Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Klassieke muziek kan mij op elk moment van de dag helpen om innerlijke rust te realiseren en gedachten op een rijtje te zetten. Clair de Lune van Debussy staat inmiddels ook in het lijstje van klassieke pianomuziek die ik regelmatig draai:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ik ben helemaal van de leg. De bouwvakkers die vandaag een paar huizen verderop aan het werk waren, hadden klassieke muziek aan staan. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Pomme, in een kapelletje in de Brusselse deelgemeente Laken, met een akoestische versie van het nummer "Les Oiseaux" (de vogels). En alhoewel de Autoharp een prachtig instrument is, en Pomme een briljante zangeres, is de kapel zelf hier het beste instrument.
Geef maar toe, jullie worden de laatste weken ook achtervolgd door dit nummer, met zingende jeugd in buslijn R7 van Zweibrücken naar Homburg tot aan toe
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Op De Foute 1500 van Qmusic en zijn afterparty in 's-Hertogenbosch, die eveneens live op Qmusic te beluisteren was, na heb ik dat nummer nauwelijks gehoord de afgelopen weken.
Wat mij nog altijd wel blijft achtervolgen is deze piano-cover van Rammstein's hit Sonne. Dat zie ik zeker niet als straf. Integendeel. Het is zelfs mijn ringtone :
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Leuk hoor, dat Angèle nu eindelijk ook in Nederland wordt gedraaid. Waarom kan Franse muziek hier kennelijk alleen in de zomer en/of tijdens de Tour gedraaid worden?
Er komt een nieuw album aan van Von Wegen Lisbeth, en daarop vooruitlopend kwam gisteren een nieuwe single uit: Elon. Een lied naar een waargebeurd verhaal, over hoe een van de rijkste mensen van de wereld niet bij de Berlijnse nachtclub Berghain binnen kwam. Ik vind het fantastisch.
Rammstein-hits zoals alleen de mensen die goed zoeken ze kennen: Gespeeld als piano-solo. In 2015 heeft de Duitse metalband een album uitgebracht met een selectie van de beste hits uit hun discografie gespeeld op hun piano, gespeeld door Clemens Pötzsch. Mijn favorieten van dit album zijn Sonne en Ohne Dich:
Het origineel van Sonne is net als een aardig deel van Rammstein's discografie vrij hard en de teksten lijken voor een leek niet echt ergens op te slaan. Gespeeld op een piano komt er subiet een hoop emotie naar voren. Mede gesteund door het feit dat fragmenten hiervan het slot van de videoclip van hun recente nummer Deutschland vormen, geeft het mij gevoel van een afsluiting van bijvoorbeeld moeilijke tijden.
Ohne Dich klinkt op een piano ook wat emotioneler dan je van Rammstein zou verwachten. De tekst van Till Lindemann is al pakkend, maar onder de piano zou het een zeer goede ballade kunnen zijn.