehamn. De wachtruimte sloot tevens om 17:00 al (volgens de bordjes 17:30 maar vanaf 17:00 was de deur al op slot) dus we hadden nog geluk dat we goed weer hadden en buiten op de stoep van het stationsgebouw konden afwachten.
Ik heb na aankomst een mail naar SJ gestuurd om te vragen om tekst en uitleg, maar in het automatische 'we hebben je bericht ontvangen en het kan even duren'-antwoord hadden ze m'n naam al fout, dus dat belooft veel goeds voor de uiteindelijke respons![]()
nu.nl schreef:Mensen voor tweede keer deze week urenlang vast in bloedhete gestrande Thalys
Om de ellende in de RB26 ben ik 's middags al hoppend terug gegaan van Mainz naar St. Goar, soms profiterend van de vertragingen.
PHS schreef: ↑ma 25 jul 2022, 19:28 'Problemen met Thalys houden aan: komende periode minder treinen van en naar Parijs'
Naweeën van het dodelijke treinongeluk nabij Garmisch-Partenkirchen. Lijnen waar dezelfde betonnen dwarsliggers zijn gebruikt worden nu plotsklaps door DB Netz afgesloten voor reparatie. Dit is vorige week ook gebeurd op Berlin-Lichtenberg - Mahlsdorf: https://www.berliner-zeitung.de/mensch- ... -li.247733Tom024 schreef: ↑di 26 jul 2022, 11:20Anders nieuws: geen idee waar DB Netz mee bezig is, maar in Sachsen-Anhalt zijn er op zeer korte termijn werkzaamheden ingepland, waardoor er bij Abellio behoorlijk wat ritten uitvallen. Op deze korte termijn lukt het Abellio ook niet om voor alle ritten treinvervangend vervoer aan te bieden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten