Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
JothamvW schreef: ↑vr 07 okt 2022, 16:20
Gezien de Nijmeegse lijnnummergeschiedenis zou voor een lijn tussen CS en Dukenburg lijn 7 logischer zijn, maar je weet maar nooit.
Historisch gezien zou een lijn 7 niet logisch zijn omdat lijnen 7 vrijwel altijd via Nijmegen-West reden en niet rechtstreeks.
Interessant dat men zit te denken om lijn 5 te verlengen naar Ewijk. Dit is in 2002 ooit als proef gedaan (met de toenmalige lijn 1 (welke toen reed via Dukenburg) maar niet zo een succes.
Ligt het aan mij of duurt het heel lang voordat die nieuwe schermen werkend zijn? Veel haltes die zo'n scherm gekregen hebben, hebben meerdere maanden zo'n blaadje met "hier komt binnenkort reisinformatie" hangen voordat het daadwerkelijk wordt aangesloten. Gevalletje #personeelstekort #chipstekort #inflatie #corona #thierryisgevaccineerd #greatreset?
Het scherm bij halte Graaf Ottostraat in Velp was overigens al na een week stuk, alleen de onderste 10-15 cm doen het nog, de rest is zwart
Laatst gewijzigd door Timon91 op wo 12 okt 2022, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt inderdaad door chiptekort en schaarste aan materialen. Op sommige plekken hangt tijdelijk een kleine display die voorheen in Overijssel hing, die zouden eind dit jaar/begin volgend jaar vervangen moeten worden voor een nieuwe variant.
Timon91 schreef: ↑wo 12 okt 2022, 17:50
Ligt het aan mij of duurt het heel lang voordat die nieuwe schermen werkend zijn? Veel haltes die zo'n scherm gekregen hebben, hebben meerdere maanden zo'n blaadje met "hier komt binnenkort reisinformatie" hangen voordat het daadwerkelijk wordt aangesloten. Gevalletje #personeelstekort #chipstekort #inflatie #corona #thierryisgevaccineerd #greatreset?
Het scherm bij halte Graaf Ottostraat in Velp was overigens al na een week stuk, alleen de onderste 10-15 cm doen het nog, de rest is zwart
Volgens mij zit het probleem vooral in het aansluiten op het elektriciteitsnet. Dat moet natuurlijk weer door anderen worden gedaan dan diegenen die de paal in de grond zetten.
Overigens heb ik in Twente ook al de eerste kapotte schermen gezien, en sommigen zijn 's avonds heel fel en anderen kun je overdag vrijwel niet lezen omdat ze zo donker zijn. En qua aantal bussen dat ze laten zien zit er ook weinig logica in. Sommigen gaan tot 30 minuten, anderen tot 60 minuten en heb ze zelfs gezien die niet verder dan 10 minuten gingen (en dan doodleuk lieten zien dat er de komende tijd geen vertrekken vanaf de halte gepland waren). Waarom niet allemaal instellen op 70 of 90 min denk ik dan?
Timon91 schreef: ↑wo 12 okt 2022, 17:50
Ligt het aan mij of duurt het heel lang voordat die nieuwe schermen werkend zijn? Veel haltes die zo'n scherm gekregen hebben, hebben meerdere maanden zo'n blaadje met "hier komt binnenkort reisinformatie" hangen voordat het daadwerkelijk wordt aangesloten. (..)
Volgens mij zit het probleem vooral in het aansluiten op het elektriciteitsnet. Dat moet natuurlijk weer door anderen worden gedaan dan diegenen die de paal in de grond zetten.
Bij haltes waar niet eerder een DRIS stond zou ik mij dat voor kunnen stellen. Bij vervanging van bestaande DRIS'en lijkt het mij toch wel wenselijk dat de leverende partij 'turnkey' oplevert.
In Wageningen, langs de Nijenoord Allee zijn ook nieuwe display's geplaatst. Zelfde type (zes regelig) maar de ene doet het wel en de daaropvolgende heeft dus zo'n briefje erop geplakt zitten. Heel vreemd.
dennistd schreef: ↑do 13 okt 2022, 13:39 (..)
. Waarom niet allemaal instellen op 70 of 90 min denk ik dan?
Ja, logische gedachte en wellicht is dit ook wel zo afgesproken in het protocol. Ik stel mij echter voor dat al die schermen 'uniek' zijn binnen de database en een default instelling kennen, af fabriek, welke handmatig moet worden aangepast voor een goede werking. Want tja.. zo kan je je product schaalbaar maken en verkoopt dat beter.. Even een scriptje laten draaien met alle instellingen gelijk voor alle DRIS'en zal wel te makkelijk gedacht zijn. Dus wordt het handmatige invoer.. en ja.. dan kan je wel even verkeerd selecteren in het drop-down menu.
De drie haltes langs de Nijenoord Allee (Dijkgraaf, Bornsesteeg en Hoevestein) doen het inmiddels allemaal. Alleen is het nu nog wachten op de displays bij het busstation van Wageningen.
Timon91 schreef: ↑wo 12 okt 2022, 17:50
Ligt het aan mij of duurt het heel lang voordat die nieuwe schermen werkend zijn? Veel haltes die zo'n scherm gekregen hebben, hebben meerdere maanden zo'n blaadje met "hier komt binnenkort reisinformatie" hangen voordat het daadwerkelijk wordt aangesloten. Gevalletje #personeelstekort #chipstekort #inflatie #corona #thierryisgevaccineerd #greatreset?
Het scherm bij halte Graaf Ottostraat in Velp was overigens al na een week stuk, alleen de onderste 10-15 cm doen het nog, de rest is zwart
Volgens mij zit het probleem vooral in het aansluiten op het elektriciteitsnet. Dat moet natuurlijk weer door anderen worden gedaan dan diegenen die de paal in de grond zetten.
Overigens heb ik in Twente ook al de eerste kapotte schermen gezien, en sommigen zijn 's avonds heel fel en anderen kun je overdag vrijwel niet lezen omdat ze zo donker zijn. En qua aantal bussen dat ze laten zien zit er ook weinig logica in. Sommigen gaan tot 30 minuten, anderen tot 60 minuten en heb ze zelfs gezien die niet verder dan 10 minuten gingen (en dan doodleuk lieten zien dat er de komende tijd geen vertrekken vanaf de halte gepland waren). Waarom niet allemaal instellen op 70 of 90 min denk ik dan?
Ik vermoed overigens wel dat ze hier meelezen, want het scherm bij halte Graaf Ottostraat in Velp deed het afgelopen maandag opeens weer
Het verbaast me dat niemand hier nog de vraag heeft gesteld waarom perron D op Arnhem CS is afgesloten.
Dit komt omdat bij de ontsporing van een trolley niet alleen de bovenleiding los is getrokken maar ook de sprinklerinstallatie is beschadigd. Het plan was dat het deze week gerepareerd zou worden, maar ja ze kwamen er achter dat ze niet alle onderdelen hadden. Het wordt vandaag, woensdag 9 november, provisorisch gerepareerd.
In Nijmegen zag ik een roodgrijze bus rijden met Transdev Academy erop. Geen idee hoe en wat en of het opvallend is. Reed geen lijndienst toen ik hem zag.
Wat is eigenlijk het nut van lijn 4 tussen Kronenburg en Het Duifje in Arnhem? Hij rijdt parallel aan de lijnen 2 en 3 die volgens mij voldoende capaciteit bieden, toch?
aanvulling op bovenstaande,
Overblijfsel uit het wijzigen van de routes van Lijn 11,14 en 4 in 2021.
Lijn 4 had toen een bezetting van drama, en is besloten het daar allemaal wat om te gooien en wat routes over te laten nemen door elkaar om het efficenter te krijgen (lees: minder dru inzetten)
Het drukste stuk van lijn 11 was Arnhem zuid -> Kronenburg(waar 75% van de instappers uit de bus zijn vanaf zuid en alls daartussen) en het 2e drukste was Kronenburg -> duifje, en toen is besloten hier op te blijven rijden op de huidige constructie.
Je moet lijn 4 een beetje gaan zien als een uit de kluiten gewassen buurtbus. De passagiersaantallen en -samenstelling (voornamelijk ouderen) zijn zodanig dat er 12 meter ingezet moet worden.
Je begint nu wel steeds meer het gemis van een directe verbinding Station Zuid - Kronenburg te zien. Passagiers van Kronenburg naar Station Zuid v.v. moet en met lijn 11 reizen naar Rijnpoort en het laatste stuk lopen. Ik denk dat als lijn 4 toch door zou rijden naar Station Zuid (en eventueel Schuytgraaf) dat dat de passagiersaantallen wel vermeerderd, alleen kost dit een bus extra. (Tot Station Zuid door rijden kan de lijn uit zijn isolement halen door hem daar te koppelen aan lijn 11)