Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ome google is je beste vriend....
Vanaf december zijn er de volgende formules:
ComfortRRReis
ExpressRRReis/SnelRRReis
RRReis
ReserveerRRReis
BuurtRRReis
De volgende lijnen gaan als ExpressRRReis/SnelRRReis rijden, deze lijnen passen niet bij de frequenties van ComfortRRReis en zijn daarom onder deze formule komen te vallen:
201 Apeldoorn - Zwolle via A50 (2023)
206 Harderwijk - Apeldoorn (2023)
207 Harderwijk - Lelystad Batavia Stad (2024)
210 Apeldoorn - Epe - Zwolle (2023)
214 Steenwijk - Emmeloord + Emmeloord - Lelystad (2024)
215 Kampen - Urk (via Nagele) (2024)
216 Harderwijk - Zeewolde - Almere (2024)
217 Dedemsvaart - Zwolle via A28 (2023)
218 Lelystad - Urk (2024)
ReserveerRRReis zal verder worden uitgebreid. De huidige lijnen en ritten zullen wel gehandhaafd blijven. De volgende lijnen worden toegevoegd:
Marknesse - Oldemarkt
't-Harde - Twello
en lijn 11 in Zwolle zal in de avonduren onder deze formule gaan rijden.
In Apeldoorn wordt de route verlengd van een lijn zodat ook het centrum kan worden aangedaan.
Van de scholierenlijnen is nog niet alles te vinden, maar men wil onder andere lijn 641 in lijn 141 integreren.
Stadsdiensten:
7 dagen in de week van begin tot einde dienstregeling minimaal ieder half uur een (reserveer) rit naar iedere wijk in de stad. Hierdoor komen er onder andere wijzigingen in de stadsdiensten van Harderwijk en reserveerRRReis in Zwolle zal ook ieder half uur gaan rijden, zover dat nu nog niet gedaan wordt. Lijn 8 in Lelystad blijft voorlopig nog wel een uursdienst, maar daar houdt men de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten.
Slechts een paar highlights van alles.
Specifiek op 2023 ingaand:
De Veluwelijn krijgt een nieuwe opzet:
SnelRRReis 201 Zwolle - Apeldoorn Direct
SnelRRReis 210 Zwolle - Heerde - Epe - Apeldoorn
ComfortRRReis 304 Zwolle - Apeldoorn via alle dorpen
Lijn 170 wordt ReserveerRRReis, dit heeft gevolgen voor 78 reizigers die tegenwoordig moeten reserveren.
Veluwe West:
Nieuwe SnelRRReis 206 Harderwijk - Apeldoorn
Lijn 103 komt te vervallen
Lijn 1 in Harderwijk 2x/uur
Salland Deventer:
Geen grote aanpassingen
Lijn 7 gaat ook tussen de spitsen rijden
En ReserveerRRReis lijn 9 is ieder half uur te reserveren.
Men onderzoekt extra ritten naar Diepenveen.
Noord-west Overijssel en Noord-Veluwe:
Lijn 200 zal voortaan als lijn 199 gaan rijden
Lijn 30 zal in de daluren ieder uur gaan rijden
SnelRRReis 217 zal aansluitein op lijn 40 bij de Lichtmis.
Apeldoorn:
ReserveerRRReis lijn 17 zal aanpassingen krijgen. Deze is tussen januari en augustus 2021 slechts 8 keer gereserveerd. Deze lijn zal een nieuwe route krijgen en daardoor meer een ringlijn functie gaan krijgen rondom het centrum.
Zwolle:
Aangepaste route lijn 11 die van Oosterenk via de Zwartewaterallee naar Stadshagen zal gaan rijden vanaf 2024.
Lijn 3 iedere 30 minuten te reserveren.
Dat zijn de grootse aanpassingen voor 2023 op een rij en een doorkijk in 2024.
Vanaf december zijn er de volgende formules:
ComfortRRReis
ExpressRRReis/SnelRRReis
RRReis
ReserveerRRReis
BuurtRRReis
De volgende lijnen gaan als ExpressRRReis/SnelRRReis rijden, deze lijnen passen niet bij de frequenties van ComfortRRReis en zijn daarom onder deze formule komen te vallen:
201 Apeldoorn - Zwolle via A50 (2023)
206 Harderwijk - Apeldoorn (2023)
207 Harderwijk - Lelystad Batavia Stad (2024)
210 Apeldoorn - Epe - Zwolle (2023)
214 Steenwijk - Emmeloord + Emmeloord - Lelystad (2024)
215 Kampen - Urk (via Nagele) (2024)
216 Harderwijk - Zeewolde - Almere (2024)
217 Dedemsvaart - Zwolle via A28 (2023)
218 Lelystad - Urk (2024)
ReserveerRRReis zal verder worden uitgebreid. De huidige lijnen en ritten zullen wel gehandhaafd blijven. De volgende lijnen worden toegevoegd:
Marknesse - Oldemarkt
't-Harde - Twello
en lijn 11 in Zwolle zal in de avonduren onder deze formule gaan rijden.
In Apeldoorn wordt de route verlengd van een lijn zodat ook het centrum kan worden aangedaan.
Van de scholierenlijnen is nog niet alles te vinden, maar men wil onder andere lijn 641 in lijn 141 integreren.
Stadsdiensten:
7 dagen in de week van begin tot einde dienstregeling minimaal ieder half uur een (reserveer) rit naar iedere wijk in de stad. Hierdoor komen er onder andere wijzigingen in de stadsdiensten van Harderwijk en reserveerRRReis in Zwolle zal ook ieder half uur gaan rijden, zover dat nu nog niet gedaan wordt. Lijn 8 in Lelystad blijft voorlopig nog wel een uursdienst, maar daar houdt men de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten.
Slechts een paar highlights van alles.
Specifiek op 2023 ingaand:
De Veluwelijn krijgt een nieuwe opzet:
SnelRRReis 201 Zwolle - Apeldoorn Direct
SnelRRReis 210 Zwolle - Heerde - Epe - Apeldoorn
ComfortRRReis 304 Zwolle - Apeldoorn via alle dorpen
Lijn 170 wordt ReserveerRRReis, dit heeft gevolgen voor 78 reizigers die tegenwoordig moeten reserveren.
Veluwe West:
Nieuwe SnelRRReis 206 Harderwijk - Apeldoorn
Lijn 103 komt te vervallen
Lijn 1 in Harderwijk 2x/uur
Salland Deventer:
Geen grote aanpassingen
Lijn 7 gaat ook tussen de spitsen rijden
En ReserveerRRReis lijn 9 is ieder half uur te reserveren.
Men onderzoekt extra ritten naar Diepenveen.
Noord-west Overijssel en Noord-Veluwe:
Lijn 200 zal voortaan als lijn 199 gaan rijden
Lijn 30 zal in de daluren ieder uur gaan rijden
SnelRRReis 217 zal aansluitein op lijn 40 bij de Lichtmis.
Apeldoorn:
ReserveerRRReis lijn 17 zal aanpassingen krijgen. Deze is tussen januari en augustus 2021 slechts 8 keer gereserveerd. Deze lijn zal een nieuwe route krijgen en daardoor meer een ringlijn functie gaan krijgen rondom het centrum.
Zwolle:
Aangepaste route lijn 11 die van Oosterenk via de Zwartewaterallee naar Stadshagen zal gaan rijden vanaf 2024.
Lijn 3 iedere 30 minuten te reserveren.
Dat zijn de grootse aanpassingen voor 2023 op een rij en een doorkijk in 2024.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ziet er wat mij betreft veelbelovend uit.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik vraag me af wat er dan met het lijnnummer 205 gaat gebeuren. Ik vond dat altijd al een vreemde eend.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Gewoon 105 noemen. De 105 tussen Barneveld en Arnhem gaat immers over naar een andere concessie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Twee lijnen 105 in Barneveld lijkt mij ook niet handig. Ik zou de huidige 205 omnummeren naar 103, die vervalt immers en dat past prima met de 102 bij voorhuizen en de 101 en 104 in Harderwijk.
Maar goed, we gaan het vanzelf zien.
Maar goed, we gaan het vanzelf zien.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 147 zal in Harderwijk doorrijden naar Barneveld.
Lijn 143 gaat 7 dagen per week Lelystad - Dronten - Kampen rijden
Lijn 144 gaat van Dronten naar Emmeloord en Lemmer rijden.
Lijn 143 gaat 7 dagen per week Lelystad - Dronten - Kampen rijden
Lijn 144 gaat van Dronten naar Emmeloord en Lemmer rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De huidige lijn 144 zal dan gok ik vervallen. Waar kun je al die informatie vinden? Waarschijnlijk kijk ik heel verkeerd, maar ook met flink googelen vind ik niet wat jij hier allemaal opsomt.
In een eerder bericht benoem je zowel SnelRRReis als ExpressRRReis. Zit hier nog verschil tussen of is nog niet bekend welke naam EBS gaat hanteren?
In een eerder bericht benoem je zowel SnelRRReis als ExpressRRReis. Zit hier nog verschil tussen of is nog niet bekend welke naam EBS gaat hanteren?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De stadsdienst Lelystad blijft intakt en zoveel mogelijk alle 30 minuten rijden. Alleen lijn 3 komt te vervallen en wordt vervangen door de 207. Daarnaast komt er een nieuwe lijn 11 die onder andere Lelystad Haven gaat aandoen. Alleen de spitsverdichting op lijnen 1 en 4 zal sneuvelen. Lijn 8 blijft voorlopig nog een beperkte dienstregeling houden.
Laatst gewijzigd door cassie127 op vr 07 okt 2022, 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Je zou ook gewoon een linkje kunnen delen in plaats van zo interessant te gaan lopen doen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
En bovendien, als het je "een paar uur tijd" heeft gekost om het vervoerplan via "ome google" op te graven, hoef je heus niet te doen alsof het nou zo simpel te vinden is.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
We kunnen natuurlijk ook gewoon blij zijn dat er informatie wordt gedeeld uit een wellicht nu nog vertrouwelijk document, ipv van op de man gaan aanvallen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn C1 zal waarschijnlijk ongenummerd worden naar 301.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Tot nu toe lijkt het wel echt een bod dat te goed is om waar te zijn. Ben benieuwd hoe lang bijvoorbeeld die hoge stadsfrequenties in Lelystad en Harderwijk blijven.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ziet er mooi uit allemaal! Ben benieuwd wat er met lijn 160 gaat gebeuren (Almere-Zeewolde via de Eemhof)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 8 rijdt nu alleen 's avonds en op zondag een uurdienst. Wordt de frequentie op de andere tijdstippen dan verlaagd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Cassie zou gewoon de link kunnen delen, want na even googlen (1 min) staat hij op de website van de gemeente Staphorst.
https://staphorst.bestuurlijkeinformati ... ssel-vecht
https://staphorst.bestuurlijkeinformati ... ssel-vecht
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Klopt had ik kunnen doen, al had ik het linkje niet op mijn telefoon en had ergens anders even snel de highlights van het plan genoteerd. En die kon ik daardoor makkelijk en snel delen. Had daar ook mee kunnen wachten tot nu met de link erbij, maar omdat er zoveel vraag naar was....
En ja misschien is het niet zo gek dat na de toon in die posts hierboven had ik daar nou niet echt bepaald meer haast mee had om die link hier nog te gaan plaatsen, wat daarvoor nog wel het voornemen was.
Overigens directe link naar de download: https://staphorst.bestuurlijkeinformati ... 0b6f98775b
Bijlages staan alleen niet online, dus geen lijnenetkaart, informatie over scholierenlijnen en dienstregelingstabellen.
En ja misschien is het niet zo gek dat na de toon in die posts hierboven had ik daar nou niet echt bepaald meer haast mee had om die link hier nog te gaan plaatsen, wat daarvoor nog wel het voornemen was.
Overigens directe link naar de download: https://staphorst.bestuurlijkeinformati ... 0b6f98775b
Bijlages staan alleen niet online, dus geen lijnenetkaart, informatie over scholierenlijnen en dienstregelingstabellen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Plannen zien er goed uit. Ook al gaat de C1 terug naar daluren 2x/uur. Die kwartiersdienst had ik mijn vragen bij voor daluren.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Uitstekende en logische veranderingen tussen Zwolle en Dedemsvaart.
Het lijkt erop dat de situatie uit 2019 van de vorige concessie weer in ere wordt hersteld. 2x per uur C1 en 2x per uur sneldienst 217 biedt een veel beter product dan 4x per uur enkel C1. Om van Zwolle naar Nieuwleusen, Balkbrug of Dedemsvaart te komen met sneldienst 217 bespaart 20 minuten ten opzichte van C1, met een nog groter tijdswinst in de spitsuren.
Ik hoop wel dat ze de excessieve buffer van bijna 10 minuten bij Lichtmis busstation tijdens de middagspits van lijn 83 vanaf Zwolle naar Dedemsvaart eruit halen voor lijn 217.
Afgelopen twee jaar staat lijn 83 (straks 217) in de middagspits vanaf Zwolle standaard 5 tot 10* minuten te wachten bij Lichtmis busstation, waarna de bus verder rijdt richting Dedemsvaart. Deze buffer zou 'operationele redenen' hebben volgens de klantenservice van Keolis Rrreis. Hopelijk kan EBS deze 'operationele redenen' oplossen waardoor passagiers van lijn 217 niet 10 minuten hoeven te wachten bij Lichtmis busstation.
Ik vermoed dat de gemiddelde snelheid van lijn 217 dan nog wel een stuk hoger kan uitpakken dan gemiddelde snelheid van lijn 83 die nu 41,8km/h is zoals in het conceptvervoersrapport staat.
*Afhankelijk van hoeveel extra pauze de chauffeurs op station Zwolle nemen, omdat de chauffeurs inmiddels wel weten dat ze bij Lichtmis busstation toch een hele tijd moeten wachten.
Het lijkt erop dat de situatie uit 2019 van de vorige concessie weer in ere wordt hersteld. 2x per uur C1 en 2x per uur sneldienst 217 biedt een veel beter product dan 4x per uur enkel C1. Om van Zwolle naar Nieuwleusen, Balkbrug of Dedemsvaart te komen met sneldienst 217 bespaart 20 minuten ten opzichte van C1, met een nog groter tijdswinst in de spitsuren.
Ik hoop wel dat ze de excessieve buffer van bijna 10 minuten bij Lichtmis busstation tijdens de middagspits van lijn 83 vanaf Zwolle naar Dedemsvaart eruit halen voor lijn 217.
Afgelopen twee jaar staat lijn 83 (straks 217) in de middagspits vanaf Zwolle standaard 5 tot 10* minuten te wachten bij Lichtmis busstation, waarna de bus verder rijdt richting Dedemsvaart. Deze buffer zou 'operationele redenen' hebben volgens de klantenservice van Keolis Rrreis. Hopelijk kan EBS deze 'operationele redenen' oplossen waardoor passagiers van lijn 217 niet 10 minuten hoeven te wachten bij Lichtmis busstation.
Ik vermoed dat de gemiddelde snelheid van lijn 217 dan nog wel een stuk hoger kan uitpakken dan gemiddelde snelheid van lijn 83 die nu 41,8km/h is zoals in het conceptvervoersrapport staat.
*Afhankelijk van hoeveel extra pauze de chauffeurs op station Zwolle nemen, omdat de chauffeurs inmiddels wel weten dat ze bij Lichtmis busstation toch een hele tijd moeten wachten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Als ik de plannen zo lees zijn er genoeg 13m ComfortRRReis BYD's voor de lijnen 301 en 304, waar ze komend jaar dus op ingezet gaan worden. De nieuwe Ebusco's zullen vanaf december 2023 ingezet gaan worden op lijn 201, 210 en 217. Voor de overige SnelRRReis lijnen zullen er 12m BYD's omgestickerd worden (eventueel nieuwe bussen in IJsselmond).
Toch zie ik telkens een afbeelding terugkomen van een ComfortRRReis Ebusco. Zal dit dan puur voor de sier zijn? Ze geven zelf aan dat ComfortRRReis volledig met BYD kan en er komen ook geen ComfortRRReis lijnen meer bij hierna.
Toch zie ik telkens een afbeelding terugkomen van een ComfortRRReis Ebusco. Zal dit dan puur voor de sier zijn? Ze geven zelf aan dat ComfortRRReis volledig met BYD kan en er komen ook geen ComfortRRReis lijnen meer bij hierna.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wat ik nogal opmerkelijk vindt:
• - 214 Steenwijk - Emmeloord en Emmeloord –
Lelystad * 2024
* Steenwijk – Emmeloord – Lelystad wordt gere-
den onder één lijnnummer 214, zodat voor reizi-
gers direct duidelijk is dat zij kunnen blijven zitten
in de bus van bijvoorbeeld Marknesse tot Lely-
stad.
Maak er dan gewoon ook op papier één lijn van als ze op elkaar door rijden en niet twee verschillende lijnen met hetzelfde nummer.
De lijn 144 van Dronten via Emmeloord naar Lemmer die cassie noemt zie ik echter niet terug in het document. De lijn Dronten-Emmeloord (146) wordt in de spits juist verlengd naar Kuinre en blijft zijn nummertje houden.
• - 214 Steenwijk - Emmeloord en Emmeloord –
Lelystad * 2024
* Steenwijk – Emmeloord – Lelystad wordt gere-
den onder één lijnnummer 214, zodat voor reizi-
gers direct duidelijk is dat zij kunnen blijven zitten
in de bus van bijvoorbeeld Marknesse tot Lely-
stad.
Maak er dan gewoon ook op papier één lijn van als ze op elkaar door rijden en niet twee verschillende lijnen met hetzelfde nummer.
Niet dus. In het document staat:
Lijn 142 is hierbij Harderwijk-Zeewolde-Nijkerk, die vanaf 2024 1x p/u door gaat rijden naar Amersfoort Vathorst (zal dan samen met lijn 101 een halfuursdienst rijden op Nijkerk-Vathorst. Lijn 101 gaat dan in de spits 1x p/u eindigen op station Nijkerk en aansluiten op de 142Daarnaast zien wij kansen om in de toekomst ook lijn 142 ´s avonds en in het weekend te laten rijden, waardoor lijn 144 overbodig wordt en kan
vervallen. De bediening van Zeewolde wordt dan ´s avonds en in het weekend op dezelfde manier vormgegeven als op werkdagen overdag, wat bovendien de duidelijkheid van het netwerk ten goede komt. Dit is nu echter nog niet mogelijk omdat lijn 144 nu als A-lijn verplicht voorgeschreven
De lijn 144 van Dronten via Emmeloord naar Lemmer die cassie noemt zie ik echter niet terug in het document. De lijn Dronten-Emmeloord (146) wordt in de spits juist verlengd naar Kuinre en blijft zijn nummertje houden.
- MobilityGoesDutch
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 08 jul 2014, 14:27
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er staat gewoon dat het één lijn 214 van Steenwijk naar Lelystad via Emmeloord wordt. Ik kan er weinig andere interpretaties aan geven, eerlijk gezegd.SuperGhost schreef: ↑za 08 okt 2022, 13:28 Maak er dan gewoon ook op papier één lijn van als ze op elkaar door rijden en niet twee verschillende lijnen met hetzelfde nummer.
Met vriendelijke groet, Willem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De doorkoppeling van lijn 205 (Barneveld - Harderwijk) met lijn 147 (Harderwijk - Dronten) lijkt me erg slim. Zinvoller dan de koppeling in Barneveld met een wachttijd van een kwartier, zoals in de huidige situatie.
Zo studeerden in 2020 142 studenten uit de gemeente Dronten (waar Biddinghuizen onder valt) aan een Aeres MBO. Voor HBO zijn de cijfers niet op dit detailniveau beschikbaar, maar ongeveer 40% van de MBO’ers begint daarna aan HBO13. Dat Aeres studenten uit Barneveld dan doorstromen naar de HBO van dezelfde organisatie in Dronten, zal naar verwachting daarom veel voorkomen
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nou er staat "- 214 Steenwijk - Emmeloord en Emmeloord – Lelystad" en dus niet 214 Steenwijk - Lelystad of 214 steenwijk - Emmeloord - Lelystad, zoals wel staat bij andere gekoppelde lijnen. Dit maakt het lijken alsof het hier om 2 op papier aparte lijnen gaat.MobilityGoesDutch schreef: ↑za 08 okt 2022, 14:28Er staat gewoon dat het één lijn 214 van Steenwijk naar Lelystad via Emmeloord wordt. Ik kan er weinig andere interpretaties aan geven, eerlijk gezegd.SuperGhost schreef: ↑za 08 okt 2022, 13:28 Maak er dan gewoon ook op papier één lijn van als ze op elkaar door rijden en niet twee verschillende lijnen met hetzelfde nummer.
Was de koppeling 105-205 niet eigenlijk gewoon een uit logistiek oogpunt? Lijn 105 komt nu om .20 aan en vertrekt om .31. Lijn 205 komt om .24 aan en vertrekt om .30.
Of ze dus nu keren op zichzelf of op de andere lijn, ze vertrekken dan beiden op praktisch dezelfde tijd. Echter zou lijn 205 dan wel een kort slagje via de rotonde met de Van Dompselaerstraat moeten maken om te keren (zo'n 350 meter verder). Voor lijn 105 wordt het wat vervelender, want die zou dan bij halte Troelstralaan moeten keren (1,1km verderop) of zou via de Van Zuijlen Van Nieveltlaan terug moeten rijden, waardoor de halte Van Dompselaerstraat maar in één richting bediend worden door lijn 105. Lijnen 105 en 205 op elkaar doorkoppelen was dan gewoonweg de meer logische optie en ook net ietsjes goedkoper (die slagjes om te kunnen keren kosten uiteraard ook brandstof).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten