Waarom kan dat niet?
Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dus net als tijdens de werkzaamheden tussen Meppel en Groningen... Het enige positieve hieraan is dat de NS al van tevoren de handdoek in de ring werpt, in plaats van dat reizigers daar tijdens de werkzaamheden zelf achter komen.
Ben ook benieuwd hoe het in augustus gaat zijn, als zowel Eindhoven - Den Bosch/Tilburg als Utrecht - Arnhem platliggen. Ik vrees het ergste.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dan kan je er vergif op innemen dat dit ook gaat gelden voor de werkzaamheden van/naar/via Ede-Wageningen van 7 augustus tot 2 september
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Laten dat nou de werkzaamheden zijn die PHS als tweede noemt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat past niet met reeds geplande werkzaamheden die gepland staan voor 2024. M.n. rondom kritische capaciteit personeel.
De zomer staat ook vol met werkzaamheden op de Brabantroute; die kunnen niet naar 2025 i.v.m. zeer langdurige beperking/afsluiting van Wesel-Oberhausen.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Kort Nederlands nieuws
Het gaat goed met de internationale treinen. https://nos.nl/artikel/2435801-druk-in- ... p-schiphol
Re: Kort Nederlands nieuws
In het artikel:
Kijk, ik weet dat die plaatsen héél ver weg klinken als je je hele leven in de Randstad hebt vertoefd, maar het is toch nog echt Nederland. Dus beetje vreemd om die plaatsen in een artikel over internationale treinen te vermelden.Op niet elke verbinding van bovenstaande kaart wordt even vaak gereden: op sommige dagelijks, op andere maar een paar keer per jaar. De kaart toont overigens alleen treinen die een relatief grote afstand afleggen. De kortere lijndiensten, bijvoorbeeld vanaf Groningen, Enschede, Venlo, Roosendaal en Maastricht, staan er niet op.
🍉
Re: Kort Nederlands nieuws
Ze doelen uiteraard op het kleine grensverkeer dat vanaf die stations vertrekt
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Kort Nederlands nieuws
Kostte me toch ook een minuutje voor ik dat doorhad.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Nederland onderaan Europees lijstje aantal OV-reizigers na corona
Gemiddeld ligt het niveau van OV-gebruik na corona in West-Europa weer op ruim 80% van de pré corona aantallen.
In Frankrijk en Duitsland zijn de reizigersaantallen in het openbaar vervoer weer op hetzelfde niveau, of zelfs hoger, dan voordat corona grote delen van de wereld platlegde. In Nederland en Engeland is echter een ander beeld te zien: daar is het aantal reizigers in het OV nog een stuk lager dan voor de coronapandemie.
Het verschil tussen de landen is deels te verklaren door de verschillen in economische structuur. Een relatief groot deel van werknemers die tijdens de pandemie thuiswerkten, bevindt zich in sectoren als IT, consultancy en financiën. Aangezien de economie van Nederland en Engeland voor een groot deel op deze servicesector draait, is het een logisch gevolg dat mensen die voorheen met het OV naar kantoor reisden, nu vaker thuisblijven.
Bron (account vereist)
Gemiddeld ligt het niveau van OV-gebruik na corona in West-Europa weer op ruim 80% van de pré corona aantallen.
In Frankrijk en Duitsland zijn de reizigersaantallen in het openbaar vervoer weer op hetzelfde niveau, of zelfs hoger, dan voordat corona grote delen van de wereld platlegde. In Nederland en Engeland is echter een ander beeld te zien: daar is het aantal reizigers in het OV nog een stuk lager dan voor de coronapandemie.
Het verschil tussen de landen is deels te verklaren door de verschillen in economische structuur. Een relatief groot deel van werknemers die tijdens de pandemie thuiswerkten, bevindt zich in sectoren als IT, consultancy en financiën. Aangezien de economie van Nederland en Engeland voor een groot deel op deze servicesector draait, is het een logisch gevolg dat mensen die voorheen met het OV naar kantoor reisden, nu vaker thuisblijven.
Bron (account vereist)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
OVPro: Reizigersvereniging Rover: ‘NS en ProRail vergeten station Heerlen’
Ik geloof wel dat er een probleem kan zijn nu vanwege de kapotte spoorbrug. De 32500 keert (voor zover die niet uitvalt) in Sittard op spoor 20 en de losse intercity's Sittard - Heerlen keren op spoor 1b. Van spoor 2/3 naar spoor 20 of vice versa met omchecken is wat krap als je daar drie/vier minuten voor hebt.
Wie verklapt Rover dat de 3900 een overstap van twaalf/dertien minuten heeft op de 800 en omgekeerd en dat dit dus allemaal onzin is?Station Heerlen is het ondergeschoven kindje van NS en ProRail, vindt reizigersvereniging Rover. De overstap naar station Heerlen is zeer moeizaam, zeker voor mensen die slecht te been zijn. Rover komt daarom in actie en stelt een plan voor om Heerlen weer optimaal bereikbaar te maken.
De Intercity op het traject Heerlen-Amsterdam-Enkhuizen valt regelmatig uit. Als dat het geval is, dan zet NS een Intercity in tussen Sittard en Heerlen. Het nadeel van deze trein is dat die aankomt op spoor 20 in Sittard, met als gevolg dat veel mensen de overstap van de trein naar Eindhoven niet halen. Dat betekent een extra reistijd van dertig minuten, voornamelijk voor reizigers met een beperking.
Voorstel Rover
“Zoals in het verre verleden het geval was, werden Intercity’s uit Heerlen en Maastricht in Sittard gecombineerd op spoor 2b”, laat Rover weten. “Een voordeel hiervan is dat de Intercity naar Eindhoven en verder dan met twee treinstellen rijdt.”
Ik geloof wel dat er een probleem kan zijn nu vanwege de kapotte spoorbrug. De 32500 keert (voor zover die niet uitvalt) in Sittard op spoor 20 en de losse intercity's Sittard - Heerlen keren op spoor 1b. Van spoor 2/3 naar spoor 20 of vice versa met omchecken is wat krap als je daar drie/vier minuten voor hebt.
Re: Kort Nederlands nieuws
Die pendeltreinen van NS tussen Heerlen en Sittard vind ik zonde van de energie. Voor reizen van Heerlen naar Eindhoven en verder komen ze niet eens uit de reisplanner (die laat je de stoptrein nemen uit Heerlen van 3 minuten later, waarmee je dezelfde 2900 naar Eindhoven haalt in Sittard). En het kleinste materieel dat NS daar beschikbaar heeft is een VIRM-4.
Volgens de HRN-concessie moet er natuurlijk een verbinding blijven tussen Sittard en Heerlen. Ik vraag me af of de Arriva-stoptrein hier niet in kan voorzien. En als het echt van NS moet zijn, verleg de pendeltrein dan een kwartier zodat je een mooie kwartiersdienst overhoudt tussen Sittard en Heerlen.
Volgens de HRN-concessie moet er natuurlijk een verbinding blijven tussen Sittard en Heerlen. Ik vraag me af of de Arriva-stoptrein hier niet in kan voorzien. En als het echt van NS moet zijn, verleg de pendeltrein dan een kwartier zodat je een mooie kwartiersdienst overhoudt tussen Sittard en Heerlen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Het gaf mij meer het idee dat de pendeltrein meer het Heerlense personeel naar Sittard en terug bracht dan gewone reizigers. Laatst toen ik er was reden er 2 VIRM6 op deze dienst. Dat paste net op spoor 20 in Sittard.
Re: Kort Nederlands nieuws
Daarnaast kan Geldermalsen momenteel maar maximaal 6 bakken virm hebben langs het perron.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Zoals verwacht:
NS: Werkzaamheden tussen Eindhoven en Boxtel. Reisadvies: reis buiten de spits
NS: Werkzaamheden tussen Eindhoven en Boxtel. Reisadvies: reis buiten de spits
Een paar dagen geleden heeft de NS al eenzelfde waarschuwing gegeven voor reizigers via Ede-Wageningen.NS geeft reizigers tussen Eindhoven en Boxtel / ’s-Hertogenbosch het dringende advies om tussen 9 en 26 augustus buiten de spits te reizen. Reden is dat ProRail in deze 17 dagen aan het spoor bij Boxtel werkt en dat het grote aantal reizigers op dit traject niet allemaal op hetzelfde moment per bus vervoerd kan worden. Dit speelt vooral tijdens de spits. Reizigers die toch op pad gaan, worden daarom geadviseerd om zoveel mogelijk buiten de spits te reizen. Daarnaast werkt Rijkswaterstaat ook aan de weg bij Eindhoven. Daardoor lopen bussen mogelijk ook vertraging op.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat Gdm zo krap is, komt doordat in 2020 de perrons zijn ingekort
Re: Kort Nederlands nieuws
De Volkskrant heeft een artikel over waarom de NS-dagkaarten van 15 euro niet meer terugkomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Kun je een samenvatting geven? Je moet je hiervoor aanmelden.
Re: Kort Nederlands nieuws
Het komt er eigenlijk op neer dat er teveel piekmomenten waren in de treinen omdat reizigers massaal naar dezelfde bestemmingen gingen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Al weleens vaker geschreven, meestal in relatie tot V&S maar eigenlijk gaat het over al het rijdend personeel. In Limburg lijkt het me beter om de standplaats Heerlen/Maastricht samen te voegen tot locatie Limburg Zuid in Sittard.
De treinen tussen Eindhoven en Heerlen zijn ook niet bepaald goed bezet, met uitzondering van de spitsurenBart schreef: ↑di 02 aug 2022, 11:51 Die pendeltreinen van NS tussen Heerlen en Sittard vind ik zonde van de energie. Voor reizen van Heerlen naar Eindhoven en verder komen ze niet eens uit de reisplanner (die laat je de stoptrein nemen uit Heerlen van 3 minuten later, waarmee je dezelfde 2900 naar Eindhoven haalt in Sittard). En het kleinste materieel dat NS daar beschikbaar heeft is een VIRM-4.
niet voor niets wil met op de langere termijn terug naar 2 IC treinen in Limburg
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lang ... pooragenda
Laatst gewijzigd door Mr-W op do 04 aug 2022, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar de treinen beginnen in Heerlen en Maastricht. Niet in Sittard
Re: Kort Nederlands nieuws
Dan laat je de ritten die in die steden beginnen gewoon leeg mat daarheen rijden, zoveel ritten zullen dat ook niet zijn.
🍉
Re: Kort Nederlands nieuws
Andersom bedoel je hoop ik, personeel passagieren of per taxi naar de trein toe, want een trein die uit zichzelf naar de machinist toe rijdt hebben we nog niet.
Re: Kort Nederlands nieuws
Desnoods laat je alleen Maastricht open, die paar treinen van/naar Heerlen kunnen inderdaad ook per taxi worden opgevuld.
Spoorbonden op ramkoers met NS over cao, vrijdag ultimatum
De grote spoorvakbonden leggen de NS het vuur aan de schenen om snel met een goed cao-bod te komen. Eind volgende week moet er beweging in de zaak zitten, anders volgen er acties. Dat melden meerdere betrokkenen woensdagavond.
https://www.parool.nl/nederland/spoorbo ... ogle.nl%2F
Re: Kort Nederlands nieuws
Die LTSA is allang weer achterhaald. Het meest recente toekomstmodel is Toekomstbeeld OV, waar in de modellen (bijlage 3) gewoon minimaal 4 IC's per uur ten zuiden van Eindhoven staan ingetekend.Mr-W schreef: ↑do 04 aug 2022, 19:46De treinen tussen Eindhoven en Heerlen zijn ook niet bepaald goed bezet, met uitzondering van de spitsuren
niet voor niets wil met op de langere termijn terug naar 2 IC treinen in Limburg
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lang ... pooragenda
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten