ZO6176 schreef: ↑do 15 sep 2022, 19:09
De andere vervoerders hebben wel allemaal genoeg personeel? Ik denk dat de provincie de vervoerder wat meer vrijheid moet geven wat betreft lijnenloop, materieelinzet etc. Het slaat nergens op dat op de 300-lijnen geen geleed mag rijden.
Staat dat ergens in de concessie? Dat wist ik niet eens.
ZO6176 schreef: ↑do 15 sep 2022, 19:09De 171 en 172 zijn hov geworden maar wat is er extra hov aan.
Route over vrijliggende busbaan, de valkenswaardlijnen vind ik wel een voorbeeld van HOV
ZO6176 schreef: ↑do 15 sep 2022, 19:09De goedlopende 321 moest perse via woensxl. Terwijl de reiziger liever over de A270 ging
Dat heeft weer te maken met voldoende bussen aanbieden op de HOV baan over de Sterrenlaan en Europalaan ivm aanleg van busbanen, die eigenlijk niet nodig waren voorbij het Summa College.
ZO6176 schreef: ↑do 15 sep 2022, 19:09 Lijn 324 is een hov-lijn maar gaat nog via de Burgh. Wat is de rijtijd verbetering ten opzichte van destijds lijn 10?
Lijn 324 vind ik misschien wel de meest waardeloze HOV lijn, juist de inzet van streekmaterieel op die route via de Burgh is niet echt een succes naar mijn mening, al is elektrisch geleed helemaal niet nodig op die lijn. Sowieso ben ik geen fan van de elektrische bussen, had destijds daar niet voor gekozen omdat de actieradius echt nog te beperkt was, maar goed dit was een prestigieuze wens van de provincie
regenmaker schreef: ↑do 15 sep 2022, 19:00
Suus schreef: ↑do 15 sep 2022, 13:51
De vervoerder doet wat de opdrachtgever eist, en meer alleen als het de vervoerder geld oplevert. Het zal de vervoerder zeker geen geld opleveren om grootschalig gelede bussen in te zetten als de opdrachtgever dat niet eist. Bovendien is dit waarschijnlijk een probleem dat slechts enkele weken aanhoudt, dus dat gaat de vervoerder niet met een permanente oplossing aanpakken.
Dit is zeker geen tijdelijk probleem, maar het is het hele jaar buiten de vakanties en voor corona al een probleem dat tijdens de spitsuren de scholieren tegen de deur geplakt staan. Nu met de vakantiedienstregeling wordt dit alleen maar versterkt.
Daarnaast gaat ASML verdubbelen naar 35000 werknemers, dus ik wens Hermes succes de komende jaren. Snel een nieuwe vervoerder selecteren, want dat destijds maar 1 vervoerder heeft ingeschreven is niet goed geweest voor de kwaliteit.
Problemen waren er inderdaad voor corona ook al in beperkte mate, met name bij evenementen in Eindhoven. Maar nu met de personeelstekorten begint het wat structureler te worden.
Het lijkt me vrijwel onmogelijk om een nieuwe vervoerder te selecteren, tot minstens december 2026 blijft Hermes rijden
ZO6176 schreef: ↑di 30 aug 2022, 15:28
Niet alleen daar. Probeer maar eens in Hoogeloon of zo te komen. Het door arrivabas geschetst gebied zijn gewoon hele kleine dorpjes. Net als rondom Hoogeloon.
Evenzo is het een "wereldreis" op het kleine stukje Eindhoven - Oirschot. Ook het gebied ten zuiden van Someren en ten noorden van Oss stellen niet zoveel voor. Vandaar dat ik zeg dat het op die paar lijnen na een dunbevolkt gebied is.
Hoogeloon heeft in het verleden wel een lijnbus gehad tussen Valkenswaard-Veldhoven-Hoogeloon maar is na n jaar weer vervangen door een buurtbus
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... aard_Markt
CamilleKreemers schreef: ↑do 15 sep 2022, 17:16
En wat voor gevolgen heeft dat voor OV?
Denk eigenlijk wel positief, de Boer Burger Beweging wil op het platteland ook OV behouden. Vandaag nog het belang van internationaal spoor aangekaart
https://twitter.com/BoerBurgerB/status/ ... B3oF9H5vcw
ZO6176 schreef: ↑do 15 sep 2022, 16:53
Is er dan niet iets te bedenken dat de 119 na asml leeg doorrijdt en dan vanaf Eersel terug. En in de middag andersom?
Zou misschien kunnen? Lijn 119 zie ik het liefst nog 1x in het centrum stoppen bij de Keizergracht en Vrijstraat. Bus rijdt zelden tot nooit een andere route naar het station.
regenmaker schreef: ↑do 15 sep 2022, 19:00
Nu met de vakantiedienstregeling wordt dit alleen maar versterkt.
Ik mis heel erg in deze regio hyperspitsversterkers via de snelweg, zoals vroeger lijn 120 en 198.