Dienstregeling 2023
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2023
Werkzaamheden aannemelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
10 euro voor amsterdam-maastricht/groningen is trouwens niet bepaald duur.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Er zullen wel werkzaamheden zijn. Station Beek-Elsloo staat op de lijst van ProRail van stations waar aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd gaan worden de komende jaren.omaylie schreef: ↑vr 28 okt 2022, 21:49 In de dienstregeling van de nachttreinen zijn er vijf dagen waar de trein via Heerlen moet omrijden (alleen van Schiphol naar Maastricht). Enig idee waarom?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2023
Als ik zo eens kijk, missen wel meer dagen. Bijna heel mei bijvoorbeeld. Als dat allemaal werkzaamheden zijn (ergens op de route), word ik daar niet zo vrolijk van.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Er is sowieso een 9-daagse op Eindhoven - Weert in 2023.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2023
Zucht, wanneer gaat er een jaar voorbij zonder lange buitendienststelling?
Re: Dienstregeling 2023
Hmm, kaartjes van de Arriva nachttrein zijn alleen verkrijgbaar met de Glimble app. Ik heb slechte ervaringen daarmee, twee keer een kaartje proberen te kopen (voor de bus), twee keer geld afgeschreven, twee keer geen kaartje gekregen.
Daarna wel mijn geld teruggekregen, maar ik had natuurlijk liever een kaartje gehad. Plus dat het niet erg prettig is als je in de app een kaartje koopt, geld wordt afgeschreven, maar je geen kaartje krijgt. Dan is je eerste gedachte natuurlijk "geld kwijt, wat is dit voor onzin, wat een afzetters".
Daarna wel mijn geld teruggekregen, maar ik had natuurlijk liever een kaartje gehad. Plus dat het niet erg prettig is als je in de app een kaartje koopt, geld wordt afgeschreven, maar je geen kaartje krijgt. Dan is je eerste gedachte natuurlijk "geld kwijt, wat is dit voor onzin, wat een afzetters".
Re: Dienstregeling 2023
Wie wil er van Maastricht (of Eindhoven) tot Schiphol staan?sirvinniei schreef: ↑vr 28 okt 2022, 23:52 Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2023
In de treinen uit het noorden heb je natuurlijk al geen 1e klasse.sirvinniei schreef: ↑vr 28 okt 2022, 23:52 Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Dat is al je ervan uitgaat dat de trein al overvol zit op de eindpunten. Als de trein al vol raakt is het waarschijnlijker dat het ergens er tussenin gebeurt.Meltrain schreef: ↑za 29 okt 2022, 12:27Wie wil er van Maastricht (of Eindhoven) tot Schiphol staan?sirvinniei schreef: ↑vr 28 okt 2022, 23:52 Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Maar dit zijn dan ook waarschijnlijk geen dieseltreinen uit het noordencassie127 schreef: ↑za 29 okt 2022, 12:40In de treinen uit het noorden heb je natuurlijk al geen 1e klasse.sirvinniei schreef: ↑vr 28 okt 2022, 23:52 Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Wat dacht je van WINK? Ook die heeft geen 1e klas en kan gewoon op de stroom van de bovenleiding rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2023
Ik denk dat de vraag eerder ging over de treinen uit Maastricht, de Limburgse treinen hebben wel 1e klas maar die wordt niet als dusdanig gebruikt voor deze nachttrein, je mag met het €10 kaartje zowel in de eerste als tweede klas gaan zitten.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Ik denk dat je over het algemeen kan zeggen dat de eerste klas in regionale treinen niet comfortabeler is dan de tweede klasse (tenzij je een stopcontact nodig hebt).
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Die de FLIRT en WINK in ook in de tweede klas heeft.
Dienstregeling 2023
Nooit? Maar de oorspronkelijk langste van 2023 gaat niet door, de 51-daagse van Groningen is naar 2025 verplaatst.waldo79 schreef:Zucht, wanneer gaat er een jaar voorbij zonder lange buitendienststelling?
Andere impactvolle werkzaamheden in 2023:
- Groot onderhoud Schipholtunnel. In totaal 30 dagen overlast.
- Groot onderhoud Flevoland. In totaal 23 dagen overlast.
- Verbouwing Leeuwarden: 18 dagen overlast
- Verbouwing Apeldoorn: 16 dagen overlast
- Groot onderhoud Heerhugowaard - Den Helder: 14 dagen overlast
- Verbouwing Tilburg: in totaal 12 dagen overlast.
In Brabant gaan ook de betonnen bovenleidingsportalen vervangen worden door nieuwe portalen van staal. Dit zal de komende jaren op de meeste lijnen ten westen van ‘s-Hertogenbosch - Eindhoven overlast geven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Dienstregeling 2023
Zou het ook kunnen dat er GTW's van de Vechtdallijnen gebruikt gaan worden? Vooral in Groningen is er namelijk sprake van een personeelstekort, dus ik zou het niet onlogisch vinden als er personeel van de Vechtdallijnen gebruikt gaat worden. En dat personeel is natuurlijk voornamelijk bekend met de GTW-E's.
Re: Dienstregeling 2023
Heb je wel weer een hoop lege kilometers.
Lijkt mij dan meer voor de hand liggen dat er dan ook machinisten uit Leeuwarden ingezet gaan worden.
Lijkt mij dan meer voor de hand liggen dat er dan ook machinisten uit Leeuwarden ingezet gaan worden.
🍉
Re: Dienstregeling 2023
Ik ben benieuwd naar de business case van ARriva om deze nachttreinen in te zetten (en ja, die zal vast niet openbaar zijn). Aangezien alle OV-bedrijven er financieel gezien niet goed voor staan, lijkt mij het een beetje onnozel als dit alleen is om NS te pesten.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2023
Aan de andere kant, ze moeten nu wel, want als ze zich nu terugtrekken omdat het niet rendabel is wordt hun campagne voor open toegang tot het spoor een stuk minder geloofwaardig.
Re: Dienstregeling 2023
Het late passagieren van een machinist uit Zwolle naar Groningen toe is dan echt veel goedkoper dan een trein leeg heen en weer sturen. Bij dat laatste praat je al snel over duizenden euro'siamthedutchdude schreef: ↑za 29 okt 2022, 14:52Zou het ook kunnen dat er GTW's van de Vechtdallijnen gebruikt gaan worden? Vooral in Groningen is er namelijk sprake van een personeelstekort, dus ik zou het niet onlogisch vinden als er personeel van de Vechtdallijnen gebruikt gaat worden. En dat personeel is natuurlijk voornamelijk bekend met de GTW-E's.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2023
Het zal financieel op de korte termijn niet gunstig zijn, en ook niet om de NS te pesten. Het zou mij niet verbazen als ze deze treinen beginnen om met relatief weinig geld te kijken hoe ze een treindienst op deze manier kunnen exploiteren. Vandaar ook de zeer lage frequentie van maar eens per week. Een testcase met echte reizigers.VIRM schreef: ↑za 29 okt 2022, 16:55 Ik ben benieuwd naar de business case van ARriva om deze nachttreinen in te zetten (en ja, die zal vast niet openbaar zijn). Aangezien alle OV-bedrijven er financieel gezien niet goed voor staan, lijkt mij het een beetje onnozel als dit alleen is om NS te pesten.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: di 15 feb 2022, 22:33
Re: Dienstregeling 2023
Collega's inhuren van DB Cargo kan ook nog.cassie127 schreef: ↑za 29 okt 2022, 17:31Het late passagieren van een machinist uit Zwolle naar Groningen toe is dan echt veel goedkoper dan een trein leeg heen en weer sturen. Bij dat laatste praat je al snel over duizenden euro'siamthedutchdude schreef: ↑za 29 okt 2022, 14:52Zou het ook kunnen dat er GTW's van de Vechtdallijnen gebruikt gaan worden? Vooral in Groningen is er namelijk sprake van een personeelstekort, dus ik zou het niet onlogisch vinden als er personeel van de Vechtdallijnen gebruikt gaat worden. En dat personeel is natuurlijk voornamelijk bekend met de GTW-E's.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten