Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 5134 heeft 30 minuten vertraging opgelopen tussen Dt en Rsw, ik vraag mij af wat daar is gebeurd....
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op o.a. Utrecht Centraal en Den Haag HS (en vast ook meer stations maar van die twee weet ik het zeker) zijn er nog "loketten", waar je aan een medewerker om reisinformatie kan vragen.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat wil ik best geloven. Maar of je daarvan je conducteursbestand op peil kan houden betwijfel ik.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Deze opmaak van een TBP ben ik nog niet eerder tegengekomen:
Ik dacht dat 'vooraan instappen' tegenwoordig werd weergegeven met een afbeelding van de treinstellen, maar nog niet overal dus. Overigens betekende vooraan instappen hier dat de trein met een ICM-3 reed, waardoor er zelfs in de eerste klas staanplaatsen zijn
Ik dacht dat 'vooraan instappen' tegenwoordig werd weergegeven met een afbeelding van de treinstellen, maar nog niet overal dus. Overigens betekende vooraan instappen hier dat de trein met een ICM-3 reed, waardoor er zelfs in de eerste klas staanplaatsen zijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/voorzi ... nkels.html
Er zijn recentelijk heel veel loketten al dan niet tijdelijk gesloten, maar ondertussen heeft NS dat personeel vaak met een regeling huiswaarts gestuurd, een enorme gemist kans. Net zozeer al die conducteurs (vaak in vaste dienst) die thuiszitten omdat ze hun BOA-speldje niet gehaald hebben.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is nou precies de achterban van de vakbonden, je denkt toch niet dat die met het afschaffen van dit soort gunstige regelingen akkoord zullen gaan dan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Afgelopen zondag zag ik iets soortgelijks bij een intercity naar Den Helder te Nm, waar in het achterste treinstel moest worden ingestapt. Werd ook netjes omgeroepen overigens. Dat mensen vervolgens naar de laatste bak lopen, kun je ze ook niet kwalijk nemen.PHS schreef: ↑wo 28 sep 2022, 16:17 Deze opmaak van een TBP ben ik nog niet eerder tegengekomen:
Ik dacht dat 'vooraan instappen' tegenwoordig werd weergegeven met een afbeelding van de treinstellen, maar nog niet overal dus. Overigens betekende vooraan instappen hier dat de trein met een ICM-3 reed, waardoor er zelfs in de eerste klas staanplaatsen zijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend kreeg in de stoptrein naar Leiden iemand die na het fluiten in Sassenheim de trein nog inglipte een vette boete. Die conducteur had duidelijk zijn BOA-speldje wel gehaald.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dus er zijn conducteurs die niet gekwalificeerd zijn, en er zijn voormalige loketmedewerkers die nog veel minder gekwalificeerd zijn. De eerste groep heeft misschien nog een vage kans, maar bij de tweede groep vraag ik me af waarom je er van uitgaat dat ze ook automatisch geschikt zijn voor het vak van conducteur — waarbij het dus nog steeds zo is dat het aantal loketmedewerkers sterk terugloopt, en er van de tien(!) stations waar nog zo'n gezellige informatiewinkel te vinde is geen enorme aanwas aan kandidaatconducteurs te verwachten valt.TomSteyl schreef: ↑wo 28 sep 2022, 17:14 Er zijn recentelijk heel veel loketten al dan niet tijdelijk gesloten, maar ondertussen heeft NS dat personeel vaak met een regeling huiswaarts gestuurd, een enorme gemist kans. Net zozeer al die conducteurs (vaak in vaste dienst) die thuiszitten omdat ze hun BOA-speldje niet gehaald hebben.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ze gaan wel vaker met iets niet akkoord, maar ondertussen... Genoeg werkgevers te noemen die dergelijke gunstige regelingen niet meer aanbieden. Ik denk dat het een mega privilege heden ten dage dat er nog zulke gunstige regelingen zijn.
Ik ken zelf zeker 2 lokettisten in het zuiden die zich hebben laten omscholen tot machinist. Zolang de wil er maar is, dan kun je ver komen!trolly schreef: ↑wo 28 sep 2022, 18:43 Dus er zijn conducteurs die niet gekwalificeerd zijn, en er zijn voormalige loketmedewerkers die nog veel minder gekwalificeerd zijn. De eerste groep heeft misschien nog een vage kans, maar bij de tweede groep vraag ik me af waarom je er van uitgaat dat ze ook automatisch geschikt zijn voor het vak van conducteur — waarbij het dus nog steeds zo is dat het aantal loketmedewerkers sterk terugloopt, en er van de tien(!) stations waar nog zo'n gezellige informatiewinkel te vinde is geen enorme aanwas aan kandidaatconducteurs te verwachten valt.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is een mooi voorbeeld van wat "anekdotisch bewijs" genoemd wordt. Prachtig dat die twee machinist geworden zijn, maar het zegt niet veel over de bereid- en geschiktheid van de hele groep. Daarnaast is die groep binnen de organisatie dus erg klein geworden, en daarmee dus nauwelijks relevant als leverancier van rijdend personeel — hoewel het ongetwijfeld voorkomt dat iemand zo'n carrièrestap maakt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aan de andere kant: elke medewerker telt, toch?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Absoluut. Maar ik reageerde op een post van TomSteyl waarin het leek alsof die een constante stroom aan rijdend personeel uit de kring der loketmedewerkers zag ontspringen, terwijl het mijns inziens inderdaad meer een kwestie van sprokkelen is.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is wel een uitvraag gedaan onder de servicemedewerkers(want zo heet de functie)voor doorstroming op de trein,alleen zijn er ook heel veel medewerkers met een vertrekregeling buiten NS gaan werken.(of eerder gestopt met werken)Dat werd door NS ook gestimuleerd.
Daardoor hebben de stations die nog een loket hebben,nu ook plots veel tekort aan personeel
Daardoor hebben de stations die nog een loket hebben,nu ook plots veel tekort aan personeel
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De eerste dagen deze week ging het wel prima; maar vandaag zijn vrijwel alle kwartierdiensten tussen Rotterdam/Den Haag, Gouda en Utrecht opgeheven. Alleen de 2800 rijdt nog wel.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is het de bedoeling dat deze ov winkels in de toekomst blijven, of worden deze op termijn ook wegbezuinigd?
Is dit een gevolg van het personeelstekort?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ongetwijfeld.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De gelinkte lijst van NS met servicewinkels is niet actueel.
In Tilburg is het loket bijvoorbeeld al enige maanden geleden gesloten, en Amsterdam Zuid en Schiphol hebben wel een loket.
In Tilburg is het loket bijvoorbeeld al enige maanden geleden gesloten, en Amsterdam Zuid en Schiphol hebben wel een loket.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De situatie op station Utrecht Centraal is inmiddels ook gewijzigd. aan de centrumzijde zit de servicewinkel van NS en aan de Jaarbeurszijde zit de servicewinkel van U-OV.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er zullen wel meer stations zijn waar de informatie niet meer klopt; de lijst is immers niet meer actueel
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo is Eindhoven buszijde per 1 september gesloten,Den Bosch en Nijmegen worden nog gesloten
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tilburg officieel sinds 1Juli,daarvoor echter al regelmatig dicht omdat er geen personeel meer was
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groeten uit de Nightjet naar Zurich die met 15 minuten vertraging uit Utrecht vertrok. Op hetzelfde perron ook nog eens een traincharter naar Praag via Berlijn. Mijn slaaprijtuig naar Basel is nogal oude meuk en het toilet is defect.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten