Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dat krijg je dus als er een gat in een serie zit en je kijkt bij de 6329 waar de bussen in dat gat gebleven zijn
Maar als ik op busposities kijk dan zijn de R-net wagens op 3 stuks na vrijwel allemaal in gebruik dus ruim in de reserves zitten ze zo te zien niet. De 6504 t/m 6509 staan daarentegen al 30-60 dagen stil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Alleen lijn 90 rijdt (doordeweeks) altijd met Crossways, in het weekend en heel de week op lijn 74 rijden volgens omloop Rosero's en soms komt er een verdwaalde Crossway in voor.
Lijn 92 heeft 2 omlopen met Streekbuzz Crossways in Dordt, de rest van de Crossway omlopen van Alblasserdam worden al uitgevoerd met Rnet wagens. Lijn 192 rijden altijd Ebusco's op want die is gekoppeld met lijn 2
Dus je zit inderdaad ruiiiiiiim voldoende met 12 Streekbuzzen.
In dienstregeling 2019 reed Qbuzz bovenop de lijnen naar Rotterdam drie streekBuzz-lijnen naar het Zuidplein in de spitsuren. Hiervan is er met de 192 nu nog eentje over. Daarentegen werden de snelBuzz-lijnen 316 van Dordrecht naar Alblasserdam en 392 naar Rotterdam Zuidplein omgezet in andere formules. Lijn 316 is nu R-Net 416. Lijn 392 is nu streekBuzz 92, waar net als op lijn 192 zeer regelmatig Ebusco's op rijden.
Lang verhaal kort betekent dit dat er sinds het eerste jaar van de concessie veel werk voor de groene Crossway's geschrapt is. In het westen van de concessie fungeren ze nu vooral als reserve voor uitvallende Ebusco's. Maar voor die reserve is zes bussen wel een beetje veel van het goede en negen van de tien keer ook zeker niet nodig, terwijl het R-Net mondjesmaat weer vaker gaat rijden en de reserve daar dus slinkt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
voor zover ik weet zijn alle Iveco’s in deze concessie hetzelfde ongeacht rood, groen of blauw. Dus dat maakt qua comfort en zaken als oplaadpunten geen verschil.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
De van oorsprong groene Iveco's (serie 6501-6522) heeft volgens mij een andere stoelindeling en geen bagagerekken en klaptafeltjes. De andere Iveco's hebben dat wel.
Milco schreef: ↑zo 11 sep 2022, 11:36
voor zover ik weet zijn alle Iveco’s in deze concessie hetzelfde ongeacht rood, groen of blauw. Dus dat maakt qua comfort en zaken als oplaadpunten geen verschil.
nope...rood en voormalig blauw zijn hetzelfde...groen heeft geen baggagebakken,rolstoelplek zit tegenover de uitstap ipv er naast,1 x vierzits op links,ipv 2
Wat MetroRET bedoelt is dat de 387 en 388 ooit prima toegankelijke bussen hadden (de Volvo 8900 was immers low entry) en we nu weer terug zijn bij hogevloerbussen.
En ook daar zit verschil in: in een Integro of Intouro stapt het makkelijker in en uit dan in de Scania’s. Voor een rolstoel, rollator of kinderwagen zijn ze allemaal hopeloos.
MetroRET schreef: ↑ma 12 sep 2022, 06:11
Stel je voor dat je toegankelijke bussen in zou zetten.
Heb die achteruitgang bij Qbuzz nooit gesnapt tov de Volvo-Qliners van Arriva.
ik begreep dat de provincie achter de hogevloereis zit. Ik vind het persoonlijk ook niks maar als de provincie die eis stelt heb je dat uit te voeren als vervoerder.
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op ma 12 sep 2022, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan mij niet voorstellen dat de provincie hogevloersbussen heeft geëist voor op de 387 en 388. De ontoegankelijkheid van dergelijke voertuigen sluit mindervalide reizigers uit, en hebben nou niet bepaald een positieve invloed op de punctualiteit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
nvdw schreef: ↑ma 12 sep 2022, 10:02
Wat MetroRET bedoelt is dat de 387 en 388 ooit prima toegankelijke bussen hadden (de Volvo 8900 was immers low entry) en we nu weer terug zijn bij hogevloerbussen.
En ook daar zit verschil in: in een Integro of Intouro stapt het makkelijker in en uit dan in de Scania’s. Voor een rolstoel, rollator of kinderwagen zijn ze allemaal hopeloos.
Aha, ik las achteruitgang als "achter-uitgang".
Maar de Scania's zijn toch gewoon voorzien van een rolstoellift? Verder heb ik begrepen dat reizigers een hogevloersbus vaak comfortabeler vinden dan een lagevloersbus (dat was in Groningen in elk geval wel het geval).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Zo'n rolstoellift betekent wel dat alle minder mobiele reizigers hulp nodig hebben. Een lagevloerbus kan iemand met rollator daarentegen zelfstandig in stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Meltrain schreef: ↑ma 12 sep 2022, 16:07
Maar de Scania's zijn toch gewoon voorzien van een rolstoellift?
al vanaf het begin ziiten ze er in...begin van de consessie hadden we ook een vaste reiziger in een rolstoel,maar die haakte van zijn studie af qau snelheid van de lift,heb je met een spitsrit meer dan tijd genoeg om die lift 2x in/uit te klappen
Nieuwe treinen op Merwedelingelijn na akkoord over miljoeneninvestering: ‘Geweldig nieuws voor de regio’
De huidige treinen op de Merwedelingelijn tussen Dordrecht, Gorinchem en Geldermalsen worden definitief vernieuwd. De provincie heeft een overeenkomst bereikt met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat dat dit een groot deel van de miljoeneninvestering voor zijn rekening moet nemen.
De nieuwe treinen moeten in 2027 gaan rijden en worden uitgerust met een nieuw, verplicht beveiligingssysteem.